حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال پیکان تاکید کرد که آنها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، چند فاکتور مهم را در اختیار ندارند.

حسین فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به عملکرد تیم فوتبال پیکان در ۱۰ هفته گذشته و اینکه آیا از روند تیمش راضی است، گفت: حق ما این بود که بیشتر از ۱۲ امتیاز کسب کنیم. معمولا خیلی از تیم‌ها در هفته‌های ابتدایی دنبال هماهنگی بیشتر هستند و نیاز به زمان دارند و ما هم این هزینه را از لحاظ امتیازی انجام دادیم. به مروز زمان شناخت ما از تیم بیشتر شد و در مجموع تاکنون از عملکردی که داشتیم راضی هستیم. سه امتیازی هم که در بازی با سایپا گرفتیم شرایط پیکان را در جدول بهتر کرد و خوشبختانه رتبه تک‌رقمی داریم. فاصله امتیازها به هم نزدیک است و تلاش می‌کنیم در بازی‌های بعدی عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا پیکان می‌تواند در فصل جاری سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند؟»، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد ولی بعید می‌دانم چون خیلی تیم‌ها از ما جلوتر هستند. بازیکنان ما انگیزه زیادی دارند تا خودشان را نشان دهند و قطعا هم تلاش خواهند کرد ولی خیلی از تیم‌ها از لحاظ هزینه، در اختیار داشتن بازیکنان ملی‌پوش و خارجی و برخی مسائل دیگر از ما جلوتر هستند. برخی از تیم‌ها هوادار دارند و از شرایط اقتصادی خوبی بهره می‌برند ولی ما برای کسب سهمیه آسیا چند فاکتور مهم را نداریم.

فرکی تصریح کرد: باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم، متاسفانه شرایط اقتصادی لیگ برتر خوب نیست و خیلی از تیم‌ها مشکل دارند. چند تیم از لحاظ فنی شایستگی بالایی دارند ولی مشکلات مالی و سخت‌افزاری به آنها اجازه نمی‌دهد تا کیفیت واقعی‌شان را به نمایش بگذارند. بعضی از تیم‌های شهرستانی در تهران تمرین می‌کنند و برای مسابقه به شهرهایشان می‌روند و این موضوع می‌تواند در عملکرد انها تاثیرگذار باشد. این شرایط برای آنها هزینه‌بر است.

سرمربی پیکان در پاسخ به این پرسش که «کدام تیم در این فصل مدعی اول قهرمانی است؟» گفت: بدون شک سپاهان امسال خودش را برای قهرمانی آماده کرده و شانس اول است. برای هیچ تیمی قهرمانی تضمین شده نیست ولی شانس سپاهان را بیشتر می‌دانم. تراکتور هم شانس دارد و استقلال هم حرکت رو به رشد خودش را آغاز کرده است، پرسپولیس نیز به پشتوانه هواداران و ملی‌پوشانس دنبال قهرمانی است و شهر خودرو هم تیم خوبی دارد.

مربی و بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در خصوص بازی فردا برابر عراق گفت: این بازی همیشه بحث‌برانگیز بوده و حساسیت خاص خودش را دارد. این دیدار تعیین کننده است، تیم ما خیلی برتر از عراق است و اگر اشتباه نکنیم می‌توانیم عراق را شکست دهیم.

فرکی در خصوص اینکه نظرش در مورد ویلموتس چیست، تاکید کرد: قضاوت در مورد این مربی زود است، باخت در بازی با بحرین نگاه‌ها را در مورد ویلموتس متوقف کرد. نمی‌دانم دلیل آن شکست چه بود، این در حالی است که در این سال‌ها همیشه بحرین را شکست می‌دادیم. باید دید در آینده شرایط چگونه پیش خواهد رفت. امیدوارم تیم ملی نتایج خوبی بگیرد تا مردم خوشحال شوند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )