سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: برای هر سه نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آرزوی موفقیت دارم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال پیکان مقابل پارس جنوبی جم اظهار داشت: ابتدا جا دارد عرض تبریک داشته باشیم به تیم فوتبال ذوب‌آهن که در آسیا نتیجه درخشانی گرفت و آرزوی موفقیت داشته باشیم برای سه نماینده کشورمان. در ادامه راه قطعاً استقلال و پرسپولیس شایستگی حضور در دور دوم را دارند و ان‌شاءالله هر سه تیم کشورمان در دور بعد حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین باید تبریک بگویم بابت صعود تیم‌های گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر. وینگو بگوویچ نتیجه تلاش سه ساله‌اش را در تیم گل گهر گرفت و این تیم را لیگ برتری کرد. همچنین مردم خوب بوشهر که پشت تیم‌شان ایستادند و شاهین را دوباره لیگ برتری کردند.

فرکی درباره بازی فردای تیمش مقابل پارس جنوبی عنوان کرد: این‌طور که من اطلاعات دارم پارس جنوبی در دو سه فصل گذشته هیچ وقت در بازی رسمی مقابل پیکان شکست نخورده است. امیدواریم در بازی پیش رو طوری عمل کنیم که به پیروزی برسیم. از زمانی که من در پیکان حضور دارم تا کنون در هیچ بازی خانگی به پیروزی دست نیافته‌ایم که امیدواریم این اتفاق در بازی فردا رخ دهد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان خاطر نشان کرد:‌ پارس یکی از تیم‌های خوب جنوب کشور است و هواداران پرشور، عاشق و قابل احترامی دارد. این تیم کادر فنی خوبی هم دارد و همه‌ی این عوامل باعث می‌شود تا امیدوار باشیم فردا بازی جذابی ببینیم. البته احتمالاً این بازی تماشاگر ندارد و پخش تلویزیونی نیز نمی‌شود، اما به‌هرحال امیدوارم بتوانیم بازی قابل قبولی را ارائه کنیم.

فرکی با اشاره به مشکلات اخیر باشگاه پارس جنوبی تصریح کرد: برای پارس بحث‌های مالی و اتفاقات خاصی رخ داده که ما نگاهمان به این مسائل اصلاً خوش‌بینانه نیست و اتفاقات بدبینانه است،چون ما مقابل پارسی قرار می‌گیریم که همان نفراتش را در اختیار دارد و یک تیم یک دست به حساب می‌آید. پارس جنوبی نتایج خوبی گرفته و جایگاه خوبی هم دارد و ما نگاه‌مان به اتفاقات حاشیه‌ای اخیر این تیم نیست. ما خودمان را آماده بازی با پارس جنوبی کرده‌ایم، تیمی که با قدرت در لیگ حاضر شده است. امیدوارم بتوانیم بهترین بازی و سه امتیاز را از آن خود کنیم.

وی افزود: امیدوارم این بازی را هم مانند بازی قبل پیروز شویم تا این دو برد پیاپی به ما روحیه و انگیزه بدهد و همچنین جایگاه‌مان را در جدول بهتر کند. به بازیکنانم گفته‌ام برای کسب ۳ امتیاز همه تلاش خود را داشته باشند تا بتوانیم دومین برد پیاپی‌مان را جشن بگیریم.

سرمربی پیکان در پاسخ به سؤالی مبنی بر حواشی بعد از بازی هفته گذشته پیکان مقابل تراکتورسازی و اظهارات زنوزی، مالک تراکتورسازی درخصوص اینکه تیم‌های سایپا و پیکان برای اهداف خاصی در لیگ برتر حضور دارند، یادآور شد: اتفاقات هفته گذشته باید بگویم که به ما آسیب زیادی زد. درست است که ما بازی را بردیم، اما تمام برنامه تیم ما با اتفاقات بعد از بازی به‌هم ریخت. خودم احساس می‌کنم که مسائلی که بعد از بازی پیش آمد اصلاً اتفاقات خوبی نبود، چرا که هواداران تراکتورسازی عاشق تیم‌شان هستند و طبیعی است که گاهی اوقات از خودبی‌خود شوند. صحنه‌هایی که بعد از بازی رخ داد ما فوتبالی‌ها اصلاً دوست نداریم، چرا که این اتفاقات به فوتبال ما آسیب می‌زند، مخصوصاً اینکه سه کاپیتان تیم ملی ما در تراکتورسازی بازی می‌کنند و این اصلاً خوب نیست، چرا که این اتفاقات می‌تواند بازتاب بدی در خارج از کشور داشته باشد.

فرکی در ادامه بیان کرد: درست است تماشاگران باید کنترل شوند، اما در سمتی دیگر تیم حریف هم برای برنده شدن تلاش می‌کند. ما بعد از اینکه پیروز شدیم در رختکن به دلیل مسائل امنیتی گرفتار شدیم و از همین قضیه آسیب دیدیم. ما به پروازمان نرسیدیم و مجبور شدیم با اتوبوس به تهران بیاییم به جای اینکه با یک ساعت پرواز به تهران بیاییم چندین ساعت در راه بودیم و همین موضوع ریکاوری و تمرینات ما را با مشکل روبه‌رو کرد. الان هم دیگر خیلی تمایل نداریم به این موضوعات بپردازیم.

وی درباره مصاحبه زنوزی (مالک باشگاه تراکتورسازی) تصریح کرد: زمانی که مربیان، مدیران، بازیکنان و ... مصاحبه می‌کنند باید همه چیز را در نظر بگیرند این پیام خوبی نیست که باشگاهی را بخواهیم متهم کنیم که تیم‌ها دارند جانبداری می‌کنند تا تیم‌های دیگر به قهرمانی برسند. این مسائل نباید جایی در فوتبال ما داشته باشد. اگر بخواهیم این‌طور نگاه کنیم حرف‌های دیگری هم می‌شود زد که همه‌ی اینها به فوتبال ما‌ آسیب می‌زند. باید صبورتر باشیم و با حوصله کار را دنبال کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه برای همه‌ی مدیران باشگاه‌ها احترام زیادی قائل است، تصریح کرد: امیدوارم مصاحبه‌ها تاثیر مثبتی داشته باشد ما می‌خواهیم روی کار خودمان تمرکز داشته باشیم. ما هم در گذشته سه بازی پشت سر هم شکست خوردیم اما هیچ کس را متهم نکردیم اما تیم ما برای قهرمانی بسته نشده اما اگر اینطور هم بود باز هم این حرف‌ها را نمی‌زدیم به خودمان نگاه می‌کردیم و عملکرد خودمان را بررسی می‌کردیم البته یک جایی به مالکان تراکتورسازی حق می‌دهیم چرا که آنها سرمایه‌گذاری کرده و بازیکنانی جذب کرده‌اند که قهرمان شوند اما در فوتبال چیزی مشخص نیست و قبلا تیم‌هایی مانند استیل آذین در لیگ حضور داشتند که بهترین مربیان و بازیکنان را جذب کردند که قهرمان شوند اما قهرمان که نشدند هیچ بلکه به دسته پایین‌تر سقوط کردند. باید نگاهمان را راجع به فوتبال تغییر دهیم و سنجیده‌تر مصاحبه کنیم.

فرکی با بیان اینکه هنوز چیزی برای تراکتورسازی تمام نشده است گفت: ۴ تیم بالای جدول باید احساس خطر داشته باشند درست است تیمی که هزینه می‌کند با شکست می‌تواند شرایط روحی و روانی‌اش به هم بریزد. تراکتورسازی دو باخت پیاپی داشته و این به تماشاگران و هواداران این تیم آسیب می‌زند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.