ابراهیم قاسمپور می‌گوید آشفتگی که در استقلال و پرسپولیس وجود دارد، نمونه کوچک شده همه باشگاه‌ها و فوتبال ایران است.

به گزارش ایسنا، لیگ نوزدهم با تمام افت و خیزها و چالش‌هایی که داشت با قهرمانی پرسپولیس و سقوط استقلال خوزستان و سپیدرود رشت به پایان رسید تا سرخ‌ها بتوانند سومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر فوتبال ایران را به دست بیاورند.

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لیگ نوزدهم گفت: به هر حال پرسپولیس توانست به مقام قهرمانی برسد که یکی از دلایل اصلی آن ثبات این تیم بود. تیم‌هایی مثل سپاهان و استقلال هم تلاش کردند تا با استفاده از تجربه خود پرسپولیس را تهدید کنند اما لغزش این دو تیم در بزنگاه‌ها باعث شد که شاگردان برانکو ماموریتی سخت را با موفقیت به پایان برسانند.

او درباره مشکلات فعلی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در کادر فنی و کادر مدیریت دو تیم تصریح کرد: نمی‌دانم چرا همیشه رسانه‌ها نگران این دو تیم هستند. آن‌ها به اندازه کافی پشتیبان دارند که مشکلاتشان را برطرف کنند. البته این مسائلی که الان چه برای استقلال و چه برای پرسپولیس پیش آمده غریب نیست زیرا در گذشته‌ها هم وجود داشته اما روی آن سرپوش می‌گذاشتند. همیشه بیشترین هزینه‌ها برای این دو تیم شده و نتیجه دلخواه هم گرفته نشده است. آن زمان که سقف قرارداد تعیین کردند، استقلال و پرسپولیس بودند که سقف را جابه‌جا می‌کردند.

قاسمپور اضافه کرد: آشفتگی‌های امروز مدیریت و کادر فنی استقلال و پرسپولیس نمونه کوچکی از فوتبال ایران است. این دو پشتوانه‌هایی چون فدراسیون و ورزشی‌ها دارند و سرنوشتشان مثل استقلال خوزستان، برق شیراز و پاس نمی‌شود. نام استقلال و پرسپولیس برگ برنده آن‌ها شده و از جاهای قدرتمند حمایت می‌شوند. امثال فدراسیون فوتبال همیشه می‌خواهند این دو تیم در چشم باشند و هزینه‌های زیادی از جیب دولت برای آن‌ها پرداخته می‌شود. سپاهان یا تراکتورسازی با مالکان و ارگان‌های خصوصی کار سختی برای تقابل با این دو تیم دارند. گاهی هم که تیم‌های شهرستانی مثل فولاد یا استقلال خوزستان در لیگ برتر یا جام حذفی قهرمانی می‌آورند یک جرقه است.

وی درباره عملکرد تیم ملی در دو دیدار دوستانه با سوریه و کره‌جنوبی و تاکتیک متفاوت شاگردان ویلموتس در مصاف با ببرهای شرق آسیا گفت: هر مربی طرز تفکر خود را دارد. کی‌روش فکر می‌کرد با آن سبک تدافعی تیم ملی می‌تواند نتیجه بگیرد و ویلموتس به دنبال تاکتیکی دیگر است. امیدوارم این تفکر که بازی زیبا را همراه دارد با نتیجه‌گیری به اتمام برسد زیرا بازی زیبا بدون نتیجه فایده‌ای ندارد. تیم ما تمام ابزارهای لازم برای موفقیت را دارد و این ویلموتس است که باید بلد باشد چگونه از آن‌ها استفاده کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )