دورتموند بدون ۲ ستاره کلیدی‌اش قصد از بین بردن کورسوی امید اینتر را دارد و چلسی در مصاف با پدیده فصل قبل لیگ قهرمانان به چیزی غیر از ۳ امتیاز نمی‌اندیشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شب پایانی دور رفت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ۲ ورزشگاه بیش از بقیه استادیوم‌ها جذابیت دارد؛ در جوزپه‌ مه‌آتزا و به وقت مصاف دورتموند مقابل اینتر و در استادیوم یوهان کرایف و هنگام جدال چلسی با آژاکس.

اینتر- دورتموند؛ امید نرآتزوری به دست و دلبازی دورتموند حواس‌پرت

اینتر پس از شکست آبرومندانه و بازی زیبا مقابل بارسلونا تنها به برد در بازی خانگی گروه ششم مقابل دورتموند می‌اندیشد. اگر نرآتزوری در هفته اول مقابل اسلاویاپراگ به بن‌بست نمی‌خورد و می‌برد، شاید حالا آرامش بیشتری داشت اما با یک امتیاز فعلی چاره‌ای غیر از بردن دورتموند در خانه ندارد. خبر خوب برای تیم کونته نرسیدن مارکو رویس و پاکو آلکاسر، ۲ عنصر موثر تهاجمی و مصدوم دورتموند به این بازی است. بورکی و گوتزه هم شاید به بازی نرسند. اینتر هم کم غایب ندارد. سنسی، سانچس و دی‌آمبروسیو در این جدال نمی‌توانند تیم‌شان را همراهی کنند. از سوی دیگر، میزبان می‌تواند روی حواس‌پرتی تیم جوان دورتموند هم حساب کند. آنها در ۳ هفته بوندس‌لیگا درست در آخرین دقایق کم آورند و برتری را از دست دادند. شاید اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، اکنون تیم فاوره در صدر جدول لیگ داخلی قرار داشت. میهمان با برتری ابتدای هفته مقابل بوروسیامونشن‌گلادباخ صدرنشین روحیه گرفته است. اینتر هم با برد هر چند دشوار ۴ بر ۳ مقابل ساسولو، غم باخت به یوونتوس را فراموش کرد و تعقیب‌کننده صدرنشین سری A ماند.

شرایط جدول

دورتموند با کسب یک برد و یک تساوی ۴ امتیاز کسب کرده و بالاتر از بارسای هم‌امتیاز، صدرنشین گروه ششم است. اینتر اما فقط یک امتیاز دارد و در رده سوم ایستاده است.

رویارویی‌های قبلی

در ۴ بازی قبلی ۲ تیم، اینتر ۲ پیروزی را تجربه کرده، یک بار تن به تساوی داده و یک بار هم شکست خورده است. آنها آخرین بار در مرحله یک‌چهارم‌نهایی فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۳ جام یوفا به صورت رفت و برگشت به مصاف هم رفتند که اینتر در زمین دورتموند ۳ بر یک پیروز شد و با وجود شکست ۲ بر یک در خانه به نیمه‌نهایی و سپس فینال صعود کرد.

نکات کلیدی

* اینتر در هیچیک از ۶ رویارویی اخیر با آلمانی‌ها موفق به کسب پیروزی نشده و ۵ شکست و یک تساوی را تجربه کرده است.

* تیم ایتالیایی در ۵ بازی خانگی اخیر اروپایی ۳ برد، یک تساوی و یک باخت به دست آورده است.

* دورتموند تا به حال در گروه ششم گلی دریافت نکرده است.

ترکیب احتمالی

اینتر: هندانوویچ، دفری، گودین، اشکرینیار، کاندروا، بارلا، برزوویچ، وسینو، آساموا، لوکاکو و مارتینس

دورتموند: بورکی، آکانجی، هوملس، وایگل، شولز، دلانی، ویتسل، ازار،سانچو، حکیمی و برنت

آژاکس- چلسی؛ جنگ جوانی در استادیوم خاطره‌انگیز

اولین رویارویی تاریخ ۲ تیم در حالی در استادیوم یوهان کرایف شکل می‌گیرد که هر چقدر آژاکس از نبرد با انگلیسی‌ها خاطره بد دارد، به همان نسبت لمپارد و تیمش از ورزشگاه آژاکس خاطرات شیرینی به یادگار برده‌اند.

تیم لندنی در همین ورزشگاه با برتری مقابل بنفیکا در سال ۲۰۱۴ قهرمان لیگ اروپا شد و چهارمین برنده هر ۳ جام اروپایی شد. آژاکس اما پس از روند خیره‌کننده تا نیمه‌نهایی فصل قبل، مقابل یک تیم لندنی دیگر به نام تاتنهام ۲-۳ شکست خورد و در آخرین ثانیه‌ها از رسیدن به فینال بازماند.

غایبان بازی

امرسون، رودیگر و لوفتوس‌چیک، غایبان قطعی چلسی هستند و احتمال نرسیدن کانته، بارکلی و کریستنسن هم وجود دارد. آژاکس قطعا «بانده» را در اختیار ندارد.

شرایط جدول

آژاکس با ۲ پیروزی از ۲ بازی قبلی قاطعانه در صدر است و چلسی پس از جبران شکست ناباورانه مقابل والنسیا در بازی با لیل، ۳ امتیاز دارد و در رده دوم صدرنشین را تعقیب می‌کند.

نکات کلیدی

* آژاکس در ۶ بازی خانگی اروپایی با تیم‌های انگلیسی ۴ باخت، یک تساوی و یک برد به دست آورده است.

* چلسی در ۹ بازی اخیر خارج از خانه اروپایی خودش شکست نخورده است.

* آژاکس فقط در یکی از ۵ بازی اخیر خانگی موفق به شکست لندنی‌ها شده است.

ترکیب احتمالی

آژاکس: اونانا، دست، فلتمن، تاگلیافیگو، بلیند، مارتینس، فن‌دبیک، تادیچ، آلوارس، زیاش و پرومس

چلسی: کپا، آسپلیکوئتا، زوما، توموری، جیمز، کواچیچ، جورجینیو، مانت، آبراهام، ویلیان و آلونسو

برنامه بازی‌های شب دوم هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

چهارشنبه ۲۳ اکتبر (اول آبان)

سالزبورگ – ناپولی (۲۲:۳۰)

خنک – لیورپول (۲۲:۳۰)

اینتر - بوروسیا دورتموند (۲۲:۳۰)

اسلاویا پراگ – بارسلونا (۲۲:۳۰)

لایپزیگ – زنیت (۲۰:۲۵)

بنفیکا – لیون (۲۲:۳۰)

آژاکس – چلسی (۲۰:۲۵)

لیل – والنسیا (۲۲:۳۰)

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.