رئیس کمیته داوران یوفا در کنفرانسی به تشریح چرایی استفاده از VAR در مسابقات فوتبال پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از ترکیه، دیدار سوپرجام فوتبال اروپا میان دو تیم انگلیسی لیورپول و چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا فردا (چهارشنبه) از ساعت ۲۲ به وقت استانبول در ورزشگاه وودافون پارک (ورزشگاه خانگی بشیکتاش) برگزار خواهد شد.

نشست خبری داوران مسابقه عصر امروز (سه‌شنبه) در وودافون پارک برگزار شد و اعضای تیم داوری مقابل رسانه‌ها پاسخگوی سؤالات بودند. با این حال حضور استفانی فراپارت، داور زن این مسابقه در نشست خبری از همه جالب توجه‌تر بود. این برای اولین بار است که یک داور زن مسابقه‌ای به این مهمی را در فوتبال مردان قضاوت می‌کند و از همین‌رو در نشست خبری هم فراپارت موردتوجه رسانه‌ها قرار داشت.

پس از پایان نشست خبری داوران، آنها برای گرم کردن و آماده شدن برای فینال فردا شب به زمین اصلی ورزشگاه رفتند و تمرینات خود را انجام دادند. با این حال بلافاصله نشست خبری روبرتو روزتی، رئیس ایتالیایی کمیته داوران یوفا برگزار شد که عنوان این نشست خبری «چرا VAR؟» بود.

روزتی در این نشست خبری به چرایی استفاده از کمک داور ویدیویی و لزوم وجود چنین سیستمی در مسابقات فوتبال پرداخت که نبود آن و اشتباهات تأثیرگذار داوری، چه اثراتی روی سرنوشت تیم‌ها می‌گذارد. در این نشست خبری تعدادی از اشتباهات داوری در مسابقات فصل ۱۹-۲۰۱۸ نیز به صورت ویدیویی به نمایش درآمد و در این ویدیو صدای کمک داور ویدیویی که چگونه صحنه‌ها را به داوران مسابقه گوشزد می‌کرد، وجود داشت.

صحنه‌هایی از دیدارهای لیورپول، منچسترسیتی، تاتنهام و... در این ویدیوها وجود داشت. روزتی با جزئیات صحنه‌هایی چون گل‌های سالم و مردود، آفساید، پنالتی‌های صحیح و اشتباه، خطای دروازه‌بان و خروج زودهنگام از دروازه هنگام ضربه پنالتی و ... را شرح داد که این اشتباهات چگونه با سیستم VAR اصلاح شده‌اند تا عدالت در فوتبال به اجرا در بیاید.

فوتبال جهان| گواردیولا: از نتیجه راضی‌ام اما عملکردمان می‌توانست بهتر باشد/ باید آماده تصمیم‌های غیرمنتظره VAR‌ باشیم

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.