معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان گفت: تلاش ما این است که فدراسیون‌ها در روند آماده‌سازی‌شان آسیبی نبینند و منابع‌مان را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا داورزنی درباره برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها که قرار است تا پایان اسفندماه برگزار شود، اظهار داشت: طبیعی است که سروسامان دادن و برقراری ثبات در فدراسیون‌ها یک بحث جدی در وزارت ورزش است. ما از پنجم اسفند در ورزش کارگری، هفتم اسفند رشته قایقرانی، ۱۲ اسفند رشته ووشو، ۲۱ اسفند رشته هاکی و در ۲۳ اسفندماه رشته کاراته انتخابات را برگزار می‌کنیم و در ۲۵ اسفند هم انتخابات جودو را خواهیم داشت و همچنین در ۲۶ اسفند مجمع ناشنوایان را خواهیم داشت و از امروز هم ثبت‌نام وزنه‌برداری را هم داریم که داوطلبان ثبت‌نام می‌کنند. از هفته اول اسفند هم ثبت‌نام کشتی را خواهیم داشت. یکی دو رشته را هم داریم مثل کونگ‌فو که ثبت‌نام انجام شده که بعد از بررسی صلاحیت‌ها زمان برگزاری مجمع را هم اعلام می‌کنیم و سعی می‌کنیم در کمترین زمان ثبات را به فدراسیون‌ها برگردانیم تا قبل از سال نو شرایط باثبات‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: در کشتی از دهه اول اسفند ثبت‌نام‌ شروع خواهد شد و برای والیبال هم سعی می‌کنیم در سال جدید زمان برگزاری مجمع آن را هم مشخص کنیم. والیبال کارش را انجام می‌دهد و مشکل خاصی ندارد و سعی می‌کنیم خللی در برنامه‌های والیبال ایجاد نشود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان درباره حضور کاراته در المپیک پیش رو و اینکه می‌تواند با ظرفیتی که دارد جایگاه‌مان را ارتقا دهد، گفت: قطعا همینطور است، ما ۲۳ اسفندماه مجمع کاراته را داریم و به امید خدا بتوانیم قبل از پایان سال ثبات را در این فدراسیون برقرار کنیم تا خللی در برنامه‌های این فدراسیون نداشته باشیم. فدراسیون‌های ما در سال جدید در کسب سهمیه المپیک فعالیت زیادی دارند، برنامه تک‌تک فدراسیون‌ها را گرفتیم و در ادامه حمایت لازم را از فدراسیون‌هایی که در مسیر کسب سهمیه هستند، خواهیم داشت.

داورزنی درباره مشکلات اقتصادی ورزش کشور در سال آینده تصریح کرد: ملت ما شایسته بهترین‌ها هستند. تلاش ما این است که فدراسیون‌ها در روند آماده‌سازی‌شان آسیبی نبینند و منابع‌مان را مدیریت کنیم تا اردوهای تدارکاتی و برنامه‌هایی که بر سر راه المپیک دارند با یک مقداری اولویت‌بندی و مدیریت کارهای لازم را انجام دهیم.

وی درباره این موضوع که بعد از قانوع منع بکارگیری بازنشسته‌ها در فدراسیون‌ها، روسای بعضی از فدراسیون‌ها به مانند درخشان در فدراسیون جودو مشاور سرپرست فدراسیون مشغول است، عنوان کرد: یک مقدار نسبت به دوستان کم لطفی نکنیم. آقای درخشان اصلا تمایلی به این کار نداشت. قانون به کارگیری در خصوص بازنشسته‌ها در فدراسیون‌ها اعمال شده اما ورزش کشور این حق را دارد و این ظرفیتی که داریم را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. مثل آقای رحیمی و درخشان سرمایه‌ ورزش کشور هستند و چه در قالب مشاور و همچنین در کنار فدراسیون بودن باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. اینکه ما شخصیت‌هایی مثل رحیمی و درخشان که عمرشان را در ورزش گذاشتند استفاده نکنیم، درست نیست. همان قانون گفته که از بازنشسته‌ها به چه شکل می‌توان استفاده کرد. ما در کمیته‌ها می‌توانیم از افراد مختلف استفاده کنیم که فدراسیون‌های ما آسیب نبینند مانند روندی که فدراسیون جودو و هندبال داشتند، باید به گونه‌ای باشد که از ظرفیت دوستان استفاده کنیم. وزارت ورزش ۱۰ فدراسیون را تعیین تکلیف کرده است و در همه انتخاباتی که برگزار شد و رئیس فدراسیون‌ هم انتخاب شد به این معنی نیست که از ظرفیت افرادی که حرفی برای گفتن دارند و جایگاهی در فدراسیون جهانی دارند، استفاده نکنیم. برای همین جا دارد که تاکید کنم قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها مانع استفاده از ظرفیت دوستان نیست و ما فقط در هیئت رئیسه و ریاست فدراسیون‌ها این قانون را اجرا می‌کنیم اما در سایر بخش‌ها و کمیته‌ها از افراد می‌توانیم استفاده کنیم و طبیعتا می‌بایست از ظرفیت همه این دوستان استفاده کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان درباره صحبت‌هایی که در مورد تاخیر انتخابات فدراسیون والیبال مطرح است، خاطرنشان کرد: این بحث‌ها، تحلیل‌های شخصی افراد است اما چیزی که مهم است این است که نباید رشته‌های مهم ورزشی‌مان را با توجه به شرایطی که دارد و وقتی که می‌بینیم والیبال سال آینده کسب سهمیه المپیک دارد و برای لیگ جهانی آماده می‌شود نباید با مدیریت نادرست در اجرای برنامه‌هایشان آسیبی وارد شود. مگر قرار است ما برای ۲ سال دیگر برنامه‌ریزی کنیم، غیر از والیبال بلکه سایر رشته‌ها هم باید همینطور باشد. شرایط باید فراهم شود و ما سعی می‌کنیم که در بهار سال آینده مجمع تشکیل شود و تشخیص داده شود که کاندیداهایی که مدنظر هستند می‌توانند این مسیر سخت والیبال را ادامه دهند و موفقیت‌ها را حفظ کند. ما چه در کشتی، چه وزنه‌برداری و چه هندبال و والیبال باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که آسیبی به برنامه‌ها وارد نشود. افراد تحلیل می‌کنند و برای ما قابل احترام است ولی ما با توجه به شرایط رشته‌های ورزشی سعی می‌کنیم بدون اینکه به برنامه‌هایشان آسیبی وارد شود در زمان قانونی مجمع را برگزار کنیم.

داورزنی درباره این موضوع که خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال تا پایان سال اجرا خواهد شد، گفت: موضوع از حوزه وزارت ورزش خارج شده است. باید از سازمان خصوصی‌سازی پیگیری شود. آنچه باید اتفاق می‌افتاد مصوبه رئیس‌جمهور بود و هیئت دولت هم شرایط را برای واگذاری این دو باشگاه فراهم کرده است. الان دوستان ما در سازمان خصوصی‌سازی فرایند را پیگیری می‌کنند و ما هم دوست داریم که هرچه زودتر این اتفاق بیفتد تا خیال همه راحت باشد. باید از سازمان خصوصی مسئله پیگیری شود که این موضوع هرچه زودتر اتفاق بیفتد که این دو باشگاه توسط مردم اداره شود و خیال دولت هم راحت شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.