عباس ترابیان، عضو سابق کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است که ایران حتی در فوتسال هم برگ برنده‌ای برای دریافت جایزه نداشته است.

عباس ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد خالی ماندن دست ایران از کسب جایزه در مراسم برترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۹ اظهار داشت:‌ در کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) کمیته‌ای وجود دارد که تمام موارد و شاخص‌ها برای انتخاب برترین‌ها را بررسی می‌کند. به طور مثال برای انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا چند شاخص وجود دارد که بررسی عملکرد بازیکن در بازی‌های ملی و باشگاهی روی تصمیم اعضای این کمیته تأثیرگذار است.

وی افزود: اینکه بازیکن در موارد استثنایی چگونه خودنمایی کرده باشد، همکاری او با دیگر بازیکنان هم‌تیمی‌اش چگونه بوده، امتیاز فنی بازیکن و تأثیرگذارترین مسئله موفقیت تیمی در انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا تأثیرگذار است. به طور مثال اگر علیرضا بیرانوند در بازی با عراق آن گل‌ها را دریافت نمی‌کرد، فکر می‌کنم می‌توانست بهترین بازیکن سال آسیا شود.

«بیرانوند سال ۲۰۱۸ در جام جهانی عملکرد مناسبی داشت و با پرسپولیس به فینال آسیا رسید. در کنار آن پنالتی رونالدو را در جام جهانی و ضربه ژاوی را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مهار کرد که با چنین عملکردی حتی کاندیداها نشد. لابی بین‌المللی چقدر در دریافت جوایز تأثیرگذار است که ایران نتوانست جایزه‌ای دریافت کند؟»، ترابیان در پاسخ به این سؤال گفت: کمیته‌ای که به آن اشاره کردم، مدت‌هاست فعالیت می‌کند و اتفاقاً یک بار برای اطلاعات خودم با یکی از افراد این کمیته صحبت کردم. این کمیته حتی آخرین بازی‌های ملی و باشگاهی را بررسی می‌کند. به این دلیل که اگر اعلام کردند فلان بازیکن بهترین بازیکن سال آسیاست، او در روند نزولی نباشد که انتخاب خودشان زیر سؤال برود که بگویند در زمان نزول جایزه گرفته است. به همین دلیل می‌گویم اگر بیرانوند در بازی با عراق آن گل‌ها را دریافت نمی‌کرد، می‌توانست بهترین بازیکن سال آسیا شود.

عضو سابق کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به اینکه ایران هر سال بهترین بازیکن فوتسال آسیا را دریافت می‌کرد و چرا امسال دست ایران از این جایزه هم کوتاه ماند، اظهار داشت: ما در فوتسال هم شایستگی‌های لازم را نشان ندادیم و قدرت همیشگی را نداشتیم. به طور مثال مهدی جاوید کاندیدای دریافت بهترین بازیکن فوتسال بود، اما ما در رده باشگاهی هم عملکرد خوبی نداشتیم و تیم مس سونگون موفق نبود تا برگ برنده‌ای داشته باشیم که با این برگ برنده جایزه دریافت کند. لابی کردن چندان در تقسیم جوایز تأثیرگذار نیست و همان‌طور که گفتم یک کمیته در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.