سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران گفت: در حال حاضر همه تمرکزم روی تیم ملی دختران است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال اردیبهشت ماه برای حضور در رقابت‌های مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا عازم ویتنام خواهند شد. بر همین اساس سرمربی تیم ملی در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط تیم ملی در آستانه اعزام صحبت‌هایی را عنوان کرد.

خسرویار گفت: تیم ایران باید خود را به سطح بالایی برساند تا بتواند اسپانسرهای خوبی را جذب کند. تا زمانی که جایگاهی در آسیا پیدا نکنیم حامیان مالی به سمت تیم فوتبال دختران نمی‌آیند. ما نیز باید مثل تیم فوتسال عمل کنیم تا اسپانسرها جذب ما شوند.

وی افزود: برنامه‌ای یک سال و دوماه‌ای درباره آماده‌سازی تیم ملی دختران به فدراسیون ارائه کرده‌ایم که خوشبختانه همگی آنها در زمان مقرر انجام شد. در دو تورنمنت روسیه و ایتالیا حضور داشتیم و با تیم‌های اروپایی بازی کردیم. دو بازی نیز با تیم ملی اردن برگزار کردیم. برای تیم ما هزینه شده و ما باید بهترین عملکرد را داشته باشیم تا در مراحل بعدی حمایت‌ها بیشتر شود.

سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران ادامه داد: قبل از شروع لیگ فوتبال ایران به آمریکا رفتم تا با چند بازیکن ایرانی - آمریکایی صحبت داشته باشیم. ویدا رعیت‌پرور و ملیکا محمدی به همراه صوفیا عسگری بازیکنانی بودند که به تیم ایران دعوت شدند. خوشبختانه آنها با همان سیستمی که در تیم ایران تمرین می‌کردیم تمرین داشتند. ملیکا محمدی در پست دفاع وسط است. او در تورنمنت اول ما کمی ناهماهنگ بود که پس از حضورم در آمریکا نحوه تمرینات خود را به مربیان آنها ارائه دادم تا در چارچوب همان برنامه‌ها تمرین داشته باشند. در حال حاضر صوفیا عسگری به دلیل مشکل ریوی نمی‌تواند تیم ایران را همراهی کند.

خسرویار در پاسخ به این سوال که قراردادش با یکی از تیم‌های باشگاهی آمریکا به کجا رسیده گفت: در حال حاضر تمرکزم روی تیم ملی است نمی‌خواهم در این مورد فکر داشته باشم. با باشگاه آمریکا صحبت کرده‌ام و گفته‌ام که اگر تیم ایران از گروه خود صعود کند، همچنان در ایران می‌مانم. قرارداد روی میز من است اما هنوز امضا نشده است.

وی عنوان کرد: بهترین ترکیب تیم فوتبال زیر ۱۹ سال را در اختیار داریم از گروه ۵۰ نفره‌ای این تیم را تشکیل داده‌ایم که به لحاظ فنی و روحی جزو بهترین‌های ایران هستند. بازیکنان به لحاظ ذهنی و روحی و فنی آماده هستند. تیم ایران چیزی از حریفان کم ندارد.

سرمربی تیم دختران اظهار داشت: ۳ بازی سخت با تیم‌های ملی کره جنوبی، ویتنام و لبنان داریم. حریفان خود را آنالیز کرده‌ایم و ساعت‌ها در رابطه با مسابقاتی که پیش رو داریم با بازیکنان صحبت کرده‌ایم. مشاوران فنی تیم آقای عبدی و حبیبی نیز تیم را آماده مسابقات کرده‌اند. ما راه را نشان بازیکنان داده‌ایم. آنها باید اعتماد به نفس خود را بالا ببرند و باور داشته باشند که می‌توانند پیروز بشوند. روزهای سختی را پشت سرگذاشتند و حالا به دنبال ارائه یک بازی خوب عازم ویتنام خواهند شد.

خسرویار یادآور شد: تیم ایران با تیم‌های فوق‌العاده اروپایی و تیم درجه یک آسیا بازی‌های خوبی را ارائه کرده است. بازیکنان ایران می‌خواهند کار جدیدی را ارائه بدهند. بازیکنانی که مدتها از خانواده‌هایشان دور بوده‌اند و ارتباطشان را با دوستان‌شان قطع کرده‌اند و تنها تمرین کرده‌اند و حالا می‌خواهند مزد زحمات‌شان را بگیرند. آنها باید ترس را از خود دور کنند و بر اساس برنامه‌ای که به آنها داده‌ایم برای پیروزی به ویتنام بروند.

وی تصریح کرد: از سال ۲۰۰۵ که به ایران آمده‌ام از نزدیک شاهد رشد فوتبال بانوان بوده‌ام، البته این رشد بسیار کند است. بازیکنانی که به تیم ملی می‌آیند باید نکات مقدماتی را به آنها یاد بدهیم این درست نیست. تیم ملی محل آموزش به بازیکنان نیست. مربیان ایرانی باید دانش خود را بروز کنند و از اصول و فوتبال را از پایه به بازیکنان آموزش بدهند. دختران ایرانی ذاتا فوتبالیست‌های خوبی هستند اما باید پیشرفت کنند و مربیان نیز بازیکنان را باید از سنین کم آماده کنند برای آینده.

سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران گفت: ما به مصاف حریفانی می‌رویم که شاید لباس‌های برند می‌پوشند، تمرینات خاصی دارند و از مربیان حرفه‌ای بهره می‌برند اما مهم نیست که بازیکنان ما لباس برند نمی‌پوشند. مهم اعتماد به نفسی است که بازیکنان ما به دست آورده‌اند و باور کرده‌اند که می‌توانند با تیم‌های بزرگ بازی کنند. در شرایطی ما به مصاف بلاروس رفتیم که این تیم را یک بر صفر شکست دادیم. در برابر تیم ملی روسیه که به لحاظ رنکنیگ از ما بالاتر است یک بر صفر شکست خوردیم و آذربایجان را با تمام امکاناتی که در اختیار دارد ۳ بر صفر شکست دادیم. تیم ایران می‌تواند نتیجه بسیار خوبی را در ویتنام به دست آورد.

در ادامه زهرا خدابخشی بازیکن تیم ملی فوتبال دختران گفت: حریفان ما تیم‌های قدرتمندی هستند اما نمی‌خواهیم در ویتنام زنگ تفریح آنها باشیم. سال‌ها فوتبال بازی کرد‌ه‌ایم اما در این مدت فوتبال حرفه‌ای را یاد گرفته‌ایم. در حال حاضر تنها به روز جمعه فکر می‌کنیم و خود را برای بازی با تیم ویتنام آماده می‌کنیم.

ثنا صادقی دیگر بازیکن تیم ملی فوتبال دختران گفت: بازیکنان تصمیم گرفته‌اند مزد زحمات‌شان را در ویتنام بگیرند. کادر مجربی بالای سر تیم بود و بازیکنان را آماده مسابقات کردند. بازی با ویتنام حکم فینال را برای ما دارد. ما لحاظ روحی آماده‌ هستیم و امیدواریم که بتوانیم بازیهای خوبی را در ویتنام انجام دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.