کمک داور پیشین فوتبال ایران اعتقاد دارد که حبیب‌الله شیرازی، رئیس هیئت فوتبال تهران باید کنار برود و فرد دیگری به جای او بیاید.

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره انتخابات هیئت فوتبال استان تهران اظهار داشت: این انتخابات شش ماه عقب افتاده است. ۱۳ نفر پس از ثبت‌نام تأیید شده‌اند که سه نفر از آنها به نام‌های شیرازی، ایلکا و کیومرثی گزینه‌های اصلی هستند. شیرازی ۱۱ سال رئیس این هیئت است و فوتبال تهران در این سال‌ها به بدترین شکل ممکن اداره می‌شد. مسابقات فوتبال پایه‌ها هم در بدترین زمان برگزار می‌شود.

وی افزود: مهمترن رکن هر هیئتی کمیته داوران است. استان تهران کدام داور را به فوتبال ایران معرفی کرده است؟ شاید بگویند علیرضا فغانی مهم‌ترین گزینه تهران بوده، اما به اعتبار پدر و پدر همسرش به اینجا رسیده است. شیرازی آدم خوبی است، اما هیئت فوتبال باید دست کسی باشد که بیرون از آن نیز قدرت داشته باشد. وقتی شخصی به نام دبیری رئیس هیئت فوتبال تبریز می‌شود، با توجه به اینکه عضو شورای شهر بوده، بودجه می‌آورد و شاهد هستیم که سه تیم پایه‌ از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی در مسابقات شرکت می‌کنند. در حالی که ما پاس، صبا و راه‌آهن را از دست دادیم.

کمک داور پیشین فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در هیئت فوتبال تهران جای دبیر با نایب رئیس عوض می‌شود و حکم برکناری عابدینی را می‌زنند. اینها مشکلات هیئت فوتبال تهران است. شیرازی انسان خوبی است، اما اجازه بدهد فرد دیگری هیئت فوتبال را بچرخاند. به پیشکسوتان در تهران اهمیتی داده نمی‌شود و تنها مسابقاتی برای امور خیریه بین آنها انجام شده یا در مراسم درگذشت پیشکسوتی در ورزشگاه شیرودی دور هم جمع می‌شوند. با کنجکاوی از اهالی فوتبال متوجه شدیم که همه راغب هستند فرد دیگری در هیئت فوتبال تهران حضور داشته باشد. فوتبال زمانی در پایتخت اول بود، اما الان کجاست؟ فوتبال تهران کجا رفت؟ چرا از بین رفت؟ شیرازی باید اجازه دهد دیگران وارد عرصه شوند و شاید آنها بتوانند بهتر این هیئت را اداره کنند.

کریمی با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات هیئت فوتبال گفت: هیئت فوتبال عده‌ای را برای رأی دادن انتخاب می‌کند که مشخص است به خود رئیس رأی خواهند داد. شیرازی رئیس هیئت فوتبال تهران است و روسای هیئت‌های شهرستان‌های تابع را خودش انتخاب می‌کند. همین افراد در مجمع حاضر شده و رأی می‌دهند. ۴۳ نفر عضو مجمع هستند و عملا ۲۰ نفر از آنها سمت رئیس هیئت فوتبال می‌روند. بنابراین، رقابت سالمی نیست. می‌گویند حضور افراد در مجمع طبق اساسنامه است، اگر اینطور باشد باید اساسنامه تغییر کند. بالای سر هیئت فوتبال مدیرکل ورزش استان است. وقتی گل‌محمدی مدیرکل استان تهران با ریاست شیرازی مخالف است، شیرازی می‌تواند برود، نه اینکه برای ماندن مقاومت کند. زمانی کاظمی و اربابی رئیس هیئت فوتبال تهران بودند و مسابقات در بهترین ساعت برگزار می‌شد، اما الان بازی‌ رده پایه‌ ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بهتر است تحقیق کنند که در فوتبال تهران چه اتفاقاتی می‌افتد. همه به سلامت شیرازی ایمان دارند، اما به عملکردش انتقاد دارند. کت و شلوار هیئت فوتبال باید تن کسی باشد که خارج از هیئت نیز قدرت داشته باشد. فرد باید به هیئت فوتبال شخصیت بدهد، نه اینکه هیئت فوتبال به او شخصیت بدهد.

کمک داور پیشین فوتبال ایران یادآور شد: انتقادهایی به پسر شیرازی وارد است که سابقه فوتبالی ندارد. پسر شیرازی نفر اول هیئت فوتبال تهران است. برادر شیرازی ناظر فوتبالی است که اصلا سابقه نداشته است. ای کاش انتخاب رئیس هیئت فوتبال تهران انتصابی بود، چون آن وقت مدیرکل استان حق جا به جایی داشت. امروز طرف ۴ سال رئیس می‌ماند و پاسخگو هم نخواهد بود. کارمندانی در هیئت فوتبال داریم که ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند. آیا اینها شائبه بوجود نمی‌آورد؟ آیا فردا مشکلاتی بوجود نمی‌آید؟

کریمی گفت: به عنوان کسی که ۲۴ سال در این فوتبال هستم، تقاضا دارم که شیرازی اجازه دهد برای دوره بعدی فرد دیگری بیاید. شیرازی شجاعانه از ادامه کار انصراف بدهد. شاید فرد دیگری بیاید و نتواند کاری پیش ببرد، چون حضور فرد جدید مثل هندوانه در بسته است، اما حضور یک نیروی دیگر مسئله‌ای است که خیلی‌ها راغب به آن هستند. هر جایی که بازی پخش مستقیم باشد، شیرازی حضور دارد، اما آیا دیده‌اید که در یک بازی پایه‌ها حضور پیدا کند؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.