مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه بشار رسن قیمتش را بالاتر برده است، به احتمال جدایی علیرضا بیرانوند از این تیم واکنش نشان داد و گفت: پولی که به گادوین منشا دادیم «نان شب» باشگاه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج عرب درباره آخرین شرایط تیم فوتبال پرسپولیس و راه‌های درآمدزایی برای این باشگاه گفت: هر کدام از اعضای باشگاه وظایفی دارند. مسئولیت تمام اینها در نهایت با مدیرعامل است. مدیرعامل باید درباره بعضی مسائل فنی هم پاسخگو باشد. عدم رعایت این موضوع کارها را سخت و فشارها را مضاعف می‌کند.

وقتی توپ هم گل نمی شود ما باید پاسخگو باشیم

وی افزود: خیلی جاها ما نباید جوابگو باشیم. مسئولیت اصلی با مدیرعامل است و ما هم این وظیفه را پذیرفته‌ایم. وقتی یک توپ هم وارد دروازه نمی‌شود مدیرعامل باید پاسخگو باشد.

بدهی مالیاتی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان است

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ جلسه اقتصادی برگزار کردیم. نوسان ارزی و مشکلات اقتصادی ما را با چالش مواجه کرده است. فصل گذشته هم فصل سختی بود.

عرب درباره بدهی ۱۲۰ میلیاردی گفت: بدهی مالیاتی بالای ۱۰۰ میلیارد است ولی بدهی‌های دیگر سر رسید شده است.

توقیف لوگوی باشگاه پرسپولیس به خاطر بدهی به یک هتل!

وی در خصوص مشکلات مالی تصریح کرد: برای یک هتل ۳۳۰ میلیون تومان اجراییه داشتیم که لوگوی پرسپولیس را دارند توقیف می‌کنند. اگر لوگو توقیف شود اسپانسرها دیگر به ما کمک نمی‌کنند. یکسری بدهی‌ها از جاهایی می‌رسد که غیر قابل پیش بینی است.

فرد حامی پرسپولیس به دنبال ۶۰ هزار دلار کمکش!

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: مدتی پیش ۶۰ هزار دلار حکم اجرایی برای سال ۹۰ یا ۹۱ بود. آقایی آن موقع به تیم کمک کرده بود. امروز ما میراث دار آن هستیم. این مبلغ امروز می‌شود ۹۰۰ میلیون تومان.

اگر AFC پاداش را یک جا می داد درآمدمان ۳۲ میلیارد تومان می شد

عرب درباره درآمد فصل گذشته پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا گفت: زمانی که آن پاداش به ما تعلق گرفت دلار ۱۶ هزار تومان بود و اگر کل مبلغ را یک جا به ما می دادند حدود ۳۲ میلیارد تومان دست ما را می گرفت. AFC بخشی از این مبلغ را به عنوان خیریه برداشت. بخشی از این مبلغ هزینه برگزاری فینال آسیا شد. هزینه های دیگری هم بود. وقتی آن پول به دستمان رسید که دلار شد ۱۱ هزار تومان و در مجموع ۱۸ میلیارد دستمان را گرفت. ما بالاتر از درآمدمان هزینه کردیم.

درآمد ما از سازمان لیگ باید شفاف شود

مدیرعامل پرسپولیس درباره درآمد باشگاه ها از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال گفت: درآمدها باید شفاف سازی شود. دقیقاً نمی‌دانیم درآمدها و سهم ما چقدر بوده است. چندبار هم نامه نگاری کرده ایم. منابع درآمدی ما صرفاً اسپانسر و درآمدهای جزئی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا است. همچنین درآمد از اجاره دادن یک ورزشگاه.

کمک مشورتی و معنوی وزارت ورزش به استقلال و پرسپولیس یکسان است

وی تاکید کرد: وزارت ورزش هم امکان کمک کردن ندارد. شاید وزارت قصد کمک کردن هم داشته باشد ولی نمی‌تواند.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود وزارت به پرسپولیس لطف مالی بیشتری دارد، تصریح کرد: وقتی کمکی امکان پذیر نیست چطور می‌شود این رقم را کم و زیاد کرد. کمک وزارت معنوی و مشورتی است. این احساس را نداریم که وزارت حتی در این بخش لطف بیشتری به ما داشته است. هم استقلال هم پرسپولیس دو تیم مهم برای وزارت ورزش هستند.

برانکو سال آینده قرارداد دارد

عرب درباره قرارداد برانکو ایوانکوویچ تاکید کرد: برانکو فصل آینده قرارداد دارد. دنبال این هستیم که ویبماند. به نسبت به تعهداتمان با وجود مشکلات زیاد عمل کردیم. برای سال آینده هم برنامه اسپانسری خوبی در نظر گرفته ایم. هزینه ها را مدیریت کرده ایم ولی نتوانستیم اتفاق خاصی صورت بدهیم چون بخشی از هزینه ها اجتناب ناپذیر است.

وی یادآور شد: سعی کردیم هزینه های اضافه را کم کنیم که کفایت نکرد. باید درآمدها را افزایش بدهیم و نتایجش سال آینده مشخص می‌شود. تورم و نوسانات ارزی پیش بینی شده نیستند و از ما جلوتر هستند.

واکنش به احتمال جدایی علیرضا بیرانوند

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص احتمال ترانسفر کردن بازیکنانی از جمله علیرضا بیرانوند گفت: شنبه برانکو را دعوت کردیم و از او لیست خواستیم. برانکو صحبتی از لیست مازاد و لیست خرید نکرد. او گفت فقط به بازیکنان بگویید اگر پیشنهاد خارجی دارند بیاورند تا در یک کمیته در باشگاه بررسی کنیم.

عرب درباره اینکه بیرانوند سال گذشته هم از تیم ترکیه ای پیشنهاد داشت، تاکید کرد: فعلاً موضوع جدیدی وجود ندارد. تا زمانی که پیشنهادی نباشد تصمیم گرفته نمی شود. فعلاً دنبال ایجاد یک فضای آرام هستیم تا برویم به سمت فینال حذفی.

پولی که به منشا دادیم پول نانِ شبمان بود

وی در خصوص وضعیت بشار رسن و گلایه این بازیکن عراقی افزود: بازیکنان ما همه قرارداد دارند. بحث بازیکن و کادر فنی خارجی با بحث ارزی مشکل شده است. باشگاه باید با دقت در این بخش حرکت کند. ما گادوین منشا را رد کردیم ولی در شرایطی به او پول دادیم که آن پول «نان شب» ما بود. ولی رعایت کردیم و این بازیکن رفت و برای آینده هم مشکلی ایجاد نمی شد. اگر آن پول را نمی دادیم سال آینده ۸ میلیارد بدهی داشتیم. درباره بشار هم همین است. درباره ارقام و اعداد با مدیر برنامه اش مشکلاتی داشتیم که در حال رفع آن هستیم.

نگاه ما مثل نگاه هواداران نیست

مدیرعامل پرسپولیس یادآور شد: هواداران تیم از بس که تیم را دوست دارند، احساسی هستند و می گویند فلان بازیکن باید به هر قیمتی باشد. ما نمی توانیم آن نگاه را داشته باشیم. باید تمام جوانب را بسنجیم. نمی شود هرچیزی را داریم در یک یا دو ماه هزینه کنیم. باید کل سال را در نظر بگیریم. هواداران متوجه هستند چه اتفاقاتی می افتد. البته باید یکسری مسائل حاشیه ای را هم در نظر بگیریم.

بشار رسن قیمتش را بالا برده است

عرب درباره اینکه مشکل بشار رسن صرفاً به خاطر بالارفتن قیمت ارز و تفاوت ریالی آن است؟ گفت: علاوه بر بالارفتن قیمت ارز، مبلغ قرارداد بشار رسن هم بالاتر رفته است. سعی ما بر توافق است. فکر می کنم توافق صورت بگیرد.

با کاپیتان پرسپولیس مشکلی ندارم

وی در ادامه به خبرهایی که از اختلاف و دلخوری او با سیدجلال حسینی منتشر شده است واکنش نشان داد و تصریح کرد: صحبت از اختلاف من با سیدجلال حسینی هم صحت ندارد. ما داریم به نیمه نهایی جام حذفی نزدیک می شویم. یکسری شیطنت هایی می‌شود. هواداران ما حواس جمع به این موضوع دامن نزدند. ما هم سعی نداریم دامن زد. می گویند فلانی کم صحبت می کند. باید به چه چیزی جواب بدهیم؟ جواب دادن به بعضی مسائل سخیف و کوچک و غیر رسمی در شان ما نیست چه بسا دامن زدن به موضوع باشد.

با شرایط خوب به اصفهان می‌رویم

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: با هوشیاری هواداران، بازیکنان و مسئولان باشگاه هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و با شرایط بسیار خوب به اصفهان می رویم.

ادامه دارد…

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.