کارشناس فوتبال کشور گفت: در مجموع اگر حساب کنیم نمی‌توان فوتبال ایران را یک فوتبال کاملا حرفه‌ای دانست و استقلال هم از این قائده مستثنی نیست.

مسعود اقبالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در فوتبال حرفه‌ای نباید نوسان زیادی در تیم‌ها دیده شود و تیم‌های کاملاً حرفه‌ای در همه جای دنیا یک روند ثابت و بدون نوسان را طی می‌کنند. اما در فوتبال ایران که لقب حرفه‌ای را یدک می‌کشد شاهد این پارامتر نیستیم.

وی اضافه کرد: استقلال یکی از نمادهای فوتبال ایران است و بررسی عملکرد این تیم در فصل هجدهم لیگ برتر نشان دهنده نوسان زیاد آن است. نظر همه کارشناسان هم این بود که این تیم فراز و نشیب‌های زیادی داشت.

اقبالی در ادامه بیان داشت: بعنوان مثال باید به این نکته اشاره کنیم که همین استقلال دو سه و یا چهار بازی پی در پی سه چهار گل در هر بازی می‌زند و به راحتی می‌برد، در یک مقطع دیگر کارش مقابل همه تیم‌ها گره می‌خورد و چند هفته نمی‌برد. حتی پرسپولیس هم با این مشکل مواجه بود.

مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه بیان داشت: کار فرهاد مجیدی و قبول مسئولیت فنی استقلال را باید ارج نهاد. او شجاعت و جسارت کرد که این مسئولیت را پذیرفت. اما واقعیت این است که او در این مدت تنها از نظر انگیزشی و روحی روی بازیکنان تیمش تأثیرگذار بود. این تیم تا روز آخر از نظر تاکتیکی تحت تأثیر شفر بود اما شوک حضور مجیدی این تیم را کاملاً راه انداخت.

مربی سابق آبی پوشان با اشاره به احتمال حضور فرهاد مجیدی بعنوان سرمربی فصل بعد روی نیمکت استقلال بیان داشت: نباید ۵ بازی را ملاک دانست و روی آینده مجیدی ریسک کرد. بهترین حالت این است که یک مربی معتبر خارجی به تیم اضافه شود و فرهاد همچنان بعنوان دستیار در کنار یک مربی با دانش تجربه اندوزی کند و با پشتوانه قوی‌تری سرمربی استقلال شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )