کارشناس و مدرس فوتبال ایران معتقد است تغییر استراتژى و سبک بازى تیم ملى در مسابقه با کره جنوبى کاملا مشخص بود.

مسعود اقبالى درباره تساوی یک بر یک تیم‌های ملى ایران و کره جنوبى در دیداری دوستانه به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: این بازى براى ما معیار و محک تیم ملى و سرمربى جدید در یک آزمون جدى بود. تیم ملی برابر سوریه هم عملکرد خوبى داشت اما تیمى که از سوریه دیدیم نتوانست نمایش شایسته‌ای داشته باشد و فشارى به تیم ما وارد نکرد. بر این اساس نخستین بازى جدى تقابل با کره جنوبى بود.

کارشناس فوتبال ایران اضافه کرد: خوشبختانه دستاورد ٨ ساله کى‌روش در تیم ملى رسیدن به یک ترکیب هماهنگ بود و بازیکنانى که حالا به خوبى یکدیگر را در زمین پیدا مى‌کنند. با این وجود کاملا مشخص و محسوس بود که استراتژى و فلسفه تیم ملى در این دوره و با سرمربى جدید تغییر کرده است. در واقع برعکس کى‌روش که بیشتر به بازى دفاعى و استفاده از ضد حملات اعتقاد داشت در سبک کارى ویلموتس مى‌بینیم که تیم کاملا تهاجمى بازى مى‌کند ،به دروازه حریف نزدیک مى‌شود و خلق موقعیت مى‌کند که این مسئله مهمى است. در واقع شکل بازى ما نشان مى‌دهد ویلموتس به دنبال ارائه فوتبال هجومى است.

وى اظهار داشت: تیم ما خصوصا در سطح آسیا به کیفیت و بلوغ خوبى در کار دفاعى رسیده و از نظم خوبى در این بخش برخورداریم. با این وجود کیفیت بازیکنان ما باعث مى‌شود که به دنبال بالا بردن توان هجومى خودمان باشیم.در واقع استراتژى شما به ابزار و ظرفیت‌هایتان وابسته است و تیم ملى یا به طور کلى فوتبال ما از توان لازم براى ارائه بازى‌هاى هجومى برخوردار است.

اقبالى عنوان کرد: کره جنوبى در این سال‌ها برابر ما دچار مشکل بوده است. با این وجود تیم ما کم اشتباه ظاهر شد، بازیکنان خودباورى و اعتماد به نفس لازم را داشتند و در انتقال توپ به حمله همچنین ایجاد موقعیت عملکرد بسیار خوبى داشتند. وحشت و اضطراب گذشته را در تیم نمى‌بینیم و پیشرفت محسوسى دیده مى‌شود و امیدوارم این روند با حضور ویلموتس همچنان ادامه پیدا کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۳ )