تیم فوتسال مس در شرایطی از رسیدن به عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا بازماند که دلایل متعددی برای این ناکامی وجود دارد و لازم است پیش از حضور در جام باشگاه‌های جهان این ضعف‌ها را رفع کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فینال مسابقات فوتسال جام باشگاه های آسیا روز شنبه به میزبانی تایلند و بین تیم های مس سونگون ایران و ناگویا ژاپن برگزار شد و با قهرمانی نماینده ژاپن به پایان رسید. تیم مس سال گذشته با حمید بی غم موفق شده بود برای اولین بار قهرمان آسیا شود ولی این بار با سرمربیگری اسماعیل تقی پور در تکرار این عنوان بازماند تا حسرت دو قهرمانی متوالی در آسیا بر دل فوتسال باشگاهی ایران بماند.

لزوم رفع نقاط ضعف مس باتوجه به در پیش بودن مسابقات جام باشگاه های جهان بیش از پیش محسوس است. مس در این دوره از مسابقات جام باشگاه های آسیا دو باخت آورد و هر دو باخت مقابل ناگویا ژاپن بود؛ اولی در مرحله گروهی که باعث شد مس به عنوان تیم صدرنشین صعود نکند و دومی هم شکست در فینال و نرسیدن به عنوان قهرمانی.

همان باخت مس در مرحله گروهی به تیم ناگویا در حالی که مدافع عنوان قهرمانی بود، زنگ خطر را برای نماینده کشورمان به صدا درآورد. مس حتی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم بانک بیروت لبنان گرفتار شد و اگر گل دقایق پایانی مهدی جاوید و سپس گل فرهاد فخیم در وقت های اضافه نبود، چه بسا در همان مرحله از مسابقات حذف می شد.

نداشتن برنامه تاکتیکی خاص در دیدار نهایی مقابل ناگویا که در بیشتر بازی ها نمایان بود، از موارد قابل توجه برای مس بود. حتی محمدرضا حیدریان اسطوره فوتسال ایران بعد از باخت مس به ناگویا در فینال به این موضوع اشاره کرد و گفت: «به نظرم تیم مس آشفته بازی می کرد و تا قبل از پاورپلی (بازی پنج نفره) برنامه آنچنانی نداشت.» متکی بودن مس به فرهاد فخیم و مهدی جاوید هم دو موضوعی بود که کادر فنی این تیم برنامه ای برایش نداشت. حیدریان به این موضوع هم به صورت تلویحی اشاره کرد و گفت: «اگر مهدی جاوید بیرون می آمد بقیه بازیکنان مس نمی توانستند خوب کار کنند.»

ضعف فنی تیم مس به حدی در فینال مشهود بود که این تیم حتی با پنج نفره کردن بازی هم نتوانست حتی یک گل به حریفش بزند. حتی کار تا جایی پیش رفت که ناگویا می توانست گل های بیشتری را وارد دروازه مس کند و باخت نماینده ایران را پررنگ تر جلوه بدهد.

نکته دیگری که جای تعجب دارد، کیفیت «بوکائو» بازیکن برزیلی - ایتالیایی تیم مس است. اضافه وزن این بازیکن و دور بودنش از شرایط ایده آل و آمادگی حتی از پشت گیرنده های تلویزیون هم واضح بود و مشخص نیست باشگاه مس برای جذب این بازیکنِ قرضی چه ملاک هایی در نظر داشته است.

البته نباید از کنار مصدومیت هایی که دست تیم مس را در این دوره از مسابقات بست، گذشت. توحید لطفی و مسلم اولادقباد دو بازیکن مس پیش از شروع جام باشگاه های آسیا مصدوم شدند. همچنین سعید تقی زاده دیگر بازیکن مس در جریان بازی های مرحله گروهی آسیب دید و به ایران بازگشت تا این مسئله هم به اندازه خودش در عملکرد مس تاثیرگذار باشد.

به نظر می رسد مسائل دیگری هم در داخل تیم در جریان بوده است. شاید بتوان پیامی که علیرضا صمیمی دروازه بان مس بعد از این بازی در صفحه شخصی خود منتشر کرد را بیانگر اتفاقات داخلی تیم مس دانست. این دروازه بان ملی پوش و ارزشمند نوشت: «سکوت کردم که غرورم نشکنه. غرورم نشکست ولی دلم نابود شد.»

به هر حال مسابقات فوتسال جام باشگاه های جهان در پیش است. این بازی ها ۴ تا ۱۰ شهریور برگزار می شود. مس به عنوان نماینده ایران و آسیا در گروه سوم با مگنوس برزیل و ال‌پوزومورسیا اسپانیا همگروه است و کار سختی دارد. این تیم برای آنکه در جام باشگاه های جهان زنگ تفریح نشود و بتواند نتایج آبرومندانه ای بگیرد باید مشکلاتش را هرچه زودتر رفع کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.