فوتبال جهان - نخست وزیر سابق ایتالیا و رئیس پیشین باشگاه میلان دلیل جالبی برای عدم موفقیت خود انتخابات اخیر کشورش آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیلویو برلوسکونی مدعی شد شکست او در انتخابات عمومی سال گذشته ایتالیا به خاطر لی یونگ‌هونگ، رئیس سابق باشگاه میلان بوده است.

برلوسکونی در ابتدای سال ۲۰۱۷ سهام باشگاه میلان را به یک گروه سرمایه‌گذاری چینی که در رأس آنها فردی به نام لی یونگ‌هونگ قرار داشت فروخت. آنها با دریافت وام‌های سنگین و بهره‌های بالا از مؤسسه مالی الیوت آمریکا، اقدام به خرید باشگاه میلان و اضافه کردن بازیکنان جدید به ترکیب این تیم کردند اما کمتر از یک سال تمام نقشه‌های‌شان نقش بر آب شد، چون نتوانستند وام‌های دریافتی را پس بدهند و به این ترتیب مالکیت باشگاه از دست آنها خارج و الیوت به مالک جدید میلان تبدیل شد. در این پروسه اما ضربات سنگینی هم به میلان وارد آمد که مهمترین آنها محدود شدن توان خرید این تیم در بازار نقل و انتقالات و محرومیت ۲ ساله این تیم از رقابت‌های اروپایی بود که البته دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) آن را ملغی کرد. با این حال یوفا هنوز مجازاتی متناسب با تخلف میلان از قانون بازی جوانمردانه مالی اعلام نکرده است، مجازاتی که انتظار می‌رود ظرف یکی دو ماه آینده مشخص شود.

در همین مدت برلوسکونی ۸۲ ساله مشغول جمع‌آوری رأی برای پیروزی حزب سیاسی‌اش موسوم به «فورتزا ایتالیا» بود و در نهایت او و هم‌حزبی‌هایش به حزب «لگا نورد» باخت، اتفاقی که نخست وزیر سابق ایتالیا آن را به یونگ‌هونگ لی نسبت می‌دهد.

او در جمع خبرنگاران گفت: آمارها و تحقیقات ما نشان می‌دهد که چگونه ۲.۵ میلیون نفر از هواداران میلان به من رأی ندادند تا مرا به خاطر انتقال مالکیت باشگاه به شخصی که چندان کفایت نداشت، مجازات کنند.

برلوسکونی که به تازگی سهام یک باشگاه فوتبال دیگر را در دسته سوم فوتبال ایتالیا به نام مونتزا خریده است، ادامه داد: من تنها رئیس باشگاهی خواهم بود که این قدر موفقیت کسب کرده است. هواداران میلان از دست من عصبانی بودند و هنوز هم هستند اما بعد از ۳۰ سال کار در آن باشگاه من دیگر نمی‌توانستم به کارم در آن ادامه دهم چون حجم کار در آن زیاد بود. من الان موفق‌ترین رئیس یک باشگاه فوتبال هستم و فکر می‌کنم که این عنوان را حفظ خواهم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.