فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: قصد داریم با برگزاری کلاس توجیهی دانش‌افزایی داوری برای سرمربیان، کاپیتان‌ها و کادرفنی باشگاه‌ها ارتباط نزدیکی را بین آنها و داوران ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان درباره عملکرد داوران در مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال کشورمان اظهار داشت: روز گذشته نشستی را با گروه آنالیز داوری برگزار کردیم و فیلم بازی‌های هفته‌های یازدهم و دوازهم لیگ برتر و هفته سیزدهم لیگ دسته اول را به طور کامل بازبینی و بررسی کردیم.

وی در ادامه گفت: در ۱۶ بازی برگزارشده در مسابقات لیگ برتر فوتبال متأسفانه داوران ما در هفته یازدهم دو اشتباه و در هفته دوازدهم یک اشتباه داشتند. به‌هرحال داور اشتباه می‌کند و این جزئی از فوتبال است، البته ما تمام تلاش را می‌کنیم که این اشتباهات را به حداقل برسانیم.

رئیس کمیته داوران افزود: قصد داریم برای اولین بار کلاس توجیهی دانش‌افزایی داوری را برای سرمربیان، کاپیتان‌ها و کادرفنی باشگاه‌های لیگ برتری برگزار و ارتباط نزدیکی را بین باشگاه‌ها و داوران ایجاد کنیم. همچنین از تمام مربیانی که در فوتبال ایران حضور دارند و برای ما بسیار قابل احترام هستند، درخواست داریم که فیلم مسابقات را آنالیز کنند و بلافاصله بعد از بازی و فقط به خاطر یک صحنه، داوری‌ها را زیر سؤال نبرند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون اظهار داشت: به‌هرحال ما همواره در کمیته داوران در تلاش هستیم که میزان اشتباهات داوری را کم کنیم. به عنوان مثال برای انتخاب یک داور مناسب در بازی، بررسی و آنالیز انجام می‌دهیم تا تیم داوری که این مسابقه حساس را قضاوت می‌کند، مشکلی از نظر داوری نداشته باشد. گاهی اوقات البته اشتباه هم پیش می‌آید. ما نمی‌گوییم فارغ از اشتباه هستیم، اما باید نقاط قوت کمیته داوران هم دیده شود.

اصفهانیان در پایان درباره بازی‌های برگزارشده در هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتبال گفت: دیدارهای برگزارشده در لیگ دسته اول فوتبال را با دقت ارزیابی کردیم و با توجه به گزارش ناظران داوری و فیلم بازی‌ها، داوران ما در یک مسابقه اشتباه تأثیرگذار داشتند. با توجه به تأکید رئیس فدراسیون فوتبال در حال برنامه‌ریزی هستیم که از سیستم VAR (کمک داور ویدیویی) در ورزشگاه‌ها استفاده کنیم تا اشتباهات داوری را به حداقل برسانیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.