مالک باشگاه تراکتورسازی گفت: آقای تاج اگر واقعاً خسته شده‌اید، بروید تا این فوتبال راحت شود، اگر خدمت‌رسانی هم باشد، شما به اندازه کافی خدمت‌رسانی کردید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا زنوزی در گفت‌وگوی رادیویی که پس از شکست یک بر صفر تیمش در دیدار با پیکان انجام داد، در پاسخ به این سؤال که چرا تراکتورسازی در ۲ هفته اخیر نتایج ضعیفی کسب کرده است، اظهار داشت: فکر می‌کنم این سؤال را باید از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بپرسید. مگر من نتایج را مهندسی می‌کنم که پاسخگوی سؤال شما باشم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای صحبت‌های خود مستنداتی نیز دارد یا خیر‌ گفت: شما اگر یک فرد معمولی را هم بگذارید تا بازی‌ها، چیدمان داوری و ... را تماشا کند، به این موضوع پی می‌برد. این سؤال را باید از آقایان بپرسید. چرا در بازی با سپیدرود در زمین چمن مصنوعی گرانول می‌ریزند؟ چرا ناظران بازی را از همان منطقه انتخاب می‌کنند؟

مالک باشگاه تراکتورسازی ادامه داد: یک هفته است از رئیس فدراسیون وقت خواسته‌ام، اما گفته‌اند تا یکی دو ساعت تماس می‌گیرند که هنوز تماسی گرفته نشده است. از وزیر ورزش وقت خواسته‌ام اما موفق نشده‌ام. این چه وضعیتی است. مشخص است که رده‌های اول تا سوم کدام تیم‌ها هستند و ۱۳ تیم دیگر باید برای رده سوم به بعد و کسب یک سهمیه تلاش کنند.

زنوزی در پاسخ به اینکه آیا فکر می‌کند کسانی در فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش برای قهرمانی تیم خاصی تلاش می‌کنند، گفت: در این موضوع شک نکنید. در بازی گذشته داوری را انتخاب کردند که پنالتی صد درصد تراکتورسازی مقابل نساجی را اعلام نکرده بود. در دقیقه یک بازی استقلال و ماشین‌سازی کارشناسان می‌گویند باید یک پنالتی برای ماشین‌سازی اعلام و بازیکن حریف اخراج می‌شد.

وی افزود: براساس کارشناسی‌های صورت گرفته در برنامه‌های صداوسیما، در بازی تراکتورسازی با سپیدرود آفساید اشتباه گرفتند، پنالتی ما را اعلام نکردند. بازیکنی در ارکان فدراسیون فوتبال محکوم‌شده، به جای اینکه او را از فوتبال محروم کنند، مجوز بازی داده‌اند. شاید در دنیا شرط‌بندی مجاز باشد اما قمار و شرط‌بندی در ایران جرم محسوب می‌شود. وقتی کسی جرمی را دیده است، باید به قوه قضائیه معرفی کند، آیا چنین اتفاقی افتاده است؟ شما این بازیکن را محروم کردید، چرا به قوه قضائیه معرفی نکردید؟

مالک باشگاه‌های تراکتورسازی و ماشین‌سازی در رابطه با حواشی پیش آمده در مورد محسن فروزان و اقدامات کمیته اخلاق در این رابطه خاطرنشان کرد: چطور شده اعتبار و آبروی ایشان از تیم بزرگی همچون تراکتورسازی بیشتر است؟ حتی خود من آبرو و اعتبارم از تراکتورسازی بیشتر است؟ چرا این اتفاقات رخ می‌دهد؟

وی افزود: کمیته اخلاق یکسری وظایفی دارد که به درستی انجام می‌دهد اما رئیس فدراسیونی که به تلفن‌هایش جواب نداده و علی‌رغم اینکه بعد از بازی با سپیدرود از او برای ملاقات وقت خواسته‌ایم اما این فرصت را به ما نداده است تا حرف‌هایمان را بگوییم، نمی‌تواند حرف‌هایش را به ارکان زیرمجموعه‌اش بزند. ایشان باید عادل باشد اما آیا واقعاً عدالت را رعایت می‌کند؟ از وزیر ورزش هم سؤال دارم. آقای وزیر ما چرا سازمان ورزش را به وزارت ورزش تبدیل کردیم؟ این کار را کردیم تا جوابگو باشند اما آیا جوابگو هستند؟

زنوزی در رابطه با حواشی بعد از بازی تراکتورسازی با پیکان و اقداماتی که می‌توانست برای کنترل حواشی انجام دهد، خاطرنشان کرد: وظیفه من تشکیل تیم و مراقبت از آن است. وظیفه من در حوزه ورزش و فرهنگ است. اینکه حواشی کنترل شود، در حوزه وظایف ارگان‌های دیگری از جمله وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است. چه کسی این‌گونه بسترسازی می‌کند که چنین اتفاقاتی رخ دهد، چرا از آن‌ها سؤال نمی‌شود؟ در ورزش یاد گرفته‌ایم که یک سری حرف‌های کلیشه‌ای بزنیم و موضوع تمام شود. مسئولان ورزشی ما خوب مدیریت نمی‌کنند دلیل آن هم این است که رنگی هستند.

وی افزود: چرا کسی از وزارت ورزش با فدراسیون تماس نمی‌گیرد که برنامه‌های تراکتورسازی چه شد اما برای تیم‌های دیگر تماس می‌گیرند؟ ایران یک کشور گسترده است و ما هم ایرانی هستیم. ایران از کرج تا تهران نیست. پیکان و سایپا را بدون هوادار در تهران حفظ کرده‌اند تا نتایج خودشان را رقم بزنند.

مالک باشگاه تراکتورسازی در رابطه با مهندسی نتایج بازی‌ها گفت: من یک سؤال دارم. ما باید هزینه کنیم که یک سری تیم‌های خاص از آن بهره‌برداری کنند؟ یک سؤال دیگر از وزیر ورزش دارم. یک‌بار در مصاحبه‌ام گفتم، ما در کشور ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم، آیا همه آن‌ها هوادار استقلال و پرسپولیس هستند؟ چرا از جیب تمام مردم برای این تیم‌ها هزینه می‌کنند؟

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه از وجود گرانول در زمین دیدار با سپیدرود مطلع شده است، اظهار داشت: این موضوع را به تازگی به من گفتند. وقتی ناظر بازی از همان استان یا از استان‌های هم‌جوار باشد. یا دیگر ارکان، مربوط به همان‌جا هستند، چنین مسائلی را گزارش نمی‌کنند. این را همه دیدند که در بازی پرسپولیس با ماشین‌سازی، بازیکن پرسپولیس توپ را به تماشاگران کوبید و حواشی هم ایجاد شد. وقتی فیلمش هم هست، چطور شده که ناظر بازی آن را گزارش نکرده است؟

زنوزی ادامه داد: در نیم‌فصل نخست اتفاقاتی در دیدار سایپا و پرسپولیس رخ داد. در بازی پدیده و ماشین‌سازی هم درگیری کوچکی بین دو بازیکن اتفاق افتاد. شدت اتفاقات بازی پرسپولیس با سایپا بیشتر بود اما ببینید چه احکامی برای دو بازی صادر شد.

مالک باشگاه‌های تراکتورسازی و ماشین‌سازی در واکنش به صحبت‌های محسن فروزان مبنی بر شکایت از او گفت: آقای فروزان ابتدا بگوید که با خونه به خونه و پارس جنوبی جم چگونه مقابل سپیدرود گل خورد. در نیم‌فصل نخست تراکتورسازی در دقیقه ۸۵ گل می‌زند و در دقیقه ۹۰ گل می‌خورد، بگوید آن گل را چگونه خورده است. آقای فروزان اول بگوید چرا همه اشتباهات در مصاف با سپیدرود رخ می‌دهد.

دادستان تبریز: دستگیری تخریب‌کنندگان اموال عمومی پس از بازی تراکتورسازی و پیکانسامان نریمان جهان: دوست دارم تراکتورسازی قهرمان شودتبعات باخت تراکتورسازی؛ ترافیک، تخریب اموال عمومی و مصدومیت تماشاگران و مأموران پلیسوی در واکنش به این موضوع که فدراسیون فوتبال فیلم گل اول بازی تراکتورسازی با سپیدرود را برای AFC ارسال کرده است، گفت: به نظرم باید فیلم تمام بازی را بفرستند چون در گل دوم و سوم هم گفته می‌شود که حرف‌وحدیث وجود دارد و باید کارشناسی شود.

زنوزی در واکنش به این موضوع که احتمال دارد گل‌های دریافت شده در بازی با سپیدرود به خاطر گرانول‌های موجود در زمین باشد، خاطرنشان کرد: من کارشناس این موضوع نیستم و کارشناسان باید در این مورد نظر بدهند. در یکی از برنامه‌های تلویزیونی نشان دادند که محسن فروزان در صحنه گل اول می‌توانست ۸ تصمیم بگیرد. ما بازیکنان گران قیمتی داریم. چرا باید به آن‌ها ضرر بزنیم. وقتی در زمین چمن مصنوعی بازی می‌کنیم، احتمال مصدومیت‌ها بیشتر می‌شود. نمی‌دانم که بازی در این زمین‌ها استاندارد است یا خیر اما می‌دانم که خیلی چیزها استاندارد نیست اما استاندارد می‌کنند.

مالک باشگاه تراکتورسازی گفت: ما بیاییم بگوییم که فلان تیم‌ها اول تا سوم هستند و بقیه برای رده چهارم به بعد بازی کنند. این کار خیلی بهتر است. در بازی‌های قبل گل‌های سالم‌مان را اعلام نکردند. پنالتی مسلمان را نادیده گرفتند. آفساید اشتباه هم گرفتند. مگر یک تیم در هر بازی چند موقعیت ایجاد می‌کند؟ چرا این اتفاقات برای تیم‌های شهرستانی رخ می‌دهد؟ بازیکنان ما با یک‌پنجم و یک‌دهم اعتراضاتی که بازیکنان تیم‌های تهرانی به داور می‌کنند، با کارت زرد یا قرمز جریمه می‌شوند. آیا این فشار روی داوران نیست که حق ندارند با این تیم‌ها برخورد کنند؟

زنوزی ادامه داد: آقای تاج اگر واقعاً خسته شده‌اید، بروید تا این فوتبال راحت شود. اگر خدمت‌رسانی هم باشد، شما به اندازه کافی خدمت‌رسانی کردید. اگر می‌خواهید خدمت کنید، با رفتنان خدمت بیشتری می‌کنید تا ماندنتان. دیگر بدتر از این کاری که با این مردم و هواداران کردند که نمی‌شود. یکسری آقایان بروند این فوتبال اصلاح می‌شود اما نمی‌خواهند اصلاح شود. این آمادگی را دارم که با آن‌ها مناظره کنم.

وی در پایان گفت: می‌خواهم به وزیر محترم ورزش هم بگویم که وزیر ورزش، وزیر دو سه تیم نیست بلکه وزیر ورزش کل کشور است. ایشان باید نظارت خود را بیشتر کنند. چطور می‌شود که فقط به یکی دو ورزشگاه می‌رسند. ورزشگاه‌های شهرستان‌ها مال این کشور و این وزارت نیست؟ چرا به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود؟ آیا تاکنون یک ناظر برای بررسی راه‌های دسترسی، سرویس‌های بهداشتی و رسیدگی به ورزشگاه تبریز فرستاده‌اند؟ منظور من کل ورزشگاه‌های خارج از تهران است. قبلاً هم گفتم که ایران کشور وسیعی است. از دفترشان بیرون بیایند و بازدیدهایی انجام دهند. فقط هم به پاره کردن روبان راضی نباشند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )