در ادامه رقابت دو شرکت معروف سازنده‌های بازی‌های الکترونیکی برای جذب مشتری، اتفاق عجیبی برای قهرمان سری A و ستاره پرتغالی‌اش رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه مارکا، جنگ ابدی شرکت‌های بازیسازی EA و کونامی که به ترتیب سازندگان دو بازی معروف فیفا و PES هستند وارد فاز جدیدی شده است.

پس از موفقیت شرکت EA در خارج کردن امتیاز استفاده از نام «لیگ قهرمانان اروپا» از چنگ کونامی، حالا شرکت ژاپنی پاسخ سختی به رقیب آمریکایی خود داده است.

از قرار معلوم شرکت کونامی با باشگاه یوونتوس قراردادی بسته است که به موجب آن حق انحصاری استفاده از نام این باشگاه و تمامی عوامل و بخش مرتبط با آن از جمله ستاره پرتغالی این تیم کریستیانو رونالدو، ورزشگاه آلیانتس و حتی لوگوی تیم به این شرکت ژاپنی تعلق می‌‌گیرد. از این رو در سال آینده نام یوونتوس و بازیکنانش در رده باشگاهی صرفاً در بازی ۲۰۲۰ PES خواهد بود و دیگر بازیساز‌های ویدئویی از جمله فیفا اجازه استفاده از نام قهرمان ایتالیا را نخواهند داشت.

قرارداد منعقد شده میان یوونتوس و شرکت کونامی به گونه‌ای است که حتی اجازه استفاده از آن برای برگزاری بازی سایر تیم‌ها را از شرکت EA و بازی ویدئویی فیفا می‌گیرد.

طبق اعلام جورجو ریچی، سخنگوی باشگاه یوونتوس قرارداد منعقد شده میان بانوی پیر و شرکت کونامی سه ساله است

پاسخ EA به کونامی

در واکنش به قرارداد انحصاری باشگاه یوونتوس با کونامی، شرکت EA نیز راهکاری عجیب در پیش گرفته است که آن استفاده از یک تیم جدید به نام «پیامونته کالچو» در بازی FIFA ۲۰ است. در واقع این تیم همان یوونتوس است که با نامی متفاوت در لیگ ایتالیا بازی خواهد کرد اما هنوز مشخص نیست که آیا اسامی بازیکنان یوونتوس به صورت کامل و دقیق در آن قرار خواهد گرفت یا نه.

البته اقدامی که شرکت کونامی در عقد قرارداد انحصاری با یوونتوس انجام داده، یک نوع الگوبرداری از کاری است که شرکت EA‌ هر ساله با عقد قرارداد‌های انحصاری انجام می‌دهد، قراردادهایی که PES را از استفاده از یکسری نام‌ها و برندها محروم می‌کند. حالا باید دید که قرارداد انحصاری کونامی با یوونتوس سبب خواهد شد که موازنه قدرت میان دو سازنده محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی دنیا در رشته فوتبال به سود شرکت ژاپنی تغییر کند یا نه.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.