رقابت‌های انتخابی مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جوانان آسیا در ۱۰ گروه به پایان رسید و وضعیت صعود ۱۴ تیم به دور نهایی بازی‌ها مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق قوانین مسابقات ۱۱ تیم سرگروه به صورت مستقیم راهی مرحله نهایی مسابقات جوانان قهرمانی آسیا خواهند شد که با توجه به عدم برگزاری بازی‌های گروه نخست به دلیل شرایط امنیتی کشور عراق وضعیت صدرنشینی ۱۰ گروه مشخص شده است.

براین اساس تیم جوانان قطر به عنوان صدرنشین گروه B راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شد، در گروه سوم تاجیکستان با کسب ۹ امتیاز صعود کرد، در گروه چهارم ایران با امتیازات کامل و بدون گل خورده با ۹ امتیاز صدرنشین شد، در گروه پنجم بحرین با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد، در گروه ششم عربستان با ۷ امتیاز صدرنشین شد، در گروه هفتم مالزی با ۱۲ امتیاز (در گروه ۵ تیمی) به مرحله بعدی راه یافت و در گروه هشتم استرالیا با ۷ امتیاز به دور نهایی رسید. در گروه نهم بازی‌ها کره جنوبی با ۹ امتیاز صدرنشین شد، در گروه دهم ژاپن با ۷ امتیاز صعود کرد و در گروه یازدهم اندونزی با ۷ امتیاز صدرنشین شد. همچنین ازبکستان در گروه ششم رقابت‌ها با ۷ امتیاز دوم شد اما به عنوان میزبان در مرحله نهایی قطعا حضور خواهد داشت که بر این اساس وضعیت ۱۱ تیم به شکل قطعی مشخص شده است.

تکلیف چهار تیم باقیمانده از بین برترین تیم‌های دوم گروه‌های ۱۱ گانه مشخص خواهد شد که در حال حاضر تیم‌های جوانان لائوس، ویتنام و یمن ۷ امتیازی هستند و با توجه به امتیازات و نتایج سایر تیم‌های دوم قطعا این ۳ تیم دوم برتر نیز به مرحله نهایی رقابت‌ها صعود کرده‌اند.

براین اساس ۱۴ تیم جوانان ایران، عربستان، بحرین، قطر، کره جنوبی، ژاپن، تاجیکستان، مالزی، اندونزی، استرالیا به عنوان تیم‌های صدرنشین، ازبکستان، میزبان رقابت‌ها و تیم‌های لائوس، ویتنام و یمن به عنوان سه تیم دوم برتر جواز حضور در دور نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را کسب کردند.

دو سهمیه باقیمانده با توجه به نتایج بازی‌های گروه نخست مشخص می‌شود که سهمیه اول به صدرنشین این گروه اختصاص دارد و وضعیت تیم دوم با مقایسه نتایج تیم‌های باقیمانده دوم در گروه‌های دیگر مشخص خواهد شد.

مرحله نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا با حضور ۱۶ تیم برتر زیر ۱۹ سال آسیا از ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر سال ۹۹) در ازبکستان آغاز می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.