در مورد اتفاقی که چهارشنبه هفته گذشته برای کریستیانو رونالدو رخ داد حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شده که یکی از آنها شائبه خصومت پیدا کردن اتحادیه فوتبال اروپا با این ستاره پرتغالی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از مارکا، پیروزی ۲ بر صفر چهارشنبه هفته گذشته تیم فوتبال یوونتوس در خانه والنسیا در هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تحت الشعاع یک اتفاق غیرمنتظره قرار گرفت: اخراج کریستیانو رونالدو در دقیقه ۳۰ بازی با کارت قرمزی مستقیم پس از درگیری با جیسون موریو و حرکتی از او که به نظر می‌رسید موهای بازیکن حریف را کشیده است.

اخراج شدن رونالدو به خاطر درگیری‌های داخل زمین اتفاقی بی‌سابقه ای نبوده است اما شاید با توجه به میزان درگیری کمتر کسی انتظار داشت که فلیکس بریچ آلمان او را مستقیماً اخراج کند و همین موضوع سبب شده است که رونالدو انگشت اتهام را به سمت یوفا بگیرد و احساس کند قربانی شده است.

رونالدو زمانی که اخراج شد سریعاً به سمت داور مسابقه دوید تا دلیل آن را جویا شود چون خودش را مستحق چنین مجازات سنگینی نمی‌دانست. در همان زمان، هم‌تیمی‌های او در یوونتوس هم به تصمیم داور واکنش نشان دادند. این اتفاق نشان می‌داد که اوضاع از زمانی رونالدو از رئال مادرید جدا شد چقدر تغییر کرده است.

استارت این تغییر اما شاید در موناکو خورد، زمانی که رونالدو سه ساعت قبل از مراسم معرفی بهترین بازیکن یوفا فهمید قرار نیست این جایزه را ببرد و به جای او هم‌تیمی سابقش در رئال مادرید لوکا مودریچ انتخاب شده است. به اعتقاد او که خودش را برنده آن جایزه می‌دانست، معرفی مودریچ به عنوان برنده کمی عجیب بود و نرفتنش به موناکو در آستانه پرواز به آنجا هم نشانه اعتراض به همین موضوع بود.

متهم شدن امره جان به تبعیض جنسیتی با دفاع از کریستیانو رونالدواخراج عجیب رونالدو که به اذعان بسیاری از رسانه‌ها سختگیرانه بوده، برای بازیکنان یوونتوس مشکوک به نظر می‌رسید و آنها هنوز هم نتوانسته‌اند تصمیم داور را درک کنند. در این میان برخی از آنها بر این باورند که تصمیم فلیکس بریچ، اجرایی مأموریتی بوده که یوفا به او محول کرده تا از رونالدو بابت غیبتش در مراسم معرفی بهترین بازیکن اروپا در موناکو انتقام بگیرد، البته این فرضیه تا واقعیت فاصله زیادی پیدا می‌کند چرا که اخراج رونالدو نه با تصمیم بریچ بلکه با نظر یکی از دستیاران او اتخاذ شد.

مراسم بعدی که رونالدو در آن برای دریافت یک جایزه فردی دیگر نامزد شده، بهترین بازیکن سال فیفا (The Best) است. فیفا اطمینان دارد که مهاجم پرتغالی برای بازی تیمش مقابل منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا به لندن سفر خواهد کرد اما در همین حال جرأت ندارد با اطمینان اعلام کند که او در مراسم معرفی بهترین بازیکن سال که در همان شهر برگزار می‌شود، شرکت خواهد داشت.

فیفا می‌داند که رونالدو از اتفاقاتی که در این یکی دو ماه اخیر برای او رخ داده ناراضی است و بر این باور است که رونالدو یک قربانی است.

پیروزی یوونتوس در شب اخراج رونالدودر رئال مادرید، تمامی اعضای این باشگاه نسبت به اتفاقاتی که دارد برای رونالدو رخ می‌دهد، موضع خنثی در پیش گرفته‌اند که تعجب‌آور نبوده است که البته در این استثناهایی مانند کاسمیرو - کسی که اخیراً در مصاحبه‌اش با مویستار اعلام کرد جوایز انفرادی امسال حق رونالدوست نه مودریچ - وجود داشته است.

در هر صورت فعلاً این فرضیه وجود دارد که رابطه میان یوفا و رونالدو، استحکام قبل را ندارد و شاید صحت و سقم این ادعا در ادامه رقابت‌های اروپایی و رویکردی که اتحادیه فوتبال اروپا پس از این در مورد دارنده ۵ توپ طلا در پیش می‌گیرد، بهتر مشخص شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.