به دنبال اظهارنظر یکی از اعضای تیم ملی اروگوئه درباره آینده لوئیس سوارس، باشگاه بارسلونا در مورد آینده بازیکن شماره ۹ خود دچار تردید شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ESPN، باشگاه بارسلونا برای تمدید قرارداد یا قطع همکاری با لوئیس سوارس بر سر دوراهی قرار گرفته است. به گفته برخی منابع نزدیک به باشگاه، مسئولان بارسلونا نمی‌دانند در صورت دریافت پیشنهاد از MLS‌ برای خرید سوارس چه تصمیمی باید اتخاذ کنند.

روز گذشته (پنجشنبه) نیکلاس لودیرو، هم‌تیمی سوارس در تیم ملی اروگوئه که در تیم سیاتل ساندرز آمریکا بازی می‌کند فاش کرد که مهاجم بارسلونا به بازی در لیگ حرفه‌ای آمریکا تمایل دارد و با پایان دوران بازیگری‌اش در اسپانیا می‌‌خواهد به MLS برود. او گفت: فکر می‌کنم که تیم‌های MLS برای خرید سوارس باید بارسلونا را قانع کنند چون خود او می‌خواهد در آمریکا بازی کند. سوارس همیشه از من درباره این لیگ سؤال می‌پرسید. رؤیای او بازی برای بارسلونا بود و او الان در سطحی بالا در این تیم بازی می‌کند و راحت هم هست. دیر یا زود اما سوارس به MLS خواهد آمد. او این لیگ را دوست دارد.

در نوکمپ، مسئولان باشگاه بارسلونا به این نتیجه رسیده‌اند، سوارس که ماه ژانویه ۳۳ ساله می‌شود دیگر طراوت فصول نخست پس از عقد قرارداد ۷۵ میلیون یورویی‌اش با این تیم در سال ۲۰۱۴ را ندارد. با این حال او هنوز بهترین مهاجم نوک بارسلونا و لیگ اسپانیا محسوب می‌شود چون در ۱۲ بازی‌اش در این فصل ۸ گل زده است. رابطه خوب و دوستانه سوارس با مسی در داخل و خارج از زمین بازی، دیگر عاملی است که در تصمیم‌گیری بارسلونا درباره آینده این مهاجم اروگوئه‌ای تأثیرگذار است. بارسلونا از مدت‌ها پیش به دنبال جذب مهاجمی بوده که جایگاه سوارس را در ترکیب اصلی این تیم به خطر بیندازد و باعث ایجاد رقابتی داخلی در تیم شود اما با وجود ورود آنتوان گریزمان هنوز چنین هدفی برای آبی‌و‌اناری‌ها محقق نشده است.

بارسلونا نمی‌خواهد سوارس را به عنوان بازیکن آزاد از دست بدهد اما او فقط یک فصل دیگر قرارداد دارد و به این ترتیب بارسایی‌ها یا باید قرارداد او را تمدید کنند یا او را در پایان همین فصل بفروشند که ظاهراً مورد دوم محتمل‌تر است. طبق اعلام یک منبع نزدیک به باشگاه بارسلونا، سوارس در صورت دریافت پیشنهادی خوب، از جانب باشگاه آزاد خواهد بود که نوکمپ را ترک کند.

از تیم اینتر میامی که دیوید بکام یکی از مالکان آن است به عنوان یکی از تیم‌هایی که به عقد قرارداد با سوارس تمایل دارد نام برده می‌شود. سوارس با ۱۸۵ گل، پس از مسی، سزار و کوبالا، چهارمین گلزن برتر تاریخ بارسلونا محسوب می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.