پدیده فصل گذشته فوتبال هلند و کاپیتان تیم فوتبال آژاکس در آستانه عقد قرارداد با بانوی پیر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چند رسانه معتبر اروپایی از جمله شبکه اسکای اسپورت ایتالیا، سایت گل و سایت کالچومرکاتو اعلام کرده‌اند که باشگاه یوونتوس عملاً با ماتیس دلیخت، مدافع میانی تیم فوتبال آژاکس به توافق رسیده است و او پس از مأیوس شدن دیگر مشتریانش از جمله بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن، با قراردادی ۷۰ میلیون یورویی به بیانکونری خواهد پیوست.

طبق گزارش این سه رسانه، بانوی پیر به دلیخت پیشنهاد حقوق هشت میلیون یورو در سال را داده که البته این حقوق پایه اوست و به آن مبالغی دیگر به عنوان پاداش اضافه می‌شود که آن را به ۱۲ میلیون یورو در سال می‌رساند. همچنین یوونتوس برای فسخ قرارداد غرامتی ۱۵۰ میلیون یورویی تعیین کرده است.

طبق اعلام جان‌لوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار شبکه اسکای اسپورت، این رقم فسخ قرارداد، فاکتوری کلیدی در توافق طرفین بوده است و دلیل اصلی ناکامی پاری‌سن‌ژرمن در جذب مدافع میانی آژاکس. پاریسی‌ها چند هفته پیش می‌توانستند دلیخت را جذب کنند، اما وجود یکسری محدودیت‌های مالی در قوانین فوتبال فرانسه آنها را از این کار بازداشته بود.

در همین حال رسانه‌های فرانسوی و اسپانیایی گزارش کرده‌اند که نه پاری‌سن‌ژرمن و نه بارسلونا هیچ یک پیشنهاد جدیدی برای ارائه به دلیخت ندارند و پذیرفته‌اند که این بازیکن ۱۹ ساله پیوستن‌اش به یوونتوس را تمام شده می‌داند.

فوتبال جهان| رابیو امروز یوونتوسی می‌شود/ بارسلونا دست‌بردار دلیخت نیست

همچنین نشریه فوتبال اینترنشنال هلند نقل‌قول‌هایی از دلیخت منتشر کرده که مربوط به یک ماه پیش است، اما نشانه‌های واضحی از تمایل او برای پیوستن به بانوی پیر قلمداد شده است. این نشریه به نقل از دلیخت نوشته است: «من مدتی پیش با تعدادی از دوستان کودکی‌ام صحبت می‌کردم و ما یاد روزهایی افتادیم که در حیاط خانه‌ها‌ی‌مان بازی می‌کردیم و من همیشه می‌خواستم که کریستیانو رونالدو باشم. اولین پیراهن فوتبالی که در آن زمان خریدم هم پیراهن رونالدو بود».

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.