سرمربی تیم ملی نوجوانان معتقد است با وجود شکست برابر افغانستان، اما تیمش در این دیدار عملکرد خوبی داشته است.

حسین عبدی در گفت و گو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی نوجوانان در تورنمنت قهرمانی مرکزی آسیا اظهار کرد: ما تیم را به دو گروه تقسیم کردیم، چرا که ابتدا قرار بود ما فقط در این تورنمنت شرکت کنیم اما بعدا فدراسیون برنامه دیگری را هم ارائه کرد که بر مبنای آن یک تیم هم باید به چین اعزام می‌کردیم از این رو تیم را به دو گروه تقسیم کردیم و یک تیم ۱۹ نفره به چین اعزام شده و یک تیم ۱۸ نفره هم به جام کافا آمدند. ما سعی داشتیم در این دو تورنمنت عملکرد فنی همه بازیکنان را به دقت ببینیم چرا که عملکرد بازیکنان در تمرین با بازی متفاوت است و از سوی دیگر در بازی‌های رسمی نمی‌توانستم آن قدر تاکتیک‌های مختلف را اجرایی کنیم. به همین خاطر در این بازی‌ها به نوعی تلاش کردیم عملکرد خودمان را به طور کامل بررسی کنیم.

وی افزود: ما تورنمنت را خوب شروع کردیم به طوری که همه ما را شانس قهرمانی می‌دانستند. قوی ترین تیم این تورنمنت یعنی ازبکستان را دو بر یک شکست دادیم. قبل از این بازی هم ترکمنستان را سه بر یک شکست داده بودیم اما در ادامه برابر افغانستان شکست خوردیم که اگر این بازی را می‌بردیم قطعا قهرمان می‌شدیم. در طول بازی برابر افغانستان چیزی نزدیک به ۸۰ درصد مالکیت توپ در اختیار ما بود و بیشتر زمان بازی در اختیار ما بود اما روی یک غافلگیری و شوت از راه دور گل خوردیم و در ادامه هم نتوانستیم از این موقعیت‌هایمان به خوبی استفاده کنیم. همانطور که می‌دانید این بازی‌های تورنمنت در دو وقت ۳۵ دقیقه‌ای برگزار می‌شد و از این رو تیم‌ها وقتی به گل می‌رسیدند زمان باقی مانده را دفاع می‌کردند تا برتری خود را حفظ کند ما در بازی مقابل افغانستان با این که شکست خوردیم عملکرد خوبی داشتیم و فرصت‌های گل زنی خوبی را به دست آوردیم که نتوانستیم از آنها به خوبی استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان با بیان این که سن بازیکنان تیمش کم است گفت: شکست برابر افغانستان تاثیر زیادی روی روحیه بازیکنان گذاشت چون هر روز باید بازی کنند کمی از نظر جسمانی نیروی آنها را تحلیل می‌کند. ما برابر تاجیکستان بازی را خوب شروع نکردیم اما در نیمه دوم شرایط برای ما بهتر شد. در این دیدار هم گل‌های بسیار ساده خوردیم و عملکردمان در خط دفاع اصلا خوب نبود. ان‌شاءالله در بازی بعدی سعی می‌کنیم عملکرد بهتری داشته باشیم بازیکنان در تیم ملی نوجوانان در تلاش هستید خودشان را به ما نشان دهند تا از این دو گروه یک تیم ملی منسجم برای بازی‌های رسمی بسازیم.

او در ادامه درباره شکست برابر افغانستان گفت: قبول دارم شکست تلخی را متحمل شدیم اما تا وقتی که بازی را نبیندند نمی‌توانید درباره آن درست قضاوت کنید. ما در آن بازی بسیار خوب کار کردیم و خارج از عرف باختیم. این را هم باید قبول کنید تیم‌هایی مثل افغانستان و نپال در این رده سنی دیگر تیم های سابق نیستند. آن‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند و بسیار محکم بازی و شرایط جدیدی را تجربه می‌کنند. در تیم ملی نوجوانان شما دیگر نمی‌توانید هیچ تیمی را از پیش برنده بدانید و یا بگوید تیمی به راحتی بازنده می‌شود چون تیم‌ها خیلی روی این رده کار می‌کنند. تیم ملی افغانستان در مقابل ما کاملا بسته بازی کرد و در نهایت هم می‌خواستند نبازند اما با گلی که زدند به پیروزی رسیدند. برابر تاجیکستان شرایط همین گونه بود. این را در هم نظر بگیرد که اینجا ما روی چمن مصنوعی کار می‌کنیم و هوا هم بسیار گرم است. در این سن و سال که بازیکنان بازی می‌کنند، دیگر اسم کشورها مطرح نیست شما به یکباره می‌بینید یک تیم بزرگ در این سن به یک تیم کوچکتر می بازد. باخت تلخ است و ما هم نارحتیم اما این تورنمنتی است که می‌خواهیم خودمان را در آن برای بازی‌های آینده آماده کنیم.

عبدی تصریح کرد: جالب است که وقتی ما مقابل ترکمنستان به پیروزی رسیدیم انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. ظاهرا همه در باخت‌ها فقط می‌گویند چرا؟ برای بردها کسی حرفی نمی‌زند. این نکته برای من بسیار جالب است. بهتر است درباره کلیت این تورنمنت و دلیل حضورمان در آن صحبت کنیم. ما قصد داشتیم در این تورنمنت بازیکنان را بیشتر بشناسیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان فوتبال ایران درباره این که کسی انتظار شکست مقابل افغانستان را نداشت هم اظهار کرد: در این سن ما انتظار داریم همه به ما هم انگیزه بدهند و هم انتقاد کند اما متاسفانه همه فقط انتقاد می‌کنند. ما این مسائل را زیاد دیده‌ایم اما بازیکنانمان که سن کمی دارند این مسائل را ندیده‌اند ما از همه انتظار داریم به بازیکنان انگیزه بدهند و باعث افزایش روحیه آن‌ها شوند نه این که روی یک باخت تمرکز کنیم و روی مسائل آن دامن بزنیم. درست است کسی انتظار نداشت شکست بخوریم اما یکی از وظایف ما این است که به بازیکنان تیم انگیزه بدهیم چون اینها آینده فوتبال ایران هستند. در تورنمنت‌ها موفقیت بسیار خوب است اما هدف اصلی ما این است که شناختمان از بازیکنان بیشتر شود و تیم خوبی برای آینده بسازیم. البته بردها و باخت‌ها همیشه اتفاق می‌افتد و چه خوب است که باخت‌ها در بازی‌های تدارکاتی رقم بخورد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )