جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم‌های بدهکار در لیگ دسته اول توضیحاتی را ارائه داد.

جمشید نورشرق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت تیم‌های بدهکار در لیگ دسته اول و اینکه اعلام شده بود به تیم‌های بدهکار اجازه شرکت در بازی‌ها داده نمی‌شود، گفت: ما از قبل اعلام کرده بودیم که تیم‌ها برای پرداخت بدهی‌ها و گرفتن گواهی تسویه حساب از کمیته تعیین وضعیت، اقدامات لازم را انجام دهند. اگر تیم‌های بدهکار فکر می‌کنند که در روزها و ساعات آخر می‌توانند کمیته تعیین وضعیت را تحت فشار بگذارند تا مجوز بگیرند، این تفکر نادرستی است. برای ما محدودیت زمانی وجود ندارد و هر وقت تیم‌های بدهکار تسویه حساب کردند، اجازه ثبت قرارداد بازیکنان و کادرفنی جدید را صادر می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر تیمی موفق به بستن پرونده‌های انضباطی و پرداخت بدهی‌ها نشود، در آستانه شروع مسابقات چه شرایطی پیدا خواهد کرد، عنوان کرد: چنین تیم‌هایی می‌توانند از بازیکنان قدیمی استفاده کنند تا مشکلات‌شان برطرف شده و بتوانند قرارداد بازیکنان یا مربیان جدید را ثبت کنند. قصد ما تعامل با باشگاه‌هاست و نمی‌خواهیم جلوی آنها بایستیم. هدف ما این است که تیم بدهکاری در لیگ برتر یا لیگ دسته اول نداشته باشیم و بدهی‌ها نیز از یک کوه تبدبل به یک سلسله‌جبال نشود. از سال گذشته این کار را شروع کردیم و امسال هم می‌خواهیم به نحو احسن کارها را جلو ببریم. ما و باشگاه‌ها در یک جبهه هستیم و امیدوارم که مشکلات برطرف شود.

نورشرق در مورد بدهی سنگین استقلال خوزستان و اینکه آیا آنها در لیگ دسته اول شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: انباشت بدهی این باشگاه به شکل قابل توجهی است، هر چند که باشگاه استقلال خوزستان تعدادی از پرونده‌ها را بسته است. آنها بعد از بستن تعدادی از پرونده‌ها، درخواستی از ما کردند و ما هم پیشنهادی دادیم که اگر قبول کنند، می‌توانند مجوز بگیرند تا اجازه ثبت قراداد بازیکنان و کادر فنی جدید این تیم صادر شود.

برنامه ۵ هفته نخست لیگ دسته اول اعلام شد

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.