سرمربی تیم فوتبال یوونتوس از اینکه شاگردانش با دریافت دو گل از دو ضربه شروع مجدد برتری دو گله مقابل اتلتیکومادرید را از دست دادند، ناراحت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مائریتزیو ساری پس از آنکه تیمش پیروزی ۲ بر صفر خارج از خانه مقابل اتلتیکومادرید در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا را با تساوی ۲ - ۲ عوض کرد، اعتراف کرد که بانوی پیر در ضربات شروع مجدد آسیب‌پذیر است. یوونتوس در ورزشگان واندا متروپولیتانو ۲ بر صفر جلو افتاد، اما در مقاطع پایانی بازی با دو ضربه سر از دو ضربه شروع مجدد، دروازه‌اش باز شد.

ساری پس از بازی به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: عملکردمان در این بازی نسبت به بازی قبلی‌‌مان (تساوی بدون گل درخانه فیورنتینا) نشان از پیشرفتی چشمگیر داشت و ما احساس می‌کردیم که بازی تحت کنترل‌مان قرار دارد. به همین دلیل اینکه مجبوریم با تساوی بازی را به پایان برسانیم، کام‌مان را تلخ کرد. یوونتوس در بسیاری از بازی‌های قبلی‌اش در خانه اتلتیکومادرید نتوانسته بود گلزنی کند و امشب ما دو گل زدیم ضمن اینکه سه چهار تا شوت دیگر هم به سمت دروازه حریف زدیم. نتیجه ناراحت‌کننده است، چون گل‌های اتلتیکومادرید در صحنه‌هایی قابل پیش‌بینی به ثمر رسید و با این حال ما به اندازه کافی آماده دفاع نبودیم.

ساری افزود: راه حل کلیشه‌ای این است که ما به یارگیری نفر به نفر برگردیم، اما من فکر نمی‌کنم که این کار منطقی باشد. ما باید در ضربات شروع مجدد هجومی‌تر باشیم. اتلتیکومادرید در نبردهای هوایی بسیار خوب است، اما ما هم در ضربات شروع مجدد بسیار ضعیف و منفعل بودیم. اگر منفعل باشیم، در ضربات شروع مجدد هم منفعلانه دفاع خواهیم کرد. البته من دیده‌ام و می‌دانم کل حوادثی که در زمین فوتبال با VAR بازبینی و منجر به اعلام پنالتی به ضرر تیم‌ها می‌شود، در نتیجه یارگیری نفر به نفر است، پس این هم حوزه‌ دیگری است که ما باید نگرانش باشیم. ما بعد از این روی ضربات شروع مجدد و ایستگاهی بیشتر تمرین خواهیم کرد.

لیگ قهرمانان اروپا| رئال مادرید مقهور درخشش دی‌ماریا و PSG شد/ تساوی دراماتیک اتلتیکو مقابل یوونتوس در شب برتری آسان من‌سیتی و بایرن

با اینکه انتظار می‌رفت که فدریکو برناردسکی در ترکیب اصلی یوونتوس به میدان برود، سرمربی بانوی پیر، خوان کوادرادو را برای پر کردن جای خالی داگلاس کاستا به میدان فرستاد و این بال کلمبیایی گل اول بازی را هم به زیبایی به ثمر رساند.

ساری در این باره هم گفت: می‌دانستیم که در خط دفاعی حریف فضاهای خالی وجود خواهد داشت و سرعت کوادرادو و دقتش در ضدحملات می‌تواند بسیار مفید باشد. چیزی که ما الان باید روی آن تمرکز کنیم، برطرف کردن ضعف‌های‌مان در ضربات شروع مجدد است، چون ما از این ضربات در سه بازی، چهار گل خورده‌ایم.

یکی از نکات قابل توجه بازی نکته‌برداری مداوم ساری بود که به نظر می‌رسد با شدت و دقت بیشتری نسبت به بازی‌های قبلی این کار را انجام می‌دهد.

سرمربی سابق چلسی راجع به این موضوع هم اظهار داشت: من به طور مدام این نکات را یادداشت می‌کنم تا سرعت کارمان را برای تمرینات صبح فردا افزایش دهیم. ما امشب ۲۰ بار به حریف اجازه دادیم که پاس‌های‌‌مان را قطع کند و همین اتفاق کلی از انرژی ما را گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.