به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی، این سازمان برای ایمنی و کنترل آن در جریان فینال آسیایی تیم پرسپولیس مقابل کاشیما، برنامه و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حضور تیم فوتبال پرسپولیس در فینال هفدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری دیدار برگشت و تعیین کننده این مرحله در ورزشگاه آزادی، علاوه بر مسئولان باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، خیلی دیگر از نهادها و مدیرانشان را درگیر این بازی و برنامه های جانبی آن کرده است از جمله سازمان آتش نشانی تهران.

البته این اولین بار نیست که سازمان آتش نشانی تهران، ایمنی و کنترل آن در یک دیدار فوتبال را عهده دار می شود. معمولا برای برگزاری دیدارهای ملی فوتبال و رقابت های باشگاهی همچون دربی که تماشاگران زیادی را به ورزشگاه آزادی می کشاند، سازمان آتش نشانی تهران عهده دار حفظ و کنترل ایمنی در جریان بازی و قبل و بعد از آن می شود.

به گفته جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، این سازمان با در نظر گرفتن برنامه و تمهیدات لازم، ایمنی دیدار روز شنبه تیم های پرسپولیس و کاشیما در ورزشگاه آزادی راهم تحت کنترل خواهد داشت.

این مقام مسئول در سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این برنامه ها توضیح داد و گفت: ایستگاه شماره ۲۰ سازمان آتش نشانی که هفت هشت سال پیش به منظور پوشش رویدادهای ورزشی در جوار ورزشگاه آزادی تعبیه شد، برای دیدار فردا در آماده باش کامل به سر می برد. علاوه بر این نیروهای دیگری هم مامور به کنترل امنیت این بازی در زمان ها و محل های مختلف شده اند.

ملکلی با بیان اینکه در مجموع ۵۵ نفر آتش نشان برای دیدار تیم های پرسپولیس و کاشیما مامور به حفظ امنیت شده اند، خاطرنشان کرد: این تعداد آتش نشان همراه با ۱۲ خودرو سنگین که قابلیت اطفا حریق دارند، ۲ دستگاه پیکاپ نجات و ۵ دستگاه موتور سیکلت ماموریت خود را از ساعاتی پیش از شروع بازی، آغازمی کنند. این آتش نشان ها، دستگاه ها و خودروها، در محل های پیش بینی شده به صورت ثابت مستقر می شوند.

وی در این رابطه ادامه داد: پارکینگ ها، راهروها، درب های اصلی ورود و خروج ورزشگاه، بزرگراهها و اتوبان های منتهی به ورزشگاه آزادی، محل هایی هستند که برای استقرار آتش نشان ها و خودروهای همراه آنها پیش بینی شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران به سرکشی مدیران و روسای ایستگاه های آتش نشانی اشاره کرد و یادآور شد: این افراد با حداقل چهار خودرو در جریان بازی، قبل و بعد از آن و به منظور کنترل دقیق تر ایمنی بازی، به صورت مداوم گشت زنی خواهند داشت و از جایگاه های پیش بینی شده برای استقرار آتش نشان ها و خودروهای ثابت نیز سرکشی می کنند.

ملکی همچنین تاکید کرد: ماموریت همکاران ما در سازمان آتش نشانی برای کنترل ایمنی دیدار تیم های پرسپولیس و کاشیما، از ساعاتی قبل از بازی آغاز شده و تا چند ساعت پس از اتمام بازی، خالی شدن کامل ورزشگاه از تماشاگران و خارج شدن اتوبان ها و بزرگراه های اطراف ورزشگاه از ترافیک و بازگشت آنها به حالت عادی ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در سازمان آتش نشانی تهران در بخشی از گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مثل همیشه انتظار داریم تماشاگران همکاری لازم را با نیروهای امدادی داشته باشند. به خصوص در صورت بروز حادثه، ضمن اطلاع رسانی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، خیلی سریع از محل حادثه دور شوند تا شرایط برای انجام ماموریت همکاران ما مهیا شود.

ملکی با اشاره به نقش سازمان آتش نشانی در دیدارهای مهم فوتبال طی سال های گذشته، تصریح کرد: برای دیدارهای مهم که تماشاگران زیادی دارد، همیشه سازمان آتش نشانی مامور به کنترل ایمنی بازی می شود. البته خوشبختانه طی سال های گذشته به جز معدود تصادفاتی که به خاطر حجم بالای ترافیک رخ می داد، با حادثه دیگری مواجه نبودیم. انتظار داریم برای دیدار حساس شنبه هم تماشاگران بیشتر از همیشه همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پایان برای پرسپولیس در دیدار شنبه آروزی موفقیت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار برگشت تیم های پرسپولییس و کاشیما در فینال هفدهمین دوره رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۱۸:۳۰ روز شنبه درورزشگاه آزادی آغاز می شود. پرسپولیس در دیدار رفت این مرحله ۲ بر صفر شکست خورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.