مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اذعان بر وجود نواقص متعدد در بحث همکاری با قطر در رویدادهای جانبی جام جهانی، گفت: واقعیت این است که الان شرایط ما مساعد نیست و برای این موضوع باید یک برنامه‌ریزی مناسب انجام دهیم تا از پتانسیل‌های جام جهانی قطر استفاده کنیم. نمی‌توانیم فعلا در کیش همکاری نزدیک و فعالی را رقم بزنیم، چرا که نگران زیرساخت ها هستیم.

به گزارش ایسنا، بحث حضور و همراهی ایران با کشور قطر در میزبانی از بخشی از رویدادهای جانبی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از مدت‌ها قبل مطرح شده بود. به علت نزدیکی روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و قطر، چنین اتفاقی به علت فاصله بسیار کم کیش و دوحه و وجود زیرساخت‌های مناسب برای بحث هتل و حمل نقل، امکان پذیر به نظر می‌رسید اما اکنون که سه سال تا شروع این رویداد بزرگ باقی مانده به نظر کمتر امیدی برای اجرای این مهم باقی مانده است.

محمدرضا داورزنی - معاون قهرمانی وزارت ورزش که طی هفته‌های اخیر بازدیدی از این جزیره داشت، در نشستی با حضور مسوولان جزیره کیش و اهالی رسانه، درباره مطرح شدن میزبانی کیش در جام جهانی صحبت کرد. داورزنی بدون تعارف با مسوولان جزیره کیش، اعلام کرد که در شرایط کنونی این جزیره قادر به مشارکت و همراهی با قطر در برگزاری جام جهانی نیست. او گفت که با وجود زیرساخت‌های خوب در این جزیره، وضعیت زمین چمن و ورزشگاه فوتبال کیش مساعد نیست.

معاون وزیر ورزش با تاکید بر لزوم بازدید مسوولان قطری از اماکن ورزشی جزیره کیش گفت: اگر به دنبال گرفتن بخشی از رویدادهای میزبانی جام جهانی از قطر هستیم، باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود و به طور حرفه‌ای آماده میزبانی شویم و استانداردسازی صورت گیرد. این موضوع نیازمند همکاری همه نهادهای وابسته است اما فعلا شرایط مساعد نیست.

غلامحسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز در واکنش به اظهارات داورزنی، از وجود علاقه‌مندی به همراهی در میزبانی بخشی از این رویداد ورزشی خبر داد. او گفت که می‌تواند در یک سال شرایط لازم برای مشارکت کیش در رویدادهای جانبی جام جهانی قطر را فراهم کند.

او خاطرنشان کرد: در رابطه با این موضوع با مهدی تاج جلساتی را هم داشتیم. باید از دوستان در سایر دستگاه‌ها کمک بگیریم. الان امکان میزبانی از بخشی از رویدادهای هواداری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در کیش موجود نیست اما می‌توانیم برای تمرین تیم‌ها از بخش خصوصی که بارها علاقه‌مندی خود را اعلام کرده، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ساختن دو، سه کمپ تمرینی خوب در فاصله یک سال آینده میسر است اما واقعیت این است که الان شرایط ما مساعد نیست و برای این موضوع باید یک برنامه‌ریزی مناسب انجام دهیم تا از پتانسیل‌های جام جهانی قطر استفاده کنیم، چرا که نگران زیرساخت‌ها هستیم.

با این حال مظفری تئوری جدیدی را مطرح می کند. او معتقد است اگر امکان ورزشی کیش آماده میزبانی از بخشی از رویدادهای حاشیه‌ای این مسابقات نشد، می‌توانند شرایطی برای بازدید توریست‌ها از این جزیره در خلال جام جهانی فراهم کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: البته می‌توانیم هواداران و تماشاگران جام جهانی را در کیش هم اسکان دهیم چرا که فاصله هر مسابقه بیش از سه روز است و هواداران به راحتی می‌توانند برای تماشای بازی‌ها به قطر بروند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )