کارشناس فوتبال ایران ضمن تشریح عملکرد تیم‌ها در هفته اول لیگ برتر گفت: تغییر تاکتیک پرسپولیس نسبت به دوران برانکو کاملا مشهود است و به نظرم باید منتظر تغییرات بیشتری بود.

فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص بازی های هفته اول رقابت های لیگ برتر که با برد پرسپولیس، باخت استقلال تهران و توقف تراکتور همراه بود اظهار داشت: فکر می کنم پرسپولیس همچنان با وجود تغییر کادر فنی می تواند مدعی باشد. به نظرم این تیم با تغییرات مثبت فنی همراه بوده است که برای رسیدن به هدف مشخص نیاز به زمان دارند. درباره استقلال هم متعجبم که چرا این تیم با وجود دوران فوق العاده بدنسازی و تمرینات پیش فصل نتوانست به گل برسد. تیمی که گل نزند قطعا گل می خورد.

وی افزود: اگر بازی استقلال تهران و ماشین سازی تبریز در آلمان بود قطعا می توانستیم نتیجه آن را از از قبل پیش بینی کرد. چون استقلال در دو ماه گذشته شرایط تمرینی خیلی خوبی داشت و ماشین سازی تنها ۲۴ روز تمرین کرده بود تا مهیای این بازی شود. من با زدن این جمله نمی خواهم از آقای استراماچونی ایراد بگیرم. اتفاقا باید بگویم او مربی خیلی بزرگی است و قطعا نتایج خوبی را به ارمغان می آورد. ساختار مدیریتی باشگاه و ذهنی برخی بازیکنان هنوز به مرز حرفه ای نرسیده است که توانایی های خود در تمرین را بتوانند در بازی های رسمی نیز نمایش دهند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره تغییر تاکتیک این تیم با گابریل کالدرون نسبت به دوران حضور برانکو ایوانکوویچ افزود: این موضوع در سبک بازی و نحوه چیدمان ترکیب پرسپولیس کاملا محسوس بود. به نظرم این تغییرات ادامه هم خواهد داشت. کالدرون هنوز به شناخت لازم از فوتبال ایران نرسیده است و شک ندارم که تاکتیک تیمش را در چند هفته آینده هم تغییر می دهد.

وی افزود: البته آقای کالدرون باید بین بازیسازی از خط دفاع یا انجام بازی مستقیم یک روش منطقی را انتخاب کند. اگر پرسپولیس قرار است بازی را از خط دفاعی انجام دهد باید تغییری را در بین مدافعان خود ایجاد کند.

بازیکن پیشین تراکتور و پرسپولیس درباره تقابل این دو تیم در هفته دوم رقابت های لیگ برتر تاکید کرد: پرسپولیس در این بازی نیاز به تغییر روش دارد. اگر این تیم بخواهد همانند پارس جنوبی مقابل تراکتور بازی کند قطعا روز سختی در ورزشگاه یادگار امام خواهد داشت.

آشوبی اذعان داشت: تراکتور با مصطفی دنیزلی یکی از تیم های خوب و مدعی فصل جاری خواهد بود. این تیم از لحاظ کادرفنی و بازیکن شاخصه های یک تیم فوق العاده را دارند. بازی پرسپولیس و تراکتور مهم ترین بازی هفته خواهد بود. هر دو تیم از حساسیت این بازی خبر دارند و قطعا نمی خواهند در همین هفته های ابتدایی طعم باخت را تجربه کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.