کارشناس فوتبال ایران می‌گوید این تیم با حضور ویلموتس تغییر تاکتیک داده است.

جواد منافی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ کنگ اظهار کرد: بازی خوبی را از تیم ملی شاهد بودیم. الیته با توجه به اینکه بازی اول بود، هنوز تیم به هماهنگی کامل نرسیده و این موضوع در عملکرد بازیکنان در زمین مشهود بود. با وجود اینکه تیم ملی طی ۸ سال حضور کی‌روش، خط دفاع مستحکمی داشت اما در این دیدار خط دفاع تیم ملی هماهنگی همیشگی را نداشت و گاهی بازیکنان اشتباهاتی را انجام دادند و هنگ‌کنگی‌ها هم نتوانستند از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: با آمدن ویلموتس سبک بازی تیم ملی تغییر کرده است. البته برای اینکه این مربی بتواند تمام تفکرات خود را در تیم ملی اجرایی کند، باید به او زمان بدهیم اما طی چند بازی اخیر کاملا مشهود بود که تیم ملی دست از بازی دفاعی برداشته و به بازی هجومی روی آورده است. در همین بازی برابر هنگ‌کنگ چندین و چند فرصت گلزنی به دست آمد که نشان از تغییر تاکتیک تیم ملی بود اما همانطور که گفتم باید اجازه بدهیم زمان بگذرد تا بازیکنان به هماهنگی بیشتری برسند و ویلموتس هم بتواند تاکتیک های خود را به طور کامل پیاده کند.

منافی همچنین درباره عملکرد بازیکنان خط حمله تیم ملی هم گفت: امروز سانترهای خوبی روی دروازه انجام شد و در مجموع کار هجومی تیم خوب بود. تیم هنگ‌کنگ که تیم درجه سوم آسیا محسوب می‌شود، روی یکی دو صحنه خطر آفرین شد که این موضوع نشان از ضعف خط دفاع تیم ملی بود. در دیدارهای بعدی و بازی با تیم هایی همچون عراق و بحرین نباید اینگونه حمله کنیم و کار دفاعی کلا فراموش شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال ایران با هدایت ویلموتس پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد یا خیر، گفت: تیم ملی شرایط خوبی دارد و الان یکی از تیم‌های برتر آسیا محسوب می‌شود. بنابراین می‌تواند به عنوان نماینده آسیا، به جام‌جهانی صعود کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )