سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس از حوادثی که در جریان پیروزی خارج از خانه شاگردانش مقابل بلغارستان در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ رخ داد ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال انگلیس شب گذشته با کسب پیروزی ۶ بر صفر در خانه بلغارستان صعودش به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ را قطعی کرد. در جریان این بازی شعارهایی نژادپرستانه از سوی هواداران تیم ملی فوتبال بلغارستان سر داده شده که به سبب آنها دو بار بازی متوقف شد. همچنین گروهی از هواداران بلغارستان که این شعارها را سر می‌دادند شناسایی شدند و قبل از پایان نیمه اول از ورزشگاه اخراج شدند.

گرث ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس پس از مسابقه به شبکه ITV‌ گفت: باید بگویم که مسئولان خیلی زود به همه چیز رسیدگی کردند. ما بلافاصله پس از شنیدن شعارها همه چیز را گزارش می‌کردیم. به طور مداوم با داور چهارم و داور وسط در ارتباط بودیم. من هم در تمام طول بازی به خصوص در نیمه اول با بازیکنانم در ارتباط بودم. می‌دانیم که چنین شرایطی غیرقابل قبول است. با این حال ما دو امشب دو اقدام مهم انجام دادیم. یکی بردن بازی و دیگر بالا بردن آگاهی مردم از وضعیت. بازی دو بار متوقف شد و من می‌دانم که شاید این واکنش به نظر بعضی از مردم کافی نباشد اما فکر می‌کنم که همه ما باید در این فرآیند همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

ساوت گیت افزود: من بی‌نهایت به تمام بازیکنان و دستیارانم افتخار می‌کنم. ما برای این بازی و اتفاقات آن در داخل و خارج از زمین مسابقه آماده شده بودیم. تمام بازیکنان ما برای مقابله با اتفاقاتی که ممکن بود رخ دهد، متحد بودند و در طول بازی و پایان آن با هم صحبت کردند. آنها احساس کردند که به خوبی مورد حمایت واقع شده‌اند. بازی در اینجا کار سختی است و با متوقف شدن بازی برای دو بار ما نشان دادیم که حاضر به پذیرش چنین شرایطی نیستیم. من فکر نمی‌کنم که پیش از این در بازی‌های ملی شاهد چنین اتفاقاتی بوده باشیم. کار مهمتری که انجام دادیم، شیوه بازی بازیکنان‌مان بود. بعضی از بازیکنان ما هرگز بازی در چنین شرایطی را تجربه نکرده بودند اما در پایان آنها با لبخندی بر لب که نشان از رضایت از عملکردشان داشت، زمین را ترک کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.