سهراب بختیاری‌زاده، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: مدیران استقلال در حال حاضر باید با توجه به شرایط سختی که استقلال سپری کرده است، خودشان را نشان داده و مشکلات مالی را حل کنند.

سهراب بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره پیروزی‌های اخیر استقلال در لیگ برتر و روند صعودی آبی‌پوشان اظهار داشت: بدون تردید درصد زیادی از موفقیت یا عدم موفقیت یک تیم به تصمیمات سرمربی برمی‌گردد. نکته مهم این است که مجموعه باشگاه به تصمیمات مربی اعتماد کرده و در کنارش باشد. اگر هفته‌های ابتدایی که استقلال نتیجه نمی‌گرفت، من از این تیم حمایت می‌کردم، اعتقادم به داشتن ثبات بود. این مسئله باید در فرهنگ فوتبال‌مان جا بیفتد که سرمربی جدید برای اینکه تفکراتش را به مجموعه ۳۰ نفره انتقال بدهد، نیاز به زمان دارد. منظورم این نیست که کورکورانه اعتماد کنیم، اما باید هواداران و پیشکسوتان صبور باشند و اجازه دهند سرمربی کارش را انجام دهد.

وی افزود: من احساس خطر می‌کردم برای فوتبال‌مان و به خصوص استقلال که تیم دوست‌داشتنی من است که بخواهد مربی بیاورد و دوباره پس از چند هفته نتیجه نگرفتن او را قضاوت کرده و سراغ سرمربی جدید بروند. مسئله بعدی، شکل فوتبال منظم استقلال بود. استراماچونی اولین فصل حضورش را در ایران تجربه می‌کرد و از فوتبال اروپا آمده بود. ما باید خیلی چیزها از مربیانی که از بیرون می‌آیند، یاد بگیریم و حرفه‌ای رفتار کنیم. دلیل حمایت من در مقطعی که استقلال نتیجه نمی‌گرفت، شکل منظم این تیم بود که هر هفته بهتر می‌شد. نتیجه گرفتن و گل زدن خیلی مهم است، اما شکل یک تیم در طول ۹۰ دقیقه مهم‌تر است. استقلال در هفته‌های اخیر شکل منظمی داشته است و بازیکنان اعتمادبه‌نفس بالایی پیدا کرده‌اند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال درباره مشکلات مالی باشگاه و تهدید استراماچونی به کناره‌گیری از این تیم گفت: نمی‌توان کتمان کرد که مشکلات اقتصادی گریبانگیر بیشتر‌ تیم‌ها شده است، اما باشگاهی مثل استقلال نباید آنقدر مشکل داشته باشد که نتواند کادر فنی و بازیکنانش را تأمین کند، آنهم برای این استقلال که شرایط سختی را سپری کرده است. تیم مدیریتی باشگاه باید خودش را الان نشان داده و کمک کند مشکلات مالی حل شود تا تیم اتحاد و انسجام بیشتری پیدا کند.

بختیاری‌زاده در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری تسنیم درباره تقابل تیم ملی فوتبال ایران و عراق در زمین بی‌طرف، تصریح کرد: قبل از بازی با بحرین گفتم بازی سختی داریم، چرا که هر چقدر بخواهیم به حریف فضا داده و جلو بکشیم، آنها می‌توانند از ضدحملات استفاده کرده و شرایط را برای مدافعان ما سخت کنند. متأسفانه بازی را باختیم و اکنون باید بازی با عراق را به مانند دیدار با بحرین در نظر بگیریم. عراقی‌ها می‌آیند که فضا را از ما بگیرند، بنابراین نباید اشتباه کرده و به آنها موقعیت بدهیم. ما بهتر از عراق هستیم، اما بازیکنان نباید لحظه‌ها را از دست بدهند. ضمن اینکه بازیکنان تیم ملی نباید شرایط سیاسی فعلی عراق را در نظر گرفته و به آن توجه کنند. بازی در کشور ثالث نباید تمرکز بچه‌ها را به‌هم بریزد و آنها باید با آرامش بازی کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.