لژیونرهای فوتبال ایران که در زمان حضور کی‌روش موقعیت خوبی تیم ملی داشتند حالا در تیم‌های باشگاهی‌شان چشم انتظار انتخاب جانشین مرد پرتغالی هستند تا ببینند جایگاه قبل را دارند یا نه.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: پس از آنکه تیم ملی فوتبال ایران نتوانست در رقابت های جام ملت های آسیا به عنوان قهرمانی برسد و در مرحله نیمه نهایی برابر ژاپن شکست خورد، تغییر خاصی در تعداد لژیونرهای ایران صورت نگرفت. با این حال برخی بازیکنان تیم هایشان را عوض کردند.

در گزارش زیر به بررسی آخرین وضعیت لژیونرها پرداخته شده است:

میلاد محمدی

مدافع تیم فوتبال ترک احمد گروژنی که در لیگ روسیه فوتبالش را دنبال می‌کند پس از پایان بازی‌های خود با تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا تصمیم به ماندن در جمع هم تیمی‌هایش گرفت تا فصل ۲۰۱۸ - ۲۰۱۹ را با آنها به اتمام برساند.

محمدی در فصل جاری مسابقات فوتبال باشگاهی روسیه ۱۹ بازی انجام داده است که توانسته است یک گل هم برای گروژنی به ثمر برساند. مدافع کوتاه قامت فوتبال ایران در طول ۱۷۱۰ دقیقه‌ای که برای باشگاه خود بازی کرده است یک پاس گل هم داده است تا نشان دهد چندان علاقه‌ای به حضور در حملات تیمش ندارد و معمولاً به دفاع مشغول است. محمدی در ۱۹ بازی که با پیراهن تیمش انجام داده است نقش بسزایی در گل نخوردن گروژنی در شش بازی داشته است. با این حال محمدی که معمولاً یکی از اعضای همیشگی تیم ملی در دوران مربیگری کارلوس کی روش بود چند هفته‌ای را به دلیل مصدومیت از دست داد تا نتواند برای تیمش بازی کند.

فرشاد احمدزاده

هافبک فصل گذشته پرسپولیس با وجود قهرمانی با سرخپوشان تصمیم به لژیونر شدن گرفت. با این حال فرشاد احمدزاده نتوانست دل مشتریان بزرگ خارجی را برباید تا مجبور شود سر از تیم فوتبال اشلانسک لهستان درآورد. هافبک ریزنقش فوتبال ایران در ابتدای حضورش توانست جایگاه خوبی در ترکیب اصلی پیدا کند اما با ادامه بازی‌ها نتوانست سرمربی تیمش را قانع به حضور همیشگی در بین یازده مرد اصلی کند تا بارها طعم نیمکت نشینی را بچشد. احمدزاده در ۲۱ بازی برای اشلانسک بازی کرد که مدت حضورش به ۱۰۰۷ دقیقه رسیده است. او در اکثر بازی‌ها حضور ثابت نداشته است و به عنوان تعویضی وارد زمین مسابقه شده است. احمدزاده که در اشلانسک نیز همچون پرسپولیس به عنوان هافبک بازی می‌کند هرگز نتوانست گلزنی و تأثیرگذاری‌اش روی موفقیت تیمش را تکرار کند تا تنها یک گل زده و یک پاس گل در کارنامه‌اش با اشلانسک داشته باشد.

صادق محرمی

مدافع سابق پرسپولیس با وجود موفقیت‌های فراوان با پیراهن سرخ پایتخت، سیر موفقیت خود را در لژیونر شدن دید تا به دینامو زاگرب کرواسی نقل مکان کرده و برای این تیم مطرح در فوتبال اروپا بازی کند. محرمی در ابتدای حضورش با مصدومیت جزئی روبرو شد اما بلافاصله توانست به ترکیب این تیم که همواره در کرواسی مدعی قهرمانی است اضافه شود. وی تاکنون ۱۵ بار پیراهن دینامو را بر تن کرده است اما هرگز به دادن پاس گل و زدن گل نشده است. البته محرمی در اواسط فصل جاری رقابت‌های باشگاهی در کشور کرواسی نیمکت نشینی را تجربه کرد اما باز هم توانست خودش را به لیست اصلی اضافه کند تا شانس خود را برای حضور در اولین لیست مربی بعدی تیم ملی افزایش دهد.

علی قلی‌زاده

هافبک فصل گذشته سایپا تهران همچون تعداد دیگری از لژیونرها حضورش در فوتبال خارج از کشور را مدیون اعتماد کارلوس کی روش است. سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران تکنیک قلی زاده را به خوبی شناسایی کرد تا این بازیکن بتواند پیراهن تیم ملی را بر تن کند. قلی زاده به عنوان پدیده فوتبال ایران به شارلوا بلژیک پیوست تا بتواند فوتبالش را در این تیم دنبال کند. هافبک شارلوا فصل را خیلی خوب شروع کرد تا رسانه‌های کشور بلژیک نیز به حضور او بپردازند اما مصدومیت‌های بدموقع قلی زاده باعث شد تا چند هفته‌ای از ترکیب تیمش بیرون بماند. آسیب دیدگی قلی زاده، زمینه ساز غیبت این بازیکن در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا هم شد. وی در فصل جاری رقابت‌های لیگ بلژیک، ۱۲۷۷ دقیقه در ۲۲ بازی انجام داده است که حاصل آن یک گل زده و پنج پاس گل بوده است. با این حال مصدومیت‌های متوالی قلی زاده باعث افت او شده است تا این بازیکن احتمالاً برای حل مشکل خود مجبور به انجام عمل جراحی شود.

سردار آزمون

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که عملکرد فنی قابل قبولی در جام ملت‌های آسیا داشت با پیشنهاد باشگاه زنیت سنت پترزبورگ روسیه روبرو شد تا با رقمی قابل توجه از روبین کازان به این باشگاه برود. عملکرد درخشان سردار در ماه‌های اخیر نظر بسیاری از کارشناسان اروپایی را به خود جلب کرده است تا بتوان از او به عنوان یکی از موفق‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران نام برد.

سردار نیم فصل اول را با روبین کازان و نیم فصل دوم با پیراهن زنیت در لیگ حرفه‌ای فوتبال روسیه بازی کرد. مهاجم بلندقامت فوتبال ایران ۱۹ بازی در این لیگ انجام داده است که حاصلش ۸ گل و زده و دادن چهار پاس گل است. موفقیت‌های سردار در فصل جاری رقابت‌های لیگ اروپا نیز حیرت‌انگیز بود. او در چهار بازی حضور داشت که موفق شد سه گل و یک پاس گل بدهد. عملکرد درخشانی که مدت‌ها بود هیچ مهاجم ایرانی در اروپا نداشت و سردار توانست اسم ایران را بار دیگر در قاره سبز بر سر زبان‌ها بیاندازد.

کاوه رضایی

مهاجم فصل گذشته شارلوا بلژیک به قدری خوب بود که نظر کارلوس کی روش را برای حضور در تیم ملی فوتبال ایران جلب کرد. کاوه رضایی در آخرین اردوی تیم ملی قبل از جام جهانی نیز حضور داشت اما از فهرست نهایی ملی‌پوشان خط خورد تا شانس بازی کردن در بالاترین سطح فوتبال دنیا را از دست دهد. با این حال عملکرد بیش از حد تصور رضایی در شارلوا سبب شد تا این بازیکن با مبلغی بسیار بالا به ارزش پنج میلیون یورو قرارداد چهارساله‌ای را با بروژ بلژیک امضا کند. البته رضایی در بروژ تا کنون نتوانسته است موفقیت‌های قبلی اش را ادامه دهد تا این بازیکن بیشتر بازی‌ها را از روی نیمکت تماشا کند. رضایی تنها یازده بار پیراهن تیمش را در فصل جاری برتن کرده است که مصدومیت‌های متوالی اش تأثیر زیادی روی نیمکت نشینی اش داشته است.

امیر عابدزاده

فرزند دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران یکی از سه سنگربانی بود که توانست در لیست تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد. امیر عابدزاده که بازی‌های درخشانش در ماریتیمو پرتغال نقش بسزایی در موفقیت این تیم داشته است تاکنون ۱۳ بار درون دروازه این تیم قرار گرفته است. او در طول ۱۱۷۰ دقیقه‌ای که درون دروازه ماریتیمو در فصل جاری قرار گرفته ۱۶ گل خورده است.

مجید حسینی

مدافع فصل گذشته استقلال تهران بدون شک یکی از پدیده‌های فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. سید مجید حسینی با درخشش در این بازی‌ها توانست نظر ترابوزان اسپور ترکیه را برای عقد قرارداد با وی جلب کند. مدافع تیم ملی از همان هفته‌های نخست توانست خودش را در ترکیب اصلی این تیم قرار دهد اما مشکل همیشگی فوتبالیست‌های ایرانی به سراغ او هم رفت تا حسینی با مصدوم شدن‌های خود گاهی نیمکت نشینی شود. حسینی ۱۹ بازی برای ترابوزان انجام داده است که جمع دقایق آن به ۱۴۹۷ دقیقه می‌رسد.

علیرضا جهانبخش

هافبک خوش فکر فوتبال ایران که با پیشنهادات مختلف تیم‌های اروپایی روبرو بود پس از جام جهانی روسیه تصمیم گرفت به برایتون انگلیس برود. علیرضا جهانبخش که یکی از بهترین انتقالات تاریخ فوتبال ایران را به نام خود ثبت کرد در ابتدای فصل جاری لیگ برتر جزیره نتوانست خودش را بطور دائم در ترکیب آبی و سفیدپوشان انگلیسی قرار دهد. او که با مصدومیت جدی در پاییز سال گذشته روبرو شد چند هفته‌ای را دور از میادین ماند اما توانست بازگشت قدرتمندانه‌ای داشته باشد. جهانبخش که در جام ملت‌های آسیا برای ایران بازی کرده بود در فصل جاری فوتبال باشگاهی لیگ برتر انگلیس ۱۵ بازی انجام داده است. وی همچنین ۴ بازی در FA CUP و یک بازی در LEAGUE CUP انجام داده است که جمع دقایق حضور او با پیراهن برایتون را ۱۲۷۵ دقیقه کرده است. جهانبخش که در لیگ هلند آقای گلی را به ارمغان آورده بود تاکنون برای برایتون گلزنی نکرده است.

مرتضی پورعلی گنجی

پورعلی گنجی که فصل گذشته را با پیراهن السد قطر به پایان رساند به یوپن بلژیک رفت اما از همان ابتدا آسیب دیدگی سراغش آمد تا نتواند در فوتبال اروپا موفق شود. مدافع تیم ملی فوتبال ایران که یکی از بازیکنان اصلی در جام ملت‌های آسیا بود پس از جدایی از یوپن بلژیک به العربی قطر پیوست. او تاکنون هشت بازی برای این تیم انجام داده که یک‌بار هم موفق به گلزنی شده است.

رامین رضائیان

مدافع فصل گذشته اوستنده بلژیک که صحبت‌های زیادی مبنی بر بازگشتش به لیگ برتر فوتبال ایران با پیراهن تراکتورسازی تبریز بود پس از ماه‌ها بدون تیم بودن بالاخره با الشحانیه قطر قرارداد بست تا به این تیم نقل مکان کند. رضائیان تاکنون بازی‌های کمی برای الشحانیه انجام داده است. درخشش قابل توجهی در تیم باشگاهی خود نداشته است تا چندان خرید موفقی برای این تیم قطری محسوب نشود.

مهدی طارمی

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که زمزمه‌های زیادی مبنی بر جدایی اش از الغرافه قطر به گوش می‌رسید پس از جام ملت‌های آسیا نیز در این باشگاه ماند تا با وجود حضور مستمر در ترکیب اصلی الغرافه چندان در امر گلزنی موفق نباشد. طارمی در فصل پر فراز و نشیب خود مصدوم نشد اما موقعیت‌های گلزنی زیادی را در الغرافه خراب کرد و البته گل هایی هم برای این تیم به ثمر رساند.

امید ابراهیمی

هافبک تیم ملی فوتبال ایران توانست یکی از بهترین بازیکنان در جام جهانی روسیه لقب بگیرد تا پیشنهاد فوق‌العاده الاهلی قطر را دریافت کرده و به خلیج فارس کوچ کند. هافبک دفاعی فوتبال ایران در اکثر بازی‌های این تیم حضور داشته است تا یکی از بهترین لژیونرهای فوتبالی باشد.

سوشا مکانی و سایرین

دروازه‌بان جنجالی اسبق پرسپولیس با وجود حضور در لیست بازیکنان میوندالن نروژ مدت‌هاست برای این تیم بازی نمی‌کند. مکانی به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه زانوی پا موفق نشده است درون دروازه بایستد تا آمار قابل ملاحظه‌ای برای پرداختن نداشته باشد.

همچنین یونس دلفی بازیکن استقلال خوزستان که به تازگی به شارلوا بلژیک پیوسته است دو بازی برای تیم باشگاهی خود انجام داده است تا در ابتدای ورود به جمع لژیونرها باشد.

محمدرضا خانزاده مدافع تیم ملی فوتبال ایران نیز در ابتدای فصل از پدیده به الاهلی قطر پیوست تا در کنار امید ابراهیمی باشد. این بازیکن با وجود اینکه عملکرد نسبتاً خوبی در العربی داشت در نیم فصل از الاهلی کنار گذاشته شد تا دیگر اثری از او در فوتبال دیده نشود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )