سرمربی تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه برای برگزاری اردو در خارج از کشور تبعیض قائل شدند گفت: ترجیح دادیم از مسئولان تبعیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین فرکی، در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره این موضوع که زمان آغاز مسابقات لیگ برتر مشخص نیست، گفت: همه تیم‌های لیگ برتر شرایط مشابهی در این خصوص دارند و هنوز مشخص نشده شروع مسابقات و زمان قرعه‌کشی بازی‌ها چه زمانی است. نمی‌دانیم مسابقات ۱۰ مردادماه شروع می‌شود یا با توجه به خبرهایی که مطرح می‌شود با ۱۰ روز تاخیر شروع خواهد شد. همین موضوع باعث می‌شود همه مربیان بلاتکلیف باشند. ما از اول تیرماه تمرینات‌مان را شروع و پیش‌بینی ۳ بازی تدارکاتی هم کردیم. هفته آینده از شنبه در بروجرد اردوی آماده‌سازی‌مان را برگزار خواهیم کرد. کار خودمان را انجام می‌دهیم و برای شروع مسابقات در تاریخ ۱۰ مردادماه برنامه‌ریزی کردیم.

وی در خصوص اینکه مدیرعامل پیکان اعلام کرده بازی‌های لیگ برتر با تاخیر آغاز خواهد شد، عنوان کرد: درست است آقای شیعی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستند، اما ایشان کلی صحبت کردند و احتمال دادند که لیگ به تاخیر می‌افتد. ما هم مبنا را بر همان روال سال‌های گذشته گذاشتیم که همیشه ۵ تا ۱۰ مرداد مسابقات آغاز می‌شود. ما پیش‌بینی عقب افتادن مسابقات را هم کردیم که در هر دو حالت تیممان با مشکل مواجه نشود. حُسنی که کارمان دارد این است که در تهران هستیم. این شرایط را همه تیم‌ها تحمل می‌کنند تا نتیجه کار مشخص شود. برای همه هم قرعه‌کشی مسابقات و هم شروع بازی‌ها مهم است.

فرکی درباره اینکه گفته شده بود که تیم‌ها در اردوی خارجی شرکت نکنند ولی بعد از آن پرسپولیس و استقلال و چند تیم اردوی خارجی برگزار کردند، آیا این موضوع تبعیض بین تیم‌ها نیست؟ گفت: مطمئنا این موضوع تبعیض بین تیم‌هاست. وقتی از یک منبع موثقی مطرح می‌شود که تیم‌ها در اردوی خارجی شرکت نکنند و هزینه‌ها را صرفه‌جویی کنند، باید شامل همه باشد. اردوی خارج از کشور شامل حال ما نشد و ترجیح دادیم از مسئولان تبعیت کنیم. در حال حاضر تیم‌های شهرستانی هم که به تهران می‌آیند و اردو می‌زنند، ممکن است هزینه‌شان از اردوی خارجی بیشتر شود. دوست داریم هزینه‌ها در کشور خودمان انجام شود ولی در شرایط کلی انجام نمی‌شود و این موضوع یک تبعیض است و نمی‌دانیم اسمش را چه چیزی بگذاریم، ما نه قانون را اجرا می‌کنیم و نه سلیقه را.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره مسائلی که درباره خطر تعلیق فوتبال ایران گفت: در شرایط کنونی در ورزش هم مثل خیلی از بخش‌های دیگر دشمن داریم و فشارهای زیادی روی کشور ما وجود دارد اما در کشور ما عرف این است که مرد و زن آزاد باشند. به خاطر همین فشارها شاید باید یک جاهایی انعطاف داشته باشیم یا راهکارهایی پیدا کنیم تا از این فشارها کم شود. در کشور ما خانم‌های علاقه‌مند به ورزش زیاد هستند و می‌بینیم که استقبال خوبی از مسابقات والیبال یا بسکتبال می‌کنند و شاید بشود در فوتبال هم راهکارهایی به دست آورد تا از اتفاقات تلخ برای فوتبال‌مان جلوگیری شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.