گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد که هیچ تیمی در دربی از پیش برنده نیست و از این بازی به عنوان مهمترین بازی سال یاد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، گابریل کالدرون قبل از آغاز تمرین امروز (چهارشنبه) تیمش در جمع خبرنگاران گفت: ما یک جلسه ریکاوری برای نفرات اصلی داشتیم و دیگر نفرات که کمتر بازی کرده بودند و اصلاً بازی نکردند در بازی دوستانه به میدان رفتند. شجاع تنها مصدوم ماست که امیدوارم به دربی برسد.

ترجیح می‌دهم قبل از دربی حریف تمام بازی‌ها خود را برده باشد وی در مورد شرایط تیم استقلال و پیش‌بینی‌اش از نتیجه دربی نودم تهران یادآور شد: براساس تجربه‌ام ترجیح می‌دهم قبل از دربی حریف تمام بازی‌ها خود را برده باشد تا اینکه بد نتیجه گرفته باشد، چرا که اگر خوب نتیجه نگرفته باشد برای جبران آنها با انگیزه خیلی بالا به میدان می‌آید. البته در شرایط فعلی آنچه برای من اهمیت زیادی دارد شرایط خوب تیمم است. ما در بازی آخرمان به مراتب بهتر از دو بازی قبل بودیم و امیدوارم سطح‌مان در دربی بالاتر برود. برای بهتر شدن به گل‌های بیشتری نیاز داریم و امیدوارم از بازی بعد گل‌های بیشتری را به ثمر برسانیم.

دربی مهمترین بازی سال است و هیچ تیمی از پیش برنده نیست کالدرون در پاسخ به این پرسش که آیا می‌داند دربی ایران با تمام دربی‌های دیگر کشورها متفاوت است، عنوان کرد: دربی‌ها در همه جای دنیا به یک شکل است. در واقع دربی ایران فقط تماشاگران بیشتری دارد. شما وقتی در خیابان هستید هواداران از چند روز قبل از دربی در این مورد از شما سؤال می‌کنند که این جالب است. مسلماً همه‌ی ما می‌دانیم که این مهمترین بازی سال است و هیچ تیمی از پیش برنده نیست. در واقع این بازی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد و ما باید سعی کنیم بهتر از بازی‌‌های قبل‌مان عمل کنیم.

مطمئناً اگر بازی در هوای گرمای هوا برگزار نشود باکیفیت‌تر خواهد بود سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد تغییر ساعت بازی نیز یادآور شد: فدراسیون برای تغییر زمان بازی حتماً دلیل داشته است. بحث امنیت بیشتر مطرح شده است که این برای ما قابل احترام است، اما مطمئناً اگر بازی در هوای گرم برگزار نشود باکیفیت‌تر خواهد بود.

برانکو: نمی‌دانم باشگاه الاهلی چه توجیهی برای تصمیم عجیبش دارد/ هیچ حسی بهتر از برد در دربی نیست/ پیشنهادی از چین ندارم

حتماً برای برد در دربی به میدان خواهیم رفت کالدرون راجع به اینکه چه سورپرایزی برای دربی دارد، گفت: سورپرایزی وجود ندارد. ما کارمان را انجام داده و می‌خواهیم روند روبه رشدمان را ادامه دهیم. حتماً برای برد به میدان خواهیم رفت. برای این منظور هم باید به سطح ایده‌آل‌مان برسیم.

در بازی‌های اخیر موقعیت صد درصد گل نداشته‌ایم وی در واکنش به این سؤال که مهاجمان تیمش در امر گلزنی مشکل دارند و این مسئله ممکن است در دربی برای آنها مشکل‌ساز شود، اظهار داشت: در واقع حق با شماست، اما قبل از اینکه از خط حمله‌‌مان انتظار گلزنی داشته باشیم باید خط میانی خوبی داشته باشیم. متأسفانه خط میانی ما در امر بازیسازی مشکل دارد و نمی‌تواند توپ را در موقعیت خوبی به مهاجمان برساند. ما در بازی‌های اخیر موقعیت صد درصد گل نداشته‌ایم. نباید فراموش کنید که حریفان هم مقابل ما خیلی خوب دفاع می‌کنند. با این حال در بازی قبل در ۳۰ دقیقه اول خوب بودیم و باید این دقایق را بیشتر کنیم. امیدوارم در دربی این اتفاق رخ دهد.

باید به جونیور زمان بیشتری داد سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد عملکرد جونیور و انتقاد خبرنگاران از این بازیکن نیز اضافه کرد: جونیور تازه به ترکیب اصلی راه پیدا کرده است و مقابل صنعت نفت اولین بازی‌اش را انجام داد. او از یک فرهنگ دیگر آمده و سخت است که در این فرصت کوتاه بتواند ارتباط زبانی با همبازیانش پیدا کند. باید به او زمان بیشتری داد. جونیور از فوتبال برزیل به فوتبال ایران که سرعتی‌تر است، آمده و زمان نیاز دارد تا خودش را با شرایط فوتبال ایران وفق دهد.

اگر نتوانید موقعیت ایجاد کنید نگران‌کننده است نه اینکه مهاجمان گل نزنند کالدرون در پایان به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه «علیپور نه مشکل فرهنگ دارد و نه زبان. چرا او گل نمی‌زند؟»، گفت: همان‌طور که گفتم ما قبل از اینکه از خط حمله‌مان انتظار گلزنی داشته باشیم باید از خط میانی انتظار بازیسازی داشته باشیم. اگر مهاجم شما موقعیت داشته باشد، اما درست استفاده نکند نگران‌کننده نیست، بلکه اگر نتوانید موقعیت ایجاد کنید نگران‌کننده است. در بازی قبل ما در امر موقعیت‌سازی برای دقایقی موفق عمل کردیم، اما باید خیلی بهتر از این شویم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )