دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال می‌گوید که ایران با وجود دو شکست متوالی مقابل عراق و بحرین، همچنان شانس صعود از گروهش را دارد و تباید خودش را حذف شده بداند.

ابراهیم میرزاپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره شکست ۲ بر یک تیم ملی ایران مقابل عراق اظهار داشت: قبل از بازی هم حس خوبی نسبت به دیدار با عراق نداشتم. شرایطی که برای حضور ویلموتس داشتیم و اردویی که دیر تشکیل شد، بیانگر این بود که مقابل عراقی که انگیزه بالایی داشت کار سختی داریم. اگر بخواهید از لحاظ بازیکنی مقایسه کنید بازیکنان ما کیفیت بالاتری نسبت به عراق داشتند، ولی آن انگیزه و فعل خواستنی که عراق داشت را کمتر در تیم‌مان دیدیم. دلیلش هم این بود که بچه‌ها به لحاظ روحی و روانی آماده این بازی نبودند و آن کیفیت لازم را نداشتند. در هر صورت این بازی به پایان رسیده و باید به فکر آینده باشیم و نباید فقط به تخریب فکر کنیم. بعضی وقت‌ها این اتفاقات پیش می‌آید تا ما به فکر اصلاح مشکلات‌مان باشیم.

وی در مورد انتقاداتی از ویلموتس و ترکیب تیم ملی مطرح می‌شود، گفت: ویلموتس تازه به فوتبال ما آمده و برنامه و تاکتیکش با کی‌روش متفاوت است. زمان می‌برد تا با شرایط فوتبال ما و تمام مسائل دیگر آشنا شود. هرچند ویلموتس کنار خودش هاشمیان را دارد که از مربیان خوب و با دانش کشور است، اما بازهم نیاز به زمان دارد. قبل از بازی با بحرین همه از ویلموتس تعریف و تمجید می‌کردند که تیمش تهاجمی بازی می‌کند و این نوع فوتبال تبعاتی هم دارد.

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران در مورد شرایط حساس این تیم در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نیاز مبرم به کسب حداکثر امتیازات در دور برگشت مسابقات، عنوان کرد: هنوز هم می‌توانیم صعود کنیم. نباید به خاطر دو باخت خودمان را حذف شده بدانیم، ما قدرت اول آسیا هستیم و بازیکنان با کیفیتی داریم که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. در دور برگشت دو بازی حساس ما با عراق و بحرین هم در ایران است و طبیعتاً با حضور هواداران‌مان می‌توانیم ۱۲ امتیاز را در دور برگشت کسب کنیم.

میرزاپور در پایان درباره حضور علیرضا بیرانوند در جمع سه نامزد نهایی کسب عنوان برترین بازیکن سال آسیا، عنوان کرد: جا دارد به بیرانوند تبریک بگویم. او سال قبل هم شایستگی این را داشت که بهترین بازیکن سال آسیا شود. ان‌شاءالله بتواند به عنوان اولین دروازه‌بان تاریخ در آسیا به این عنوان دست پیدا کند. بیرانوند هم در جام جهانی و هم در مسابقات باشگاهی توانایی خودش را نشان داده و می‌تواند افتخار بزرگی برای ایران کسب کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )