رئیس کمیته انضباطی در خصوص دربی تهران گفت: کلیه عوامل باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از انجام مصاحبه‌های تنش زا و التهاب آور خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل حسن زاده در خصوص دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: شهرآورد تهران که بزرگترین شهرآورد آسیا لقب گرفته در دهم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. همه دست اندرکاران اجرای این مسابقه بزرگ از چند هفته قبل مشغول تمهیدات لازم برای این مسابقه هستند. کمیته انضباطی نیز مانند همیشه با توجه به شرایط و اهمیت این مسابقه پر تماشاگر تکالیفی را عهده دار شده است که در کنار سایر مقامات رسمی مسابقه به آن عمل خواهد کرد.

رئیس کمیته انضباطی افزود: در این خصوص باید بگویم که علاوه بر ناظر ویژه انضباطی، ناظران نامحسوسی هم بین تماشاگران حضور خواهند داشت تا همه مسائلی که مربوط به امور انضباطی مسابقه است را با مدارک و مستندات منعکس کنند و امکانات تهیه عکس و فیلم از وقایع نیز در اختیارشان قرار گرفته است.

حسن زاده تصریح کرد: همین‌جا اشاره کنم به موضوعی که از چند ماه قبل آغاز شده است و در برخی از مسابقات در لیگ برتر و لیگ یک به اجرا هم رسیده این است که اگر برخی رفتارهای غیر ورزشی و ناهنجار از برخی افراد خاص سر بزند، با شناسایی دقیق آن افراد، تنبیهات شخصی برای آن دسته از اشخاصی که جدا از جریان تشویق و هواداری تیم خود شخصاً دست به رفتارهای غیر قانونی و غیر ورزشی می‌زنند، در نظر گرفته خواهد شد. مهمترین تنبیه برای این افراد محروم کردن آنها از ورود به ورزشگاه خواهد بود. امیدواریم در دیدار شهرآورد بزرگ تهران چنین اتفاقی رخ ندهد و تماشاگران تمام تلاششان را برای تشویق تیم محبوب خود به کار ببندند و از هر گونه رفتار تنش زا که موجب بی نظمی در سکوها خواهد شد، پرهیز کنند.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: قطعاً در مسابقه بزرگ دهم فروردین مهمانان ویژه ای هم از خارج از کشور در ورزشگاه حاضر خواهند بود که مسلماً حساسیت بیشتری را می‌طلبد تا فرهنگ والای ایرانی اسلامی خودمان را به مهمانان حاضر در ورزشگاه هم نشان دهیم. مطلب بسیار مهمی که همیشه در آستانه مسابقات بزرگ مورد توجه اهالی فوتبال است مصاحبه‌های مقامات باشگاه‌ها قبل از مسابقه است. به طوری که صحبت‌های مدیرعامل، سرمربی یا حتی بازیکنان با رسانه‌ها بسیار در جو ورزشگاه تأثیر گذار بوده است.

حسن زاده تاکید کرد: امیدواریم که همه مقاماتی که به آنها اشاره کردم، اگر در رسانه‌ها صحبتی کردند، حرف‌های مثبت و آرامش بخش و موافق با روح جوانمردی، پهلوانی باشد اما اگر خدایی نکرده یک جمله تنش زا و التهاب آور از سوی هریک از مقامات دو تیم بزرگ پایتخت در رسانه‌ها منعکس شود، مطمئناً تأثیرات منفی بزرگی بر روی سکوها خواهد داشت.

وی افزود: از جمله صحبت‌های منفی اظهار نظر در خصوص تیم داوری است به نحوی که اظهار نظر مقامات دو تیم وقتی بر مبنای حدس و گمانه زنی درباره تیم داوری یا شخص داور وسط در رسانه‌ها مطرح می‌شود تماشاگر نیز ذهنیت پیدا کرده و در روز مسابقه عکس العمل نامناسب از خود بروز می‌دهد. شکی نیست که داوری فوتبال ایران هم در آسیا و هم در جهان ارتقا یافته و به جایگاه قابل احترامی رسیده است. دنیای فوتبال حتی در مسابقات جهانی روی داوریایران حساب ویژه ای باز کرده است. این ارتقا سطح داور در فوتبال کشور ما باعث افتخار همه علاقمندان فوتبال است. لذا ما هم کمک کنیم تا در مسابقات بزرگی که با بهترین داوران بومی ما برگزار می‌شود، جایگاه رفیع داور ما نیز متزلزل نشود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همانطور که برگزار کنندگان مسابقه با حساسیت‌های ویژه ای برای این شهرآورد بزرگ آماده می‌شوند، قطعاً تیم داوری نیز با تمام تلاش خود آماده قضاوت در این مسابقه بزرگ می‌شود. لذا مطرح کردن صحبت‌های غیر منطقی و دور از روح جوانمردی و یا تخریب تیم داوری هیچ فایده و سودی برای فوتبال ما ندارد و فقط آرامش تیم داوری را بر هم خواهد زد.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: تقاضا می‌کنم که همه ما در جایگاه خودمان به وظیفه خود عمل کنیم. مخصوصاً تماشاگران فهیم پایتخت نیز فقط به تشویق تیم محبوب خود بپردازند. البته همکاران ما در کمیته انضباطی تمام مصاحبه‌های قبل از مسابقه، روز مسابقه و بعد از مسابقه را رصد می‌کنند و با جمع آوری مصاحبه‌ها و الحاق آن به پرونده رقابت دربی، این امکان را فراهم می‌سازند که اگر تخلفاتی صورت گرفت عوامل تحریک کننده و مصاحبه‌های التهاب آور را نیز در پرونده لحاظ کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از همه نهادها و ارگان‌های دخیل در شهرآورد تهران مخصوصاً نیروهای امنیتی و انتظامی که در ایام تعطیلات سال جدید با آمادگی کامل در صحنه حضور خواهند داشت گفت: امیدوارم که شهرآورد دهم فروردین هم از نظر فنی و کیفی، تماشاگر پسند و زیبا باشد و از نظر انضباطی نیز به دور از حواشی زشت بوده و با آرامش و بدون اتفاقات برگزار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.