با انصراف یکی از دو نامزد میزبانی از دوره بعدی جام ملت‌های آسیا، چین میزبان این رقابت‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از AFP، با تصمیم کره جنوبی برای پس گرفتن پیشنهاد میزبانی‌اش از جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ امتیاز میزبانی از این رقابت‌ها به تنها نامزد باقیمانده یعنی چین رسید.

اتحادیه فوتبال کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از رقابت برای کسب میزبانی دوره بعدی جام ملت‌های آسیا انصراف داده است تا تمرکز خود را روی ارائه پیشنهاد میزبانی از جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۲۳ قرار دهد، پیشنهادی که قرار است به صورت مشترک با کره شمالی به فیفا ارائه شود.

طبق اعلام اتحادیه فوتبال کره جنوبی، پیشنهادی مشترک با کره شمالی برای میزبانی از جام جهانی فوتبال زنان در ماه مارس ارائه شده، اما با توجه به کاهش روابط دیپلماتیک میان پیونگ‌یانگ و سئول پس از به بن‌بست خوردن مذاکرات کره شمالی و آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای کره‌ شمالی، ممکن است تغییراتی در پیشنهاد میزبانی این کشور اعمال شود.

با انصراف کره جنوبی از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، چین در روز چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) به صورت رسمی از سوی AFC‌ به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا معرفی خواهد شد. این دومین باری خواهد بود که چین میزبان این رقابت‌ها می‌شود. چینی‌ها پیش از این در سال ۲۰۰۴ هم میزبان جام ملت‌های آسیا بودند که در فینال آن رقابت‌ها مغلوب ژاپن شدند.

چین رسماً نامزد میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شد

کره جنوبی دو سال پیش برای میزبان از جام ملت‌های سال ۲۰۲۳ پیشنهاد داده و آن را باپرستیژترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن دانسته بود. این کشور پیش از این یک بار در سال ۱۹۶۰ میزبان جام ملت‌های آسیا شده بود.

پیش از کره جنوبی، کشورهای تایلند و اندونزی هم از تلاش برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ انصراف داده بودند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.