یک کارشناس فوتبال ایران می‌گوید: تیم ملی در دیدار برابر هنگ کنگ تغییر سبک نداشته اما تغییر نگرش روش بازی ایجاد شده است.

مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ کنگ اظهار کرد: این که انتظار داشته باشیم سبک فوتبال ایران تغییر کرده باشد کار درستی نیست چون سبک چیزی نیست که در یک یا دو ماه در فوتبال ایجاد شود اما این که نگرش فوتبال ما در رده ملی در حال تغییر است این را می‌بینیم و چیز بسیار خوبی است. تیم ملی گرایشی به بازی هجومی پیدا کرده که این مساله برای آینده بسیار خوب و امیدوار کننده است.

او افزود: وقتی گرایش هجومی داریم در بازی ما مشکلاتی ایجاد می‌شود، یعنی وقتی شما بخواهید حمله کنید باید تبعات آن را هم بپذیرید. در همین بازی برابر هنگ کنگ با وجود این که این تیم قدرتمند نبود اما موقعیت‌هایی برای گلزنی به دست آورد. این‌ها را باید ببینیم و سعی کنیم نقص‌های بازی‌مان را رفع کنیم تا در نوع بازی به تکامل برسیم. مطمئن هستم مربیان تیم ملی روی این مسائل بیش‌تر متمرکز خواهند شد تا ایرادات فنی تیم به مرور زمان برطرف شود. البته باید قبول کنیم که تیم ملی در دیدار برابر هنگ کنگ بازی خوبی به نمایش گذاشت و نتیجه قابل قبولی هم کسب کرد اما نکته حائز اهمیت برای ما گرایش بازیکنان به انجام بازی هجومی بود.

وی درباره نقایض خط دفاع تیم ملی در دیدار برابر هنگ کنگ هم گفت: همان طور که گفتم هر نوع سبک بازی تبعات خاص خودش را دارد. اگر شما بخواهید دائم دفاع کنید قاعدتا این نوع سبک بازی تبعاتی برای شما دارد و در گلزنی دچار مشکل می‌شوید. اگر هم بخواهید فقط حمله کنید قاعدتا در مباحث دفاعی شاید تیم‌تان دچار مشکلاتی شود. فوتبال هم همین است. با هر شیوه‌ای که بخواهید بازی کنید اشکلاتی در آن شیوه وجود دارد. بازی که برابر هنگ کنگ انجام دادید با وجود این که یک دیدار رسمی بود اما ما می‌توانستیم با توجه به قدرت تیم هنگ کنگ ایرادات‌مان را در این بازی پیدا کنیم و برای آینده روی آن کار کنیم تا اشکالات بازی تیم رفع شود.

جلالی در ادامه درباره این که تیم ملی بازی تدارکاتی کافی ندارد هم گفت: بازی تدارکاتی همیشه خوب است اما ما در شروع کار مربی جدید تیم ملی بازی‌های سختی را پیش روی او نمی‌بینیم که این موضوع بسیار خوب است و او از همین بازی‌ها می‌تواند هم شناخت‌اش را از فوتبال ایران بیشتر کند و هم ایرادات بازی تیم ملی را پیدا کرده و روی رفع آن‌ها کار کند.

او در پایان درباره این که آیا تغییری در ترکیب تیم ملی در بازی‌های آینده باید ایجاد شود یا خیر؟ گفت: تغییرات در سبک تیم ملی ایجاد خواهد شد اما به نظر من این تغییرات باید به مرور زمان و آهسته انجام شود. ما در مسابقات مقدماتی جام جهانی هستیم و تغییرات باید خیلی منطقی و آهسته انجام شود تا به روند تیم هم آسیبی نرساند. قطعا بازیکنان جوانی هستند که می‌توانند به این تیم اضافه شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.