نبردی که با هر بار تکرار در اوایل هزاره جدید، اتفاقات غیرفوتبالی عجیبی را با خود به همراه داشت، حالا پس از سال‌ها بار دیگر در معتبرترین جام باشگاهی اروپا روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ۱۷ سال و ۸ روز پیش درست در ساعات اولیه واقعه ۱۱ سپتامبر، یک مسابقه بزرگ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، توجهات را از منهتن به مادرید جلب کرد؛ جایی که رئال دل‌بوسکه در اولین گام برای نهمین قهرمانی در اروپا، رم را که برای اولین بار حضور در شیوه جدید رقابت‌ها را تجربه می‌کرد از پیش رو برداشت و کاپیتان توتی از روی نقطه پنالتی اولین گل تاریخ روباه‌ها در لیگ قهرمانان را به نام خودش ثبت کرد.

از آن روز بیش از یک و نیم دهه گذشته و هر چقدر رم در حسرت قهرمانی در لیگ داخلی مانده، رئال مادرید لیگ قهرمانان را برده؛ در ۳ فصل گذشته و ۴ بار در ۵ فصل اخیر! این بار هم درست مانند آن بازی، میزبان، رئال مادرید است. تیم لوپتگی پس از ۳ پیروزی متوالی در هفته چهارم لالیگا مقابل بیلبائو به تساوی رضایت داد تا ۲ امتیاز از بارسلونا عقب بیفتند. رم هم در فصل جاری سری A از ۴ بازی یک برد، ۲ تساوی و یک باخت به دست آورده و در میانه جدول قرار دارد.

دست‌های پر

در آستانه مهمترین بازی شب دوم هفته اول لیگ قهرمانان اروپا، مربیان رم و رئال مادرید از شرایط متفاوتی برخوردار هستند. لوپتگی تقریبا تمام مهره‌های اصلی و قابل جانشینی را در اختیار دارد اما دی‌فرانچسکو کلی مصدوم در اتاق فیزیوتراپی می‌بیند. رئال مادرید به لطف درخشش بنزما و طراوات بیل، کمبود رونالدو را حس نمی‌کند و با وجود تساوی اخیر روند خوبی دارد. رم علاوه بر لشکری از مصدومان، بازیکن خلاقی مثل پاستوره را آماده نمی‌بیند اما با مهره‌های جوان و اندیشه‌های دی‌فرانچسکو، حتی در برنابئو هم حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

بزرگان دور از خانه

در سایر بازی‌های شب دوم هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، همه بزرگان غیر از منچسترسیتی در زمین رقبای‌شان کار چندان دشواری پیش‌رو ندارند. منچستریونایتد، اولین رقیب تاریخ یانگ بویز در لیگ قهرمانان است؛ آن هم به میزبانی رقیب. یوونتوس در مستایا مقابل والنسیا احتمالا به دردسر می‌افتد و بایرن‌مونیخ انتظار یک پیروزی مقابل بنفیکا را می‌کشد. در این بین، منچسترسیتی در استادیوم اتحاد، لیون را پیش‌رو دارد و قطعا بازی دشواری را تجربه خواهد کرد.

برنامه بازی‌های هفته اول لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

سه‌شنبه، ۲۷ شهریور

گروه اول

موناکو – اتلتیکومادرید، ساعت ۲۳:۳۰

کلوب بروژ – دورتموند، ساعت ۲۳:۳۰

گروه دوم

اینتر - تاتنهام، ساعت ۲۱:۲۵

بارسلونا - آیندهوون، ساعت ۲۱:۲۵

گروه سوم

ستاره سرخ – ناپولی، ساعت ۲۳:۳۰

لیورپول - پاری‌سن‌ژرمن، ساعت ۲۳:۳۰

گروه چهارم

شالکه – پورتو، ساعت ۲۳:۳۰

گالاتاسرای - لوکوموتیو مسکو، ساعت ۲۳:۳۰

چهارشنبه، ۲۸ شهریور

گروه پنجم

آژاکس - آاک آتن، ساعت ۲۱:۲۵

بنفیکا - بایرن مونیخ، ساعت ۲۳:۳۰

گروه ششم

شاختار دونتسک - هوفنهایم، ساعت ۲۱:۲۵

منچسترسیتی – لیون، ۲۳:۳۰

گروه هفتم

ویکتوریا پلزن - زسکا مسکو، ۲۳:۳۰

رئال مادرید – رم، ۲۳:۳۰

گروههشتم

والنسیا – یوونتوس، ۲۳:۳۰

یانگ بویز – منچستریونایتد، ۲۳:۳۰

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.