فوتبال جهان - پیروزی ایتالیایی‌ها مقابل آمریکا در بازی دوستانه اگرچه خفیف بود اما با ثبت یک آمار امیدوار کننده برای آنها همراه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیروزی شب گذشته (سه شنبه) تیم ملی ایتالیا در یک بازی دوستانه‌ مقابل آمریکا در شهر خنک بلژیک اگرچه فقط یک گل داشت اما نوید بخش پایان روزهای تزلزل خط دفاعی این تیم شد. این نتیجه سبب ثبت سومین کلین‌شیت متوالی تیم تحت هدایت روبرتو مانچینی شد، اتفاقی که در ۱۸ ماه اخیر بی‌سابقه بود.

آتزوری مصاف با آمریکا را با تک گل متئو پولیتانو در دقیقه ۴+۹۰ برد و این سومین بازی بدون گل خورده‌اش بود. این روند با پیروزی یک بر صفر آتزوری مقابل لهستان در لیگ ملت‌های اروپا شروع شد، با تساوی بدون گل مقابل پرتغال ادامه پیدا کرد و با پیروزی مقابل آمریکا کامل شد. پیش از مصاف با لهستان اما ایتالیایی‌ها در هشت بازی متوالی گل خورده بودند که آن بدترین روند تدافعی آنها از فصل ۵۹-۱۹۵۸ بود.

فوتبال جهان| برتری‌های مشابه فرانسه، ایتالیا و برزیل در شب مصدومیت نیمار و امباپه

اگرچه به نظر می‌رسد که مشکلات خط دفاعی ایتالیا برطرف شده اما این تیم هنوز در فاز هجومی مشکلاتی دارد. قهرمان ۴ دوره جام جهانی در سه بازی اخیرش تنها ۲ گل زده که هر دو آنها پس از پایان وقت‌های معمول بوده است. گل او را کریستیانو بیراگی در بازی مقابل لهستان زد و دومی را پولیتانو به آمریکا. آتزوری همچنین در نیمه اول هیچ یک از هفت بازی اخیرش نتوانسته گلزنی کند. از زمان انتصاب روبرتو مانچینی به عنوان سرمربی آتزوری، این تیم فقط یک بار (پیروزی ۲ – یک در بازی دوستانه مقابل عربستان سعودی) توانسته در یک بازی بیش از یک گل بزند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.