جعفر کاشانی، رئیس هیئت مدیره پرسپولیس تأکید کرد هیچ مشکلی با برانکو ایوانکوویچ ندارد و این مربی نوک اهداف این باشگاه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جعفر کاشانی درباره اینکه به نظرش تیم پرسپولیس می‌تواند در این فصل در چند جام به قهرمانی برسد یا خیر، اظهار داشت: صد درصد، پرسپولیس همیشه یکی از باشگاه‌های مطرح بوده است، چه در زمینه فوتبال و چه در زمینه فرهنگی. این باشگاه تمام پتانسیل‌ها را برای قهرمانی دارد.

«خیلی‌ها معتقدند برانکو ایوانکوویچ یک مربی سطح بالاست و عامل موفقیت این باشگاه بوده است. آیا شما هم این اعتقاد را دارید؟»، وی در واکنش به طرح این سؤال گفت: صد درصد. چرا نداشته باشم؟ برانکو تازه امروزه به باشگاه ما نیامده است. من در تیم ملی هم کنار او بودم. برانکو یک مربی باشخصیت و باکلاس است. او با توجه به امکانات پرسپولیس تمام تلاشش را انجام داده است. پرسپولیس زمانی که برانکو آمد شانزدهم جدول بود، اما به قهرمانی رسید. در این مدت چه کسی از او حمایت کرده است؟ ما باید از داشتن برانکو برای زیرساخت‌های‌مان بهره ببریم. تمام آرزوی من این است که تیم‌های پایه باشگاه هم زیرنظر برانکو برای آینده آماده شوند. ما باید تا کی متکی به خارجی‌ها باشیم؟

وی که با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» رادیو تهران ادامه داد: بزرگ‌ترین هنر مدیریت باشگاه پرسپولیس حفظ برانکوست. او نوک نیزه اهداف باشگاه است. از نگهبان باشگاه گرفته تا هواداران‌مان در خارج از کشور، همه در فرهنگ باشگاه تأثیرگذار هستند، اما کسی که در نهایت این را نشان می‌دهد برانکو ایوانکوویچ است. آرزوی من این است از حضور او و صبر و شکیبایی‌اش استفاده و افرادی مانند برانکو را برای آینده ذخیره کنیم. مجموعه مدیریت باشگاه نتیجه‌اش قهرمانی می‌شود. برانکو به عنوان سرمربی در تیم حضور دارد و اگر شایستگی این را نداشت که باشگاه او را نگه نمی‌داشت.

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس درباره مشکلات مالی این باشگاه و اینکه گفته می‌شود ایرج عرب به دلیل همین مشکلات در دیدار پرسپولیس و سایپا حاضر نشده است، گفت: اصلاً بحث این صحبت‌ها نیست. برانکو با حداقل امکانات و مشکلات زیاد تیم بزرگی ساخته است. باشگاه مشکلات خاص خودش را دارد و تمام نتیجه‌ها برای مربی است.

کاشانی در خصوص مطالبات برانکو نیز یادآور شد: شما ببینید شرایط روز مملکت چطور است. تفاوت ارزی را نگاه کنید. من هم دقیقاً به خاطر همین مشکلات می‌گویم امیدوارم روزی باشگاه شویم و به بخش خصوصی واگذار تا اهداف‌مان مشخص شود. بزرگ‌ترین هدف یک باشگاه پویایی فرهنگی جامعه است، اما باید اقتصاد آن هم باید پویا باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که باشگاه پرسپولیس حدود ۵۰ میلیارد تومان از لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته درآمدزایی داشته و این پول صرف چه هزینه‌هایی شده است، گفت: من هم همین سؤال را از شما می‌کنم. الان من به عنوان یک پیشکسوت حرف می زنم. ما باید فرهنگ‌سازی کنیم. برای این کار هم باید زیرساخت بسازیم. من چند سال پیش برای پرسپولیس حدود ۶۰ هکتار زمین گرفتم، بودجه تصویب کردم و ورزشگاه شهید کاظمی را برای این باشگاه گرفتم. همه‌ی این کارها را ما انجام داده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که این ۶۰ هکتار زمین در کجا قرار دارد و سرنوشت آن چه شده است، گفت: این زمین‌ها در منطقه پرند بود و آقای مهرعلیزاده هم کلنگ آن را زد. الان هم من مثل شما نمی‌دانم چرا خبری از آن زمین‌ها نیست. شما هم اگر خبر دارید به من بگویید. من در تمام این مدت عضوی از باشگاه پرسپولیس بودم و تمام آرزویم نیز این است که تبدیل به باشگاه شویم و از دو پتانسیل این باشگاه که هواداران و پیشکسوتان هستند، استفاده کنیم.

کاشانی در واکنش به پرسش دیگری مبنی براینکه نقش هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس چه چیزی است و آیا تکلیف این ۵۰ میلیارد در باشگاه پرسپولیس مشخص نشده است، گفت: من هم اتفاقاً همین سؤال را دارم. حتماً این سؤال شما به گوش مدیران باشگاه خواهد رسید و صورتحساب آن ارائه خواهد شد. باشگاه حساب و کتاب دارد.

وی درباره مطرح شدن این موضوع که برانکو ایوانکوویچ برگ برنده باشگاه پرسپولیس برابر تمام مشکلات بوده است، گفت: شما نمی‌خواهد این را به من بگویید، من خودم سمتِ برانکو هستم. ما باید برانکوها را برای باشگاه بسازیم. برانکو که همیشه نیست ما باید از صبر و شکیبایی او استفاده کنیم و ده‌ها برانکو برای آینده بسازیم.

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس در خصوص نگرانی هواداران پرسپولیس از قرارداد برانکو نیز یادآور شد: باشگاه به این مربی تعهد داد. او هم همیشه صبر داشته و هیچ وقت نگفته است طلب مرا پرداخت نکرده‌اند. حتی من شنیده‌ام گاهی او گذشت کرده و گفته است پولش را اول به افرادی دیگر بدهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.