هافبک تیم ملی فوتبال آلمان در مورد لایک کردن پست تیم ملی فوتبال ترکیه اعلام کرد به انجام کار سیاسی علاقه‌ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایلکای گوندوگان که شب گذشته (یکشنبه) در برتری ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال آلمان مقابل استونی در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ موفق شد دو گل به ثمر برساند و پاس گل سوم مانشافت را هم به تیمو ورنر داد، درباره لایک کردن (پسندیدن) پست اینستاگرامی بحث‌برانگیز حساب رسمی تیم ملی فوتبال ترکیه توضیحاتی داد.

پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ترکیه مقابل آلبانی در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰، در حساب رسمی تیم ملی فوتبال ترکیه در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» عکسی از بازیکنان این تیم که در حال دادن سلام نظامی هستند، منتشر شد و زیر آن چنین پیامی نوشته شد: «تیم ملی ترکیه، این پیروزی را به سربازان قهرمان خود، سربازان و هموطنان شهیدمان تقدیم کرد».

هافبک منچسترستی که پس از بازی با استونی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، در این باره به خبرگزاری آلمان (dpa) گفت: پس از اینکه پست تیم ملی فوتبال ترکیه را لایک کردم، در ادامه وقتی متوجه شدم که ممکن است این پست سیاسی تفسیر شود، این لایک را پس گرفتم. باور کنید پس از اتفاقات سال گذشته (عکس گرفتن با رجب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به مذاق آلمانی‌ها خوش نیامد)، انجام کار سیاسی آخرین چیزی است که می‌خواهم انجام دهم.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ترکیه جمعه شب پس از گل دقیقه ۹۰ جنک توسون که برتری یک بر صفر این تیم مقابل آلبانی را رقم زد، به سمت تماشاگران خودی رفتند و در حالی که به یک خط ایستاده بودند، به طور دسته جمعی سلام نظامی دادند که این شادی گل بسیار بحث‌برانگیز شده است. نشریه انگلیسی «سان» گزارش داده فدراسیون فوتبال ترکیه ممکن است به خاطر شادی گلی که بازیکنان این تیم در بازی مقابل آلبانی داشتند با جریمه‌ای از سوی یوفا مواجه شوند. گفته می‌شود این حرکت بازیکنان تیم ملی فوتبال ترکیه در حمایت از اقدام نظامی جنجالی اخیر ترکیه علیه سوریه بوده است. ترکیه با استفاده از حملات هوایی و حمله نظامی به بخش شمالی کشور سوریه قصد سرکوب مبارزین کُرد سوریه را دارد اما گزارش شده که غیرنظامیان هم در این بین تلفاتی داشته‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.