سرمربی تیم فوتسال نوجوانان هتل الماس مشهد گفت: وقتی در رده سنی نوجوانان، بازیکن را به تبانی تشویق می‌کنید، در رده‌های بالاتر چه انتظاری باید از بازیکن داشت؟

جواد قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص تبانی صورت گرفته میان دو تیم شازند اراک و اقلید شیراز در لیگ برتر فوتسال نوجوانان کشور، اظهار کرد: تیم فوتسال هتل الماس مشهد با ۴ امتیاز از ۱۰ بازی و با تفاضل‌گل منفی ۱۴، در رتبه آخر (جایگاه ششم) گروه خود قرار داشت. تیم شازند اراک نیز با امتیاز و تعداد بازی مشابه و تفاضل‌گل منفی ۱۰، در رده پنجم قرار گرفته بود. تیم کاشان نیز در صدر جدول قرار داشت و تیم اقلید به دلیل تفاضل گل بهتر، جایگاه‌ دومی‌اش قطعی بود و فقط به یک پیروزی نیاز داشت.

وی افزود: هر دو دوره رفت و برگشت لیگ برتر در شیراز برگزار شد. روز پایانی مسابقات، بازی دو تیم اقلید و شازند پس از بازی هتل الماس مشهد و بندرعباس که با شکست تیم ما همراه شد، برگزار شد. اقلید شیراز تیم قدرتمندی بود و به راحتی می‌توانست شازند را گل‌باران کند. اگر شازند با اختلاف یک یا دو گل بازی را واگذار می‌کرد، در لیگ برتر ماندنی می‌شد اما با شکستی سنگین به دسته یک سقوط می‌کرد. در حال حاضر با نتایج رقم خورده تیم هتل الماس به لیگ دسته یک سقوط کرده است.

سرمربی تیم هتل الماس مشهد در مورد تبانی صورت گرفته خاطرنشان کرد: بازی ما تمام شده بود. بازیکنان و کادر فنی تیم را راهی مشهد کردم و راهی سالن مسابقه شدم که با چنین صحنه‌ای مواجه شدم که فیلم‌های آن هم نیز موجود است. اقلید شیراز پس از به ثمر رساندن گل نخست، به حفظ توپ می‌پرداخت. در واقع بازیکنان اقلید در زمین خودشان بدون هیچ فشاری از سوی تیم مقابل مشغول پاس‌کاری بودند. بازیکنان شازند نیز به گرم کردن مشغول بودند، در حالی که مسابقه در حال برگزاری و زمان بازی هم سپری می‌شد. داور مسابقه هم فقط به بازیکنان نگاه می‌کرد و می‌خندید، البته به کمیته داوران نمی‌توان خرده گرفت. ناظر بازی باید ورود می‌کرد. از جابری، دبیر سازمان لیگ فوتسال شنیدم که برخی از مسائل را گزارش داده است. با این کار آشکارا آبروی شهرشان، استانشان و حتی کشورمان را بردند. اگر این کار تبانی نیست، پس چیست؟ این کار رسما بازی با روح ورزش و خراب کردن ورزش ایران بود.

قدیری تاکید کرد: اگر در سنین نوجوانی به بازیکن تبانی بیاموزیم، وقتی وارد عرصه‌های بالاتری شد دیگر قطعا هیچ توقعی نمی‌توان از وی داشت. کمیته فوتسال‌ کشورمان آن‌قدر بی در و پیکر است که هر کسی، هر کاری می‌تواند انجام دهد؟

سرمربی تیم فوتسال هتل الماس مشهد یادآور شد: برای تیمی که در این سطح بازی می‌کند، نباید نتیجه ارزش داشته باشد. تیمی که در رده نونهالان و نوجوانان فعالیت می‌کند باید بداند که از این مسابقات فقط برای بازیکنانش تجربه می‌ماند وگرنه چیزی عاید تیم قهرمان نمی‌شود. حتی تیمی هم که به لیگ دسته یک سقوط می‌کند شاید چیز خاصی را از دست ندهد. هدف هتل الماس کسب تجربه و بازی در سطح نخست فوتسال ایران بود.

قدیری تصریح کرد: فارغ از اینکه راهی لیگ پایین‌تر می‌شویم یا نه، ذات این اتفاق مهم است. اصل قضیه این است که پس از چنین اتفاقی کمیته فوتسال فدراسیون اقتدار خود را نشان دهد و با جدیت تمام به این مساله ورود کند. این کار از تبانی‌های احتمالی در آینده پیشگیری خواهد کرد و تیم‌ها حساب کار دستشان می‌آید. اگر قرار باشد قانون رعایت شود، هر دو تیم باید از تمام مسابقاتشان محروم شده و حداقل به یک دسته پایین‌تر سقوط کنند.

سرمربی تیم هتل الماس مشهد افزود: تیم اقلید زیرمجموعه تیم آکادمی ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران است. امیدوارم وجود اسم سرمربی تیم ملی باعث نشود که برخی از مسائل پاک شود و پیگیری نشود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.