باشگاه روبین‌کازان قصد دارد به تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مبنی بر محرومیت یک‌فصل از شرکت در رقابت‌های باشگاهی این قاره شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، کمیته انضباطی یوفا امروز (پنجشنبه) باشگاه روبین‌کازان را به مدت یک‌فصل از حضور در رقابت‌های باشگاهی شامل لیگ اروپا یا لیگ قهرمانان در صورت صعود به این رقابت‌ها در ۲ سال آینده محروم کرد.

باشگاه روبین‌کازان روسیه که از ۲ بازیکن ایرانی شامل سردار آزمون و رضا شکاری بهره‌مند است در واکنش به این رای یوفا اعلام کرد: ما می‌توانیم از این رای یوفا به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزشی (CAS) شکایت کنیم. در حال بررسی تمامی جوانب این موضوع هستیم. باشگاه روبین‌کازان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در ارتباط تنگاتنگی با فدراسیون فوتبال روسیه و یوفا بود تا جایی که از تحریم‌های اجتناب‌ناپذیر در امان بماند. بدین‌خاطر مجبور به تغییر سیاست نقل‌وانتقالات و کاهش هزینه‌های کادر فنی و بازیکنان تا ۶۶ درصد بودیم.

باشگاه روبین‌کازان روسیه ماه می سال ۲۰۱۴ میلادی نیز از سوی یوفا به خاطر نقض قوانین مالی جوانمردانه با جریمه ۶ میلیون یورویی مواجه شد. یوفا در آن زمان با این باشگاه روسی برای حل‌فصل این موضوع توافق کرد. ماه ژوئن سال جاری میلادی نیز باشگاه روبین‌کازان نتوانست معیارهای قوانین مالی جوانمردانه یوفا برای فصل ۲۰۱۸ - ۲۰۱۷ را برآورده کند.

تیم فوتبال روبین‌کازان هم‌اکنون رتبه پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر روسیه را در اختیار دارد اما با توجه به رای یوفا کسب سهیمه باشگاهی اروپا سودی برای آنها نخواهد داشت.

بهترین گلزن لیگ برتر روسیه کمتر از سردار آزمون گل می‌زند

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.