سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی می‌گوید برای اینکه از نظر هواداران منچسترسیتی یک سرمربی موفق تلقی شود، باید قهرمان اروپا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پپ گواردیولا می‌گوید باید تا پایان قراردادش با منچسترسیتی حداقل یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود وگرنه دوران مربیگری او در این تیم ناموفق توصیف خواهد شد. گواردیولا در تمام دوران مربیگری‌اش دو بار قهرمان لیگ قهرمانان شده که هر دو بار آن با بارسلونا (سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱) بوده است. بعد از آن اما او دیگر نه در بایرن مونیخ و نه در دو فصل مربیگری‌اش در منچسترسیتی موفق به کسب این افتخار نشده است. امسال اما با توجه به قرعه مطلوبی که برای منچسترسیتی در مرحله یک چهارم نهایی به وجود آمده (مقابل تاتنهام) گواردیولا و شاگردانش شانس خوبی برای صعود به نیمه نهایی دارند، هرچند در مرحله بعد با برنده مصاف یوونتوس و آژاکس رو‌به‌رو شوند.

گواردیولا گفت: در مونیخ هم اینگونه درباره عملکرد من قضاوت می‌شد و در منچسترسیتی هم اینگونه قضاوت خواهد شد. در مونیخ که بودم می‌گفتند که عملکردم بر اساس اینکه آیا بتوانم تیم را به فینال برسانم یا نه ارزیابی خواهد شد. استانداردهای من سطح بالا است. من باید قبول کنم که در گذشته موفقیت‌های فراوانی داشته‌ام و با این حال مردم ممکن است فکر کنند که این عادی است در حالی که عادی نیست. به نظر من صرفاً صعود به لیگ قهرمانان اروپا هم موفقیتی باور نکردنی است. در لیگ ۶ تیم راهی رقابت‌های اروپایی می‌شوند که دو تای آنها هم به لیگ قهرمانان نمی‌روند. بنابراین همین که در لیگ قهرمانان باشید هم موفقیت محسوب می‌شود.

گواردیولا افزود: من فکر نمی‌کنم چون پپ هستیم باید همه چیز را ببرم. همیشه همه چیز مهیا نیست و وقتی ما در چنین شرایطی هستیم، نمی‌توان خیلی شکایت کرد. زمانی که من با مدیران باشگاه صحبت می‌کنم، می‌بینم که آنها قدر کارهایی که من انجام داده‌ام را می‌دانند. در این مورد هم آنها این اختیار را دارند که به هر شیوه‌ای که دوست دارند قضاوت کنند و بگویند که من ناکام بوده‌ام. من اما کاری که از دستم برمی‌‌آید را انجام می‌دهم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.