یک کارشناس داوری معتقد است که بنیادی‌فر قضاوت خوبی در دیدار افتتاحیه لیگ برتر نداشته است.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس و پارس جنوبی در دیدار افتتاحیه نوزدهمین دوره لیگ برتر به مصاف هم رفتند که با پیروزی یک بر صفر سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید.

جعفر خوشرو، کارشناس و پیشکسوت داوری در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از انتخاب بنیادی‌فر به عنوان داور بازی افتتاحیه لیگ برتر، اظهار کرد: افتتاحیه بازی مهمی محسوب می‌شود برای این که اگر مهم نبود در برنامه‌ریزی این موضوع مدنظر قرار گرفته نمی‌شد. فوتبال یعنی تماشاگر و باید تماشاگر را به استادیوم جذب کند که برای این کار باید تمام ابزارها فراهم باشد. بهترین داور ما در لیگ هجدهم آقای فغانی بوده و قاعدتا باید در این بازی قضاوت می‌کرد. نمی‌دانم این بیماری چیست که کمیته داوران دارد و با رفتن A و آمدن B هم درست نمی‌شود؟ نمی‌دانم که چرا بنیادی‌فر برای این بازی انتخاب شد.

او افزود: داوری یک فرایند ذهنی است که اهمیت بالقوه‌ای در اجرای قانون دارد ولی من این را در آقای بنیادی‌فر ندیدم. داور درجه سه هم می‌داند که رنگ پیراهن دروازه‌بان نباید با رنگ پیراهن داور یکی باشد ولی در این بازی دیدیدم که رنگ پیراهن دروازه‌بان پارس جنوبی با رنگ پیراهن داوران یکسان بود. یعنی این موضوع را یک داور بین‌المللی نمی‌داند؟ همچنین این بازی آنقدر کم اهمیت در نظر گرفته شده بود که بنیادی‌فر "بج" روی سینه‌اش نزده بود.

این کارشناس داوری گفت: جای‌گیری بد بنیادی‌فر در دقیقه ۶ باعث شد که توپ به او برخورد کرد. متاسفانه قانون هم برای او دست و پا گیر شده و باید دراپ بال می‌کرد. این در حالی است که وظیفه داور این است که هرچقدر می‌تواند توقف‌ها را کاهش دهد. همچنین در دقیقه ۱۴ به خاطر جایگیری بد در داخل محوطه جریمه، دور خود می‌چرخید تا توپ به او برخورد نکند. در ضمن بنیادی‌فر در دقیقه ۶ فاصله ۹ متر و ۱۵ سانتی‌متری را ۶ متر در نظر گرفت.

خوشرو در پایان بیان کرد: بنیادی‌فر در دقیقه ۳۶ به اشتباه خطای بازیکن پرسپولیس را گرفت که اعتراض کالدرون را به همراه داشت. در دقیقه ۸۸ هم هند توسط بازیکن پارس جنوبی در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد که کمک دوم، نجفی به خوبی به بنیادی‌فر کمک کرد که روز خوبی هم داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.