پیشکسوت فوتسال می‌گوید انتخاب انصاری‌فرد برای ریاست کمیته فوتسال باید بعد از بررسی برنامه‌اش انجام شود. او همچنین نسبت به خط خوردن بانوان فوتسالیست معترض بوده و می‌گوید این کار، مصداق زورگویی است.

سید مهدی ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور چهره‌های غیر فوتسالی در کمیته فوتسال و انتخاب مسئولان این رشته بدون مشورت با پیشکسوت‌ها عنوان کرد: در ورزش مملکتمان توجهی به زحمت‌کش‌ها نمی‌شود. افرادی مثل ناصر صالح، حسین شمس، علیرضا رعدی و افرادی در این رده همیشه مورد کم لطفی قرار گرفته‌اند. فوتسال ایران را افرادی به یک جایی رسانده‌اند که امروز به ناچار بیرون از گود نشسته‌اند. با این حال این افراد کار خودشان را می‌کنند. آقای تاج یک خصوصیت خوبی دارد و تمام کسانی که می‌توانند کمک کنند را مورد استفاده قرار می‌دهد.

او افزود: فوتسال ما امروز نباید رو به عقب برود. ۱۰ سال پیش می‌گفتیم ایران سوم جهان است اما کسی قبول نمی‌کرد. حال که فوتسال ما به این سومی رسیده، نباید غافل شویم. کسی که می‌خواهد رئیس کمیته فوتسال شود ابتدا باید برنامه‌اش را در زمینه اقتصادی و ساختاری ارائه کند. وقتی برنامه را اعلام کرد و انتخاب شد، بعد از یک سال از او می‌پرسیم کدام یک از وعده‌ها را پیاده کردی؟ اما متأسفانه در فوتسال ما انتخاباتی وجود ندارد که کاندیدای ریاستش بخواهد برنامه بدهد و رأی بیاورد. در فدراسیون‌های دیگر، انتخابات برگزار شده و نامزدها برنامه می‌دهند، اعضای آن رشته نیز بعد از یک سال سوال می‌کنند تا ببینند رئیسشان پای وعده‌ها بوده یا نه.

پیشکسوت فوتسال با بیان اینکه مشکل امروز فوتسال، نبود استقلال و پرسپولیس نیست، اذعان کرد: برخی آقایان، خودشان باعث و بانی انحلال تیم‌های فوتسال استقلال و پرسپولیس بودند و امروز می‌گویند می‌خواهیم این تیم‌ها را به فوتسال بیاوریم.

سرمربی سابق حفاری و شهروند همچنین درباره انتخاب قریب‌الوقوع محمدحسن انصاری‌فرد به عنوان رئیس کمیته فوتسال تصریح کرد: آقای انصاری‌فرد برنامه‌ای اعلام نکرده که بخواهم روی برنامه‌اش نظر دهم. من در تیم ملی با او هم‌بازی بوده‌ام اما سال‌ها ارتباطی باهم نداشتیم. این که او می‌خواهد چه تغییراتی در ساختار بدهد و چه برنامه اقتصادی دارد، مشخص نیست. هر وقت این‌ها را اعلام کند، ما هم نظرمان را می‌دهیم. دوستان فقط گفته‌اند که می‌خواهیم استقلال و پرسپولیس را بیاوریم و پخش تلویزیونی بگیریم اما مشکل فوتسال این موضوع‌ها نیست.

او ادامه داد: آقایان می‌دانند بازیکنانی که قرارداد می‌بندند، آیا پولشان را می‌گیرند؟ من از دوستان می‌خواهم لیگ‌ها را بررسی کنند و ببیند چه فعالیتی در رده پایه می‌شود؟ اینکه مربی تیم ملی استعدادیابی کند و گروهی ۲۰ نفره را بیاورد و تمرین بدهد، اصولی نیست. ما باید کاری کنیم که استعدادها از طریق باشگاه‌ها شناسایی شده و به فوتسال معرفی شوند. یکی دیگر از مشکلات فوتسال ما، عدم پرداخت حق و حقوق بازیکنان و مربیان است. به شخصه از همه تیم‌هایی که در آن‌ها مربی‌گری کرده‌ام، طلب دارم. خیلی از افراد به خاطر همین موارد از فوتسال رفته‌اند و برخی هم به این مسائل عادت کرده‌اند. به خیلی از افراد اصلاً نباید از ابتدا تیم داده شود چرا که مشخص است نمی‌تواند هزینه‌های تیم‌داری را تقبل کند.

ابطحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به حذف بانوان فوتسالیست از تیم ملی اشاره کرد و افزود: متأسفانه یکسری از بانوان را از تیم ملی کنار گذاشتند در حالی که این بازیکنان باید از فوتسال تأمین شوند. تیم ملی در آسیا قهرمان شد اما هیچ پاداشی به بازیکنان داده نشد. اکنون که ملی‌پوشان به این موضوع اعتراض می‌کنند از تیم ملی خط می‌خورند. معتقدم باید برخورد با یک بازیکن ملی درست باشد. دوستان نباید به این شکل رفتار کرده و بازیکن را از تیم ملی محروم کنند. آن‌ها باید پای درد و دل ملی‌پوشان نشسته و ببینید حرفشان چیست. اتفاقی که در تیم ملی بانوان افتاده، مصداق زورگویی است و باعث می‌شود عرق بازیکن به تیم ملی را پایین آورد. به بازیکن اگر بگویند ظرف شش ماه دیگر پاداش را می‌دهیم، بازیکن هم کارش را می‌کند اما وقتی پاسخ مبهم می‌دهید در نهایت خودتان ضرر می‌کنید چرا که آن بازیکن دیگر تعصبش را از دست می‌دهد و تیم ملی ضربه می‌خورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.