مسابقات فوتسال باشگاه‌های جهان در شرایطی از ۴ شهریور در تایلند استارت می‌خورد که مس سونگون نماینده ایران در این بازی‌هاست و باید پس از ناکامی در جام باشگاه‌های آسیا، در این مسابقات از اعتبار فوتسال ایران دفاع کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های جهان به میزبانی تایلند از فردا (دوشنبه) تا ۱۰ شهریور در بانکوک برگزار می‌شود. در این مسابقات ۹ تیم حضور دارند که در سه گروه سه تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. مس سونگون نماینده ایران در این رقابت‌ها حضور دارد، چون این تیم در سال گذشته توانست در جام باشگاه‌های آسیا به مقام قهرمانی دست پیدا کند و به دنبال آن جواز حضور در جام باشگاه‌های جهان را هم کسب کرد.

نماینده فوتسال ایران در گروه سوم این رقابت‌ها با تیم‌های ال پوزو مورسیا اسپانیا و مگنوس برزیل هم گروه شده است که در روزهای ۴ و ۵ شهریور ماه باید به ترتیب به مصاف تیم‌های مگنوس برزیل و ال پوزو مورسیا اسپانیا برود.

اولین دوره مسابقات جام باشگاه‌های جهان از سال ۱۹۹۷ آغاز شد. این بازی‌ها تا سال ۲۰۰۱ به صورت غیر رسمی برگزار می‌شد و از سال ۲۰۰۴ زیر نظر فیفا قرار گرفته است، به همین دلیل تیم‌های معتبر باشگاهی تمایل زیادی به حضور در این بازی‌ها دارند. از ابتدای سال ۱۹۹۷ تاکنون این بازی‌ها در سال‌های ۲۰۰۲ ، ۲۰۰۳ ، ۲۰۰۹ ، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۷ به دلایل مختلف برگزار نشده است. این برای دومین دوره پیاپی است که تایلند میزبانی آن را بر عهده دارد.

در آسیا نیز معمولا قهرمان جام باشگاه‌های آسیا یکی از تیم‌هایی است که به این مسابقات دعوت می‌شود. پیش از این دوبار تیم‌های تام ایران خودرو و تاسیسات دریایی در این مسابقات شرکت کرده‌اند. تامی‌ها زمانی که هنوز این بازی‌ها اعتبار کنونی را نداشت در اسپانیا به میدان رفتند که نتایج خوبی نگرفتند و تاسیسات دریایی نیز در سال ۲۰۱۶ در این مسابقات شرکت کرد. تاسیسات در این دوره با تیم‌های بارسلونای اسپانیا، کارلوس باربوسای برزیل و دینامو مسکو روسیه هم‌گروه بود که مقابل نمایندگان برزیل و اسپانیا شکست خورد و با تساوی مقابل نماینده روسیه در نهایت عنوان هفتمی بازی‌ها را از آن خود کرد.

حالا مس سونگون پس از ناکامی در کسب قهرمانی آسیا در شرایطی به میدان می‌رود که کار دشواری پیش رو دارد و بازی با نمایندگان برزیل و اسپانیا کار آسانی نخواهد بود. در این دوره تیم شن ژن چین هم حضور دارد که با بهره بردن از علی اصغر حسن‌زاده، احمد اسماعیل‌پور و حمید احمدی سه ملی پوش شاخص ایران می‌خواهد نتایج خوبی گرفته و نامش را در بین قدرت‌های فوتسال دنیا مطرح کند.

مس سونگون ایران، مگنوس برزیل، کورینتیانس برزیل، بوکا جونیورز آرژانتین، چونبوری بلووی تایلند، شن‌ ژن چین، الفتح السطاتی مراکش، بارسلونا اسپانیا و الپوزو مورسیا اسپانیا تیم‌های حاضر در این جام هستند.

تیم اینار مویستار اسپانیا با ۵ قهرمانی پرافتخارترین تیم این بازی‌هاست و پس از این تیم، کارلوس باربوسا برزیل با ۳ و مگنوس برزیل با دو قهرمانی قرار دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.