بازیکن بلاروسی سابق تیم فوتبال بارسلونا مدعی شد که نگرانی مسئولان این باشگاه از به خطر افتادن آینده ستاره آرژانتینی‌‌شان باعث شده است که آنها دو بازیکن سابق خود را بفروشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه بارسلونا مدت کوتاهی پس از انتصاب پپ گواردیولا به‌عنوان سرمربی در تابستان سال ۲۰۰۸، رونالدینیو و دکو را فروخت که این تصمیم کاتالان‌ها برای خیلی‌ها تعجب‌آور بود.

گلب ۳۸ ساله که همان سال از آرسنال به بارسلونا پیوست، درباره دلیل فروش دو ستاره سابق آبی‌و‌اناری‌ها به شبکه اوکا تی‌وی‌ گفت: رونالدینیو و دکو در حالتی غیرعادی به دلیل مصرف مشروبات الکلی به تمرینات می‌‌آمدند. به همین دلیل بود که باشگاه سال ۲۰۰۸ آنها را فروخت، چون نگران بود که این دو روی لیونل مسی تأثیر بگذارند.

گلب چهار سال در بارسلونا حضور داشت، اما در آن مدت در تمامی رقابت‌ها تنها ۳۶ بازی برای این تیم انجام داد و اغلب مدت قراردادش به صورت قرضی برای تیم‌هایی مانند اشتوتگارت، بیرمنگام و ولفسبورگ بازی کرد و در نهایت سال ۲۰۱۲ به روسیه رفت تا برای تیم کریلیا سووتوف بازی کند. پس از آنجا هم او سه مقطع مختلف در باته بوریسوف بلاروس بازی کرد و در لابه‌لای آنها هم به ترکیه رفت.

فوتبال جهان| توافق نیمار با بارسلونا برای عقد قراردادی ۵ ساله

بازیکن بلاروسی پیشین کاتالان‌ها اعتراف کرد که در ابتدا قصد نداشته است به بارسلونا ملحق شود، اما مدیربرنامه‌هایش او را برای انجام این کار وسوسه کرده است.

وی عنوان کرد: راستش من در ابتدا به هیچ عنوان نمی‌خواستم به بارسلونا بروم. می‌خواستم به بایرن مونیخ بروم یا در آرسنال بمانم. با این حال مدیربرنامه‌هایم به من گفت که به این تیم بروم، چون گواردیولا مرا خواسته بود. وقتی به بارسلونا رفتم، برای مدتی با تیری آنری زندگی می‌کردم. او به من گفت تا وقتی که جایی برای خودم پیدا کنم در کنارش بمانم. او نگذاشت به هتل بروم، چون معتقد بود زندگی در هتل کسل‌کننده است. من نزدیک یک ماه در کنار او زندگی می‌‌کردم. تیری همیشه به من می‌گفت «چرا به بارسلونا رفتی! هر وقت خواستی به من زنگ بزن تا همه چیز را برایت توضیح دهم».

گلب هنوز بازنشسته نشده است، اما او در ابتدای ماه جاری از باته جدا شد و الان بدون تیم است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.