سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی تیم فوتبال آمیا در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی مطالب مختلفی را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه Courrier picard فرانسه مصاحبه‌ای از سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی آمیا به عنوان برترین بازیکن ماه اکتبر این تیم منتشر کرده است که در زیر می‌آید:

* سامان قدوس، چه چیز اشتباهی در تیم آمیا رخ می‌دهد؟

این پرسش مربوط به سرمربی است. به نظرم خوب بازی می‌کنیم، اما کافی نیست. پیش از این خیلی خوب بازی نمی‌کردیم، اما پیروز می‌شدیم. الان شرایط بهتری از نظر بازی داریم، اما شکست می‌خوریم. چیزهای مثبتی هستند که می‌توانند تمامی نکته‌های منفی را پاک کنند. مهمترین مسئله این است که انسجام خود را حفظ کنیم و همه باید برای برتری تلاش کنند. البته این هدف پیش از هر چیز به من نیز برمی‌گردد، زیرا در بازی‌های گذشته به اندازه کافی خوب نبودم. باید تلاش بیشتری کنم و تیم آمیا دوباره به پیروزی برسد.

* البته شما سختی‌های کار تیم آمیا در خط حمله و دفاعی را می‌شناسید ...

این روشن است. نمی‌توانیم گل بزنیم و این مشکلی برای بازیکنان خط حمله است. ما همچنین بسیاری از گل‌ها را به ثمر می‌رسانیم، اما موفقیت در این راه به تمام تیم باز می‌گردد و باید از آن به خوبی محافظت کنیم.

* آیا از پست خود در زمین بازی راضی هستید؟

این کمی سخت است، زیرا باید خیلی از خودم دفاع کنم و واقعاً چنین چیزی را دوست ندارم. دوست دارم همانند یک الکترون، آزاد باشم و بیشتر حمله کنم. در تیم آمیا باید از خودمان دفاع هم کنیم و آن را پذیرفتم. خوشحالم که می‌توانم در هر بازی تیم آمیا حضور داشته باشم، زیرا به من اجازه پیشرفت می‌دهد. البته زمینه آسان نیست، زیرا در کشور جدیدی با زبانی جدید و تیم جدیدی هستم. همین اواخر هتل را ترک و به یک خانه نقل مکان کردم. اکنون می‌توانم وعده‌های غذایی‌ام را آماده کنم و روی تخت خودم بخوابم. قطعاً در زبان فرانسه پیشرفت می‌کنم و خیلی از چیزها بهبود می‌یابند.

* آیا می‌توانید در خط میانی رو به جلو بازی کنید؟

بله. این نقشی است که آن را به خوبی ارزیابی می‌کنم و سرمربی آمیا هم می‌داند، اما زمان‌هایی شما باید در پست‌های دیگری با توجه به نقاط ضعف‌وقوت حریفان بازی کنید. زمان‌هایی هم باید پست‌های خود را عوض کنیم تا تیم‌های مقابل نتوانند انتظار دقیقی از ما داشته باشند. اما بازی به عنوان مهاجم میانی واقعاً مرا خوشحال می‌کند!

* در چه پستی بیشترین آسایش را احساس می‌کنید؟

این بستگی به نحوه تکامل تیمی‌مان دارد. در سیستم ۳-۳-۴ ترجیح می‌دهم جلو بازی کنم، اما در سیستم ۱-۳-۲-۴ مایلم هافبک تهاجمی باشم.

* بازی‌های خودتان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فرازونشیب‌هایی داشتم. زمان‌هایی خوب بازی کردم، اما گلی نزدم و این روی هم رفته خوب است. دوست دارم به تیمم کمک کنم و اگر کسی هم باشد که گلزنی کند، این اتفاق خوبی است. در برخی بازی‌ها بد بودم و گل هم زدم. همان‌طور که پیش از این گفته بودم باید در بازی قدرتمندتر باشم. باید یاد بگیریم و خیلی سریع عمل کنم، زیرا زمان می‌گذرد. می‌دانم که پیشرفت خواهم کرد و بدین‌خاطر نگران نیستم.

* آیا رده‌بندی تیمی مورد توجه شما قرار می‌گیرد؟

نه، زیرا هر روز تمرین می‌کنم و توانمندی‌های دیگر بازیکنان تیم آمیا را می‌بینم. فکر می‌کنم ما از بسیاری از تیم‌ها بهتر هستیم. بازی‌هایی بودند که باید به پیروزی می‌رسیدیم، اما شکست خوردیم. این چرخ می‌چرخد.

* توانمندی‌های اصلی شما چیست؟

باید در همه نقاط خودم را بهتر کنم. از زمانی که کارم را آغاز کردم در همه‌جا خوب بودم. به طور کلی نمی‌توانم تمایزی قائل شوم، اما بازیکنی سوپرسرعتی و گلزنی تمام‌عیار نیستم. من یک گلزن و حمل‌کننده خوب هستم. در زمین خیلی می‌دوم و توانمندی‌های خودم را دارم، اما واقعاً می‌خواهم پیشرفت کنم. من دوست دارم سخت تمرین کنم. من نخستین نفر تمرین هستم و آخرین نفر بیرون می‌روم. تمرین، بدنسازی و همیشه در حال بهبود خودم هستم.

* درباره سطح فنی لوشامپیونه فرانسه چه فکری می‌کنید؟

سطح خوبی دارد. بسیار فیزیکی و سرعتی است. این یک ریتم بزرگ بازی است.

* آیا زندگی در آمیا برای شما مناسب است؟

آمیا شهر زیبا، آرام و نزدیک پاریس است. غذا خوب است و مردم مهربان هستند اما خیلی به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند!

* چه نوع بازیکنانی را بیشتر دوست دارید؟

بازیکنان تکنیکی همانند ادن آزارد، لوکا مودریچ و آسنسیو.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.