شیاطین سرخ در صورت عدم قهرمانی همشهری‌شان در جام حذفی انگلیس، با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باور اینکه روزی هواداران منچستریونایتد برای قهرمانی رقیب همشهری‌شان منچسترسیتی لحظه‌شماری کنند سخت است اما این اتفاق حالا رخ داده است. آنها باید امیدوار باشند که همسایه آبی‌پوش در فینال جام حذفی انگلیس واتفورد را شکست دهد و سومین جام داخلی‌اش را بعد از قهرمانی جام اتحادیه و لیگ برتر انگلیس کسب کند چون در غیراینصورت، قهرمانی واتفورد برای شیاطین سرخ تبعات سنگینی به همراه خواهد داشت.

منچستریونایتد فصل را در رده ششم جدول لیگ برتر انگلیس به پایان رساند و فعلاً جزو دو تیمی است که فصل آینده مستقیماً به مرحله گروهی لیگ اروپا می‌روند (به همراه تیم پنجم جدول) اما هنوز این احتمال وجود دارد که منچستریونایتد مجبور شود فصل آینده از دومین مرحله مقدماتی وارد لیگ اروپا شود و این یعنی آغاز زودهنگام فصل برای شیاطین سرخ و مختل شدن اردوی تابستانی پیش فصل تیم تحت هدایت اولگنار سولسشایر برای فصل آینده. دومین مرحله مقدماتی لیگ اروپا در تاریخ ۲۵ جولای (سوم مرداد) آغاز می‌شود، زمانی که معمولاً شیاطین سرخ در اواسط اردوی پیش فصل خود حضور دارند.

در واقع اگر واتفورد در فینال جام حذفی انگلیس منچسترسیتی را شکست دهد آن وقت دومین تیم لیگ برتر انگلیس خواهد شد که به طور مستقیم به مرحله گروهی لیگ اروپا می‌رود و منچسترسیتی باید به مرحله مقدماتی برود. اما اگر سیتی قهرمان شود، با توجه به این که این تیم فصل آینده در لیگ قهرمانان حضور دارد، منچستریونایتد به طور مستقیم به مرحله گروهی می‌رود.

در حال حاضر از انگلیس، آرسنال به عنوان تیم پنجم لیگ برتر سهمیه حضور مستقیم در مرحله گروهی لیگ اروپا فصل بعد را دارد اما حتی قهرمانی این تیم در لیگ اروپا درصورت غلبه بر چلسی و به تبع آن حضورش در لیگ قهرمانان فصل آینده هم نمی‌تواند سبب شود که منچستریونایتد (در صورت عدم قهرمانی منچسترسیتی در جام حذفی) مستقیماً به مرحله گروهی لیگ اروپا برود چون اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این قهرمان جام حذفی چک خواهد بود که به جای آرسنال مستقیماً به مرحله گروهی لیگ اروپای می‌رود.

عدم راهیابی مستقیم منچستریونایتد به مرحله گروهی لیگ اروپا، تیم تحت هدایت اولگنار سولسشایر را با یک تقویم فشرده در اردوی پیش فصل مواجه خواهد کرد، اردویی که شامل بازی‌هایی دوستانه در کشورهای استرالیا، سنگاپور، چین و ولز می‌شود. طبق برنامه از پیش تعیین شده، یونایتد قرار است در تاریخ ۲۵ جولای، یعنی همان روزی که دور دوم مرحله مقدماتی لیگ اروپا آغاز می‌شود، در شهر شانگهای چین یک بازی دوستانه با تاتنهام داشته باشد. به این ترتیب در صورت عدم قهرمانی سیتی در جام حذفی، یونایتد باید بازی دوستانه‌اش با تاتنهام را لغو کند. این اتفاق همچنین من‌یو‌نایتد را ملزم می‌کند که در ۶ پنجشنبه متوالی بازی کند (دور دوم مقدماتی، دور سوم مقدماتی و پلی‌آف) تا وارد قرعه‌کشی مرحله گروهی شود.

در همین حال منابع نزدیک به باشگاه منچستریونایتد اعلام کرده اند که یونایتد با تیم کریستیانسوند - تیم شهر زادگاه سولسشایر - هم توافق کرده که یک بازی دوستانه در تاریخ ۳۰ جولای در شهر اوسلوی نروژ برگزار کند، هرچند باشگاه اعلام قطعی این بازی را تا زمان مشخص شدن تکلیفش در لیگ اروپا به تعویق انداخته است.

تمرینات پیش فصل منچستریونایتد روز اول جولای (دهم تیر) در زمین تمرینی کارینگتون آغاز می‌شود و این تیم ۶ روز بعد به استرالیا سفر می‌کند. اردوی پیش فصل منچستری‌یونایتد شامل بازی‌های دوستانه مقابل تیم‌های پرت گلوری (۱۳ جولای) و لیدز یونایتد (۱۷ جولای) می‌شود. یونایتد سپس به سنگاپور سفر خواهد کرد چون در تاریخ ۲۰ جولای باید به مصاف اینتر برود و ۵ روز بعد هم مقابل تاتنهام قرار خواهد گرفت. رقیب تدارکاتی بعدی شیاطین سرخ میلان است که تاریخ این بازی برای سوم آگوست مقرر شده است. فصل آینده لیگ برتر انگلیس هم در تاریخ ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) آغاز می‌شود.

برخی منابع نزدیک به باشگاه به ESPN‌ خبر داده‌اند که در صورت به هم ریختن برنامه بازی منچستریونایتد در صورت مجبور شدن به حضور در مرحله مقدماتی لیگ اروپا، برنامه پیش فصل جدیدی برای تیم تحت هدایت سولسشایر تدوین خواهد شد که می‌تواند شامل فرستادن تیم ذخیره‌ها به بازی‌های دوستانه یا تغییر تاریخ و مکان بازی‌های دوستانه باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.